Audiobooki dla całej rodziny na każdą porę roku
PR Calling
Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com
W czasie pandemii Polacy chętniej sięgają po książki i audiobooki. Ponad 17% uczestników badania KRD za 2020 rok zadeklarowało, że kupuje ich więcej, a prawie 1/3 respondentów czyta częściej. Szczególnie dynamicznie rośnie popularność formatów audio. Obecnie w Polsce słucha ich już ok. 2,3 miliona osób. Audiobooki są wygodne, pozwalają zaoszczędzić czas, a co najważniejsze pobudzają wyobraźnię i pomagają się zrelaksować. To świetne rozwiązanie dla osób w każdym wieku, począwszy od dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły nauki czytania, po osoby starsze, których wzrok coraz szybciej się męczy. W formacie audio liczy się obsada, autor oraz dobrze opowiedziana historia, ale kluczowym czynnikiem decydującym o wyborze konkretnej produkcji jest lektor. Dobry, znany głos potrafi przyciągnąć uwagę słuchaczy i sprawić, że odbiorca bardziej zainteresuje się opowiadaną treścią. Audioteka przedstawia zestawienie topowych audiobooków, które zabiorą całą rodzinę w fascynującą podróż w krainę wyobraźni.
1. Szwedzkie klasyki od wydawnictwa Jung-off-ska
Wydawnictwo Jung-off-ska powstało w 2010 roku z inicjatywy aktorki Edyty Jungowskiej, która, zafascynowana twórczością Astrid Lindgren, postanowiła wydać najważniejsze dzieła szwedzkiej pisarki w formie książek do słuchania. „Pippi pończoszanka”, „Dzieci z Bullerbyn”, „Doktor Dolittle i jego zwierzaki” czy „Bracia lwie serce” to tylko kilka propozycji szwedzkich klasyków, które są dostępne dla słuchaczy Audioteki. Autorzy – Astrid Lindgren, Hugh Lofting oraz Erich Kastner przeniosą nas swoimi opowieściami do lat dziecięcych, przypominając o wyzwaniach, z jakimi mogą mierzyć się nasze pociechy. Produkcje czytane są przez Edytę Jungowską oraz Piotra Fronczewskiego.
2. „Przygody Alicji w Krainie Czarów” – Zuza Jabłońska w roli Alicji
„Przygody Alicji w Krainie Czarów” autorstwa Lewisa Carrolla to wyjątkowa realizacja. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych klasyków literackich zyskał formę klimatycznego audiomusicalu, którego reżyserem został Wawrzyniec Kostrzewski. W wyimaginowany świat Alicji przeniesie nas Zuza Jabłońska, która otrzymała główną rolę i specjalnie na potrzeby produkcji nagrała singiel „Znikam”. W audiobooku usłyszymy także znane i lubiane głosy z mniejszych oraz większych ekranów, m.in. Mateusza Damięckiego, Agaty Kuleszy, Zbigniewa Zamachowskiego czy Agaty Buzek. Za oprawę muzyczną odpowiada studio Universal Music Polska.
3. Wesoła zabawa z „Maszą i Niedźwiedziem”
Szalone, zabawne przygody ze świata Maszy i Niedźwiedzia przedstawią najmłodszym słuchaczom obraz codziennych wyzwań, z którymi mierzą się zarówno starsi, jak i młodsi. Pierwsza wspólna historia tytułowych bohaterów rozpoczyna się od starannego przygotowania Niedźwiedzia do wyprawy. Niespodziewanie pod jego domem zjawia się smutna Masza. Okazuje się, że wszystkie zwierzęta przez cały dzień starają się przed nią ukryć. Dziewczynka szuka pocieszenia u Niedźwiedzia, a ten boi się, że psotna Masza zakłóci jego wymarzoną wyprawę. Słuchacze audiobooka mogą liczyć na sporą dawkę śmiechu i dobrej zabawy.
4. „Karolcia” – czarodziejska moc koralika
Od pierwszego wydania w 1959 roku, powieść Marii Krüger cieszy się niezwykłą popularnością wśród najmłodszych czytelników, a sama Karolcia stała się jedną z najlepiej rozpoznawalnych ikonek polskiej kultury dziecięcej. „Karolcia” jest powieścią przygodową dla dzieci w wieku od 6 do 8 lat. Głównymi bohaterami książki są ośmioletnia Karolcia i jej przyjaciel Piotr. Karolcia znajduje cudowny koralik, który spełnia jej życzenia. Uszczęśliwione dzieci postanawiają wykorzystać jego czarodziejską moc, by pomagać innym i w ten sposób uczynić świat lepszym oraz spełnić swoje marzenia. Wkrótce okazuje się, że wypowiadając nie do końca przemyślane życzenia, Karolcia prowokuje liczne kłopotliwe sytuacje – czasem komiczne, innym razem bardzo niebezpieczne, z których niekiedy niełatwo jest wybrnąć, tym bardziej że koralikiem pragnie zawładnąć podstępna czarownica Filomena.
