Łempicka, Chopin, Szymborska - jak sztuka promuję Polskę na świecie
28 października podczas aukcji Sotheby’s obraz Tamary Łempickiej ‘L’Éclat’ sprzedany został za niebagatelną kwotę 3,4 mln dolarów czyli blisko 13,5 mln zł. W lutym tego roku i październiku 2019 dwa obrazy malarki zostały sprzedane za łącznie 134 mln zł. Tamara Łempicka jest obecnie najdroższą polską malarką i marką, która promuje Polskę. Poezja i proza naszych pisarzy, a przede wszystkim noblistów i noblistek jest tłumaczona na wszystkie języki świata. Jak wykorzystać ten potencjał by promować nasz kraj na świecie? Na to pytanie poszukają odpowiedzi wybitni eksperci świata kultury.
Już dziś o godz 17:00 rozpocznie się konferencja on-line poświęcona promocji Polski poprzez sztukę i literaturę.
Wydarzenie zostanie podzielone na dwa bloki.
I blok godz: 17:00 - Nowy album wydawnictwa Bosz - "Tamara Łempicka" - królowa art déco i ukochana malarka gwiazd Hollywood
Moderator: Michał Ogórek - dziennikarz
- Maria Anna Potocka - Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK
- Lech Majewski - Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
- Bogdan Szymanik - Wydawnictwo Bosz
II blok godz: 18:00 - Promocja kultury polskiej i samej Polski poprzez książkę.
Moderator: Michał Ogórek - dziennikarz
- Jerzy Bralczyk - językoznawca i pisarz
- Michał Kleiber - były prezes Polskiej Akademii Nauk
- Bogdan Szymanik - Wydawnictwo Bosz
Wydarzenie będzie można obejrzeć on-line na platformie YouTube pod adresem: https://youtu.be/8xxsJ066TuE
Polskie korzenie są najważniejsze – wywiad z Joanną Colangelo, autorką książkI
Wielki Antykwariat pod kopułą, czyli stare książki i winyle w Blue City
Polska gra polityczna na tle trawionego konfliktami Półwyspu Arabskiego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach
Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.
Gwiazdy
Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.