Komunikaty PR

Avon przeprowadzi lekcje samobadania piersi w 100 szkołach w Polsce

2022-09-27  |  11:00
Biuro prasowe

Według badań aż 95% dziewcząt w wieku 14-16 lat oraz 58% młodych kobiet w wieku 19-25 lat nigdy nie uczestniczyło w zajęciach dotyczących profilaktyki raka piersi[1]. Nastolatki wstydzą się nie tylko dotykać swoich piersi, ale nawet rozmawiać o nich. Avon, wspólnie z partnerami merytorycznymi – Fundacją Rak’n’Roll i Kliniką Ginekologiczną Gini – chce to zmienić, dlatego startuje z kampanią edukacyjną, w którym zwraca uwagę, że dotykanie i poznawanie swoich piersi, to ważny element troski o siebie i o swoje zdrowie.

Naszymi działaniami chcemy utrudniać życie rakowi. Robimy to między innymi przez edukację i budowanie nawyków wspierających zachowanie zdrowia. Poznanie własnego ciała jest podstawową wiedzą, którą trzeba o sobie mieć. Ona rodzi uważność na zmiany i wewnętrzną motywację do działania, gdy potrzebna jest konsultacja z lekarzem. Te wszystkie elementy widzimy w programie “Normalne, że ich dotykam”, w którego powstanie zaangażowaliśmy się. Wierzymy, że dobre nawyki nabyte w młodości procentują przez całe życie – mówi Olga Myślińska z Fundacji Rak’n’Roll.

Chcemy, by lekcje dotyczące poznawania piersi stały się standardem w szkołach. Dzięki takim zajęciom możemy wpłynąć na postawy młodych dziewcząt, a w przyszłości na ich zdrowie. To wpisuje się w społeczną misję marki Avon, która konsekwentnie dba o zdrowie Polek, edukując je na temat profilaktyki raka piersi. Od 1998 roku prowadzimy kampanię „Avon Kontra Rak Piersi”, będącą jedną z największych prospołecznych inicjatyw w Polsce. Co roku dofinansowujemy tysiące badań USG piersi w kilkuset „Gabinetach z Różową Wstążką”. Teraz chcemy dotrzeć do młodej grupy, zaszczepiając w niej dbałość o swoje zdrowie” – mówi Agnieszka Isa, General Manager Avon Polska.

Ambasadorką kampanii została Natalia Nykiel, która specjalnie dla Avon napisała piosenkę  o samoakceptacji i poznawaniu własnego ciała. Kampanię „Normalne, że ich dotykam” promuje emocjonalny spot w duchu „body positive”, w którym Natalia zachęca dziewczyny do bycia bliżej ze sobą oraz do dotykania i poznawania swoich piersi. Motywem przewodnim jest charakterystyczny gest samobadania. Spot dostępny na YouTube na kanale Avon Polska.

Avon chce sprawić, by nastolatki zrozumiały, dlaczego trzeba poznać, dbać i kontrolować swoje piersi. Sprawdzanie ich raz w miesiącu powinno być zdrowym nawykiem, częścią rutyny dbania o siebie. W ramach kampanii „Normalne, że ich dotykam” Ekspertki Avon, przeszkolone przez ekspertów z Fundacji Rak’n’Roll, przeprowadzą lekcje na temat poznawania piersi w 100 szkołach w całej Polsce. Dlaczego nastolatki powinny zdobyć tę wiedzę właśnie w szkole? Rozmowy na temat dojrzewania są dla nich często krępujące, a szkoła to miejsce, w którym czują się bezpiecznie, do którego mają zaufanie i z większą otwartością będą czerpać wiedzę.

Młode dziewczyny powinny znać swoje piersi tak samo jak znają specyfikę swoich włosów czy cery. Nastolatki doskonale wiedzą, czy ich skóra jest mieszana czy wrażliwa, a włosy suche czy łamliwe, ponieważ ich dotykają, obserwują je i pielęgnują. Tak samo młode kobiety powinny dbać o swoje piersi. Wystarczy raz w miesiącu zbadać je za pomocą kilku prostych ruchów, by zobaczyć, jaką mają strukturę, kształt oraz kolor. Znajomość swojego ciała pozwoli na szybszą reakcję w przypadku pojawienia się ewentualnych zmian, a pamiętajmy, że wczesne wykrycie jakichkolwiek nieprawidłowości daje szansę na pełne wyleczenie. Z tego względu tak ważne jest, by młode dziewczyny już od wieku nastoletniego wiedziały jak same mogą obserwować i dbać o swoje ciało – mówi lek. Agnieszka Czapska z kliniki ginekologicznej Gini.

Scenariusz lekcji, przygotowany we współpracy z metodykami oraz partnerami merytorycznymi – Fundacją Rak’n’Roll i kliniką ginekologiczną Gini jest wpisany w podstawę programową lekcji biologii, wychowania do życia w rodzinie i wychowania fizycznego.

Każda szkoła może zgłosić się do akcji poprzez stronę www.avon.pl/programedukacyjny

#AvonPolska #AvonKontraRakPiersi #NormalneZeIchDotykam #RaknRoll

 


[1] Raport Narodowego Testu Zdrowia Polaków 2021, MedOnet.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Kultowa śniadaniownia Bułkę przez Bibułkę z lokalem w Łodzi Biuro prasowe
2024-04-25 | 12:35

Kultowa śniadaniownia Bułkę przez Bibułkę z lokalem w Łodzi

Podbiła serca warszawiaków, teraz czas na Łódź. Znana i popularna w stolicy restauracja śniadaniowa Bułkę przez Bibułkę, otworzy swój pierwszy lokal poza Warszawą w
Styl życia Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
2024-04-24 | 11:05

Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska

Zawsze. Więcej. Online. Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. urodziny! Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą
Styl życia Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!
2024-04-24 | 11:00

Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!

Lidl Polska rozwija sieć sklepów, mając na uwadze troskę o środowisko oraz dbając o łatwy dostęp do produktów dla swoich klientów. Już w czwartek, 25

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.