5. Poznaj wartość przyjaźni „W Krainie Wysokich Traw”
W ukrytej pośród łąk Krainie Wysokich Traw mieszkają: posiadający zbyt wielką skorupę, wyjątkowo powolny ślimak Sergiusz oraz odważna, zwinna i nieco roztrzepana dżdżownica Honorata. Pomimo różnic w charakterach i tempie poruszania się, bohaterów łączy przyjaźń i wspólne perypetie. „W Krainie Wysokich Traw” to przepełnione muzyką i humorem opowieści, niosące w sobie przekaz dotyczący ważnych wartości w codziennym życiu, takich jak zaufanie, zrozumienie, cierpliwość, akceptacja odmienności czy umiejętność wybaczania.
– Słuchowisko łączy w sobie barwne, wartkie historie z pełną kolorów, różnorodną stylistycznie muzyką. Ta bajka pokazuje słuchaczom świat ludzkich relacji i dylematów z pozornie dziecięcej perspektywy, jednak łączy przystępny dziecięcej percepcji przekaz z poważnym traktowaniem inteligencji wyobraźni i słuchu małego odbiorcy. To świetna propozycja nie tylko dla dzieci, ale całych rodzin. Sprawdzi się w domu, w samochodzie czy na wakacjach, w wartościowy sposób umilając i zapełniając wspólnie spędzony czas – mówi Maria Holka, autorka i reżyserka produkcji.
Jaki morał płynie z bajki?
– Najważniejszy morał, jaki bajka przekazuje małym i dużym słuchaczom, to wartość przyjaźni. W Krainie Wysokich Traw przyjaźń pokonuje wszelkie bariery i trudności. Pomimo różnic charakterów, upodobań czy sposobu życia, bohaterowie towarzyszą sobie w dobrych i złych chwilach. Choć czasem dochodzi do nieporozumień, a wady każdego z nich potrafią doprowadzać drugą stronę do szału, Sergiusz i Honorata umieją wybaczać sobie błędy i wciąż uczą się wzajemnej akceptacji – dodaje autorka.
Audiobooki są dostępne w Audioteka Klub oraz w regularnej sprzedaży.
***
Audioteka powstała w 2008 roku, stając się prekursorem branży audiobooków w Polsce. Dzięki m.in. superprodukcjom czy audioserialom jej słuchacze mogą oddać się cyfrowej rozrywce najwyższej jakości. Obecnie Audioteka zapewnia dostęp do największego katalogu produktów audio w języku polskim – jej biblioteka zawiera ponad 12 500 pozycji, w tym superprodukcje z najlepszymi reżyserami i największymi polskimi gwiazdami oraz świetną oprawą muzyczną. Ponadto klienci znajdą tu wyselekcjonowane treści w 11 językach, m.in. niemieckim, francuskim, hiszpańskim i tureckim. Audioteka produkuje ponad 30 000 godzin treści rocznie na trzy główne platformy. Są to: baza z audiobookami pod nazwą „Audioteka”, zbiór polskich i zagranicznych podcastów „Lecton” oraz platforma „Inspiro” przeznaczoną dla pracowników firm. Oprócz tradycyjnych audiobooków, produkcje firmy obejmują także takie formaty, jak audioseriale, treści edukacyjne, audio dokumenty, programy informacyjne, medytacje, treningi uważności czy audycje podróżnicze. Audiotekę tworzy zespół doświadczonych specjalistów, którzy znają nie tylko słuchaczy i ich potrzeby, ale także rynkowe trendy. W związku z tym marka mocno wspiera kulturę, czego najlepszym przykładem jest autorski program „Usłysz kulturę”, wspierający finansowo projekty związane z pisaniem scenariuszy, tekstów i spin-offów oraz produkcją treści.
Audioteka Klub – usługa, która daje dostęp do biblioteki ponad 8 000 audiobooków w ramach miesięcznego abonamentu. Dołączając do Audioteka Klub, słuchacz otrzymuje również możliwość zakupu ponad 12 000 tytułów dostępnych w Audiotece ze specjalną, stałą zniżką. Klubowicze zyskują również szereg przywilejów, m.in. możliwość dzielenia się zakupionymi audiobookami z członkami rodziny czy wcześniejszy dostęp do audioseriali, premier i podcastów.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.