Komunikaty PR

Dlaczego samochód nie jest przystosowany do montażu haka holowniczego? Poradnik

2023-06-19  |  18:00
Biuro prasowe

Przy wyborze samochodu nie w każdym przypadku jednym z kryteriów jest możliwość montażu haka holowniczego. Taka decyzja pojawia się bardzo często z czasem i jest wywołana przez nowe potrzeby. W większości przypadków z łatwością dopasujemy ten nowy element wyposażenia do naszego auta. Istnieją jednak modele samochodów, które nie są przystosowane do montażu haka holowniczego. 

Dostępność to nie jest wszystko!

Sugerowanie się wyłącznie dostępnością modelu wydaje się sensowne. Jeśli w katalogu producenta haków lub w opcji wyposażenia dodatkowego w fabrycznie nowym aucie znajduje się możliwość montażu haka holowniczego, wszystko jest w najlepszym porządku. Istnieją też pewne wyjątki, o których trzeba wiedzieć.

Okazuje się, że niektóre wersje wyposażenia danego modelu pojazdu są bez homologacji i montaż haka holowniczego jest w nich zabroniony. Powodów takiej decyzji jest przynajmniej kilka, najczęściej chodzi o sztywność nadwozia. W przypadku zastosowania szklanego dachu, naprężenia, jakie powstają podczas holowania przyczepy, mogą uszkodzić panoramiczny dach nad głowami pasażerów. W związku z tym warto dokładnie zapoznać się ze wszystkimi możliwymi alternatywami związanymi z konkretnym modelem pojazdu. Zdarza się, że najbogatsza konfiguracja auta nie może ciągnąć za sobą przyczepy.

Opłacalność produkcji

Funkcjonowanie każdej firmy zależy od ilości świadczonych usług. Proces projektowania haka holowniczego generuje określone koszty. Jeśli popularność danego modelu na rynku jest relatywnie niska, statystycznie można założyć, że zainteresowanie zakupem haka holowniczego również będzie niewielkie. Dlatego w przypadku niektórych pojazdów musimy liczyć się z tym, że nikt nie podjął się produkcji haka holowniczego ze względów ekonomicznych. 

Prestiż marki 

Samochody luksusowe, choć w teorii spełniają wymogi homologacyjne, także w dowodzie rejestracyjnym w miejscu przeznaczonym do wpisania haka holowniczego mają wstawione kreski. Trudno wyobrazić sobie, aby luksusowe marki dopuszczały montowanie haka holowniczego, aby ciągnąć za nimi przyczepki. 

Dlatego mimo wystarczającej mocy silnika i sztywności nadwozia nie zobaczymy wielu luksusowych marek pojazdów z zamontowanym hakiem holowniczym, ponieważ ich użytkownicy nie są tym zainteresowani. Być może czwarty lub piąty właściciel takiego auta chce mieć bardziej uniwersalny samochód i zastanawia się nad montażem haka holowniczego. Jednak ciągle jest to luksusowy model, któremu nie przystoi ciąganie przyczep.

Samochody osobowe i dostawcze nie w każdym przypadku są przystosowane do montażu haka holowniczego. Przed podjęciem decyzji o zakupie dobrze jest skonsultować się z działem obsługi klienta Steinhof i dla pewności zweryfikować wszystkie informacje w instrukcji obsługi auta. Wtedy mamy pewność, że zakupiony przez nas hak holowniczy jest optymalnie dopasowany do naszych potrzeb i zgodny z homologacją.

mówi  Mariusz Fornal z działu technicznego Steinhof

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Fotoradary – jak działają i gdzie można sprawdzić ich lokalizację? Biuro prasowe
2024-08-01 | 10:00

Fotoradary – jak działają i gdzie można sprawdzić ich lokalizację?

Funkcjonowanie fotoradarów w Polsce Fotoradary w Polsce często ustawiane są w rejonach, w których w przeszłości występowała duża liczba wypadków lub wykroczeń. O
Motoryzacja Średni wiek samochodu w Polsce jest o 3,6 roku większy niż średnia dla UE
2024-07-09 | 01:00

Średni wiek samochodu w Polsce jest o 3,6 roku większy niż średnia dla UE

W tym roku prawdopodobny jest najwyższy od lat import indywidualny używanych samochodów. To często starsze auta – średnio ponad 12-letnie. Średnia wieku samochodu
Motoryzacja Rzeź średnich firm transportowych
2024-07-09 | 01:00

Rzeź średnich firm transportowych

Średnie firmy transportowe, które rozwinęły firmy do kilkunastu pojazdów, teraz wyprzedają park maszynowy. Właściciel, jeżdżąc na 2 auta „ze szwagrem”, ma

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.