Komunikaty PR

Jak i gdzie pojedziemy na tegoroczne wakacje? Wyniki najnowszego raportu

2023-06-27  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania PNG ( 0.03 MB )

Niemalże 80% Polaków wybierze się w tym roku na jeden z wakacyjnych wyjazdów autem, a co czwarty spędzi w tej podróży ponad 6 godzin. W badaniu pt. „Na wakacje samochodem – jak podróżują Polacy?” zrealizowanym na zlecenie Mercedes-Benz Vans, zapytano m.in., jak będą wyglądać ich podróże za kierownicą czterech kółek, ile potrwają i które destynacje badani wskazywali najczęściej[1].

Samochód – symbol wolności

Mimo wielu ekonomicznych wyzwań, nie chcemy rezygnować z upragnionego wakacyjnego odpoczynku. Wymarzone podróże pozwalają prawdziwie odpocząć i zdystansować się od codziennych obowiązków. Planując wyjazd, starannie dobieramy nie tylko kierunek, ale także środek transportu i wszystko, co z nim związane. Jak wynika z przeprowadzonego badania „Na wakacje samochodem – jak podróżują Polacy?”, 78% respondentów deklaruje, że na tegoroczne wakacje lub krótszy letni wypad wybierze się samochodem.

Przyglądając się odpowiedziom w poszczególnych grupach wiekowych, można zauważyć, że na wakacje autem najczęściej wybiorą się ludzie młodzi, w przedziale wiekowym od 25 do 34 lat (84%), a zaraz potem ci nieco starsi – w wieku 35-44 lata (82%). – Popularność samochodowych podróży w tych grupach wiekowych nie jest zaskoczeniem. To często ludzie, którzy tworzą młode rodziny, z małymi dziećmi, a nierzadko towarzyszą im także zwierzęta. Ta grupa potrzebuje transportu, który pozwoli nie tylko na komfortową podróż wszystkich pasażerów, ale także na zapakowanie dodatkowego, koniecznego bagażu, np. wózków dziecięcych, łóżeczek turystycznych, czy akcesoriów zwierzęcych. Z kolei młodzi, którzy nie mają jeszcze własnych rodzin, w samochodzie widzą symbol niezależności – mogą obrać dowolny kierunek podróży, zbaczać z wyznaczonej wcześniej trasy, robić postoje tam, gdzie chcą. Entuzjaści aktywnego trybu życia z łatwością mogą zabrać ze sobą sprzęt sportowy, SUP’a czy rower. Słowem – mają pełną swobodę – komentuje Magdalena Słoniewska z Mercedes-Benz Polska.

Trzecia w kolejności grupa, to osoby w wieku 45-54 lata (73%), a tuż za podium uplasowała się odpowiedź grupy w wieku 55-64 lata (70%). To wciąż bardzo wysoki wynik, potwierdzający, że podróżowanie autem nie traci na popularności i dla większości z nas jest najbardziej komfortową opcją podróżowania.

Kierunek urlop

O zadowoleniu z wakacji często decyduje nie tylko komfortowa podróż, ale przede wszystkim destynacja i sam pobyt. Wśród najczęściej wskazywanych przez respondentów wakacyjnych kierunków[1] znalazły się: morze (43%), góry (32%) i jeziora (31%). Oprócz tego badani wskazywali także na wyjazdy zagraniczne (24%) i kempingi (8%). Jak widać, wyjazd nad morze to wciąż najchętniej wybierany przez Polaków kierunek, co w połączeniu z wypoczynkiem nad jeziorem jasno wskazuje, że w upalne lato poszukujemy ochłody nad wodą. Co ciekawe, niemal ¼ respondentów zamierza pojechać autem za granicę, co świadczy o tym, że nie boimy się także dalszych podróży. Na popularności zyskuje również caravaning, czyli forma turystyki związana z samochodami kempingowymi. W tej sytuacji kluczowe jest jednak mieć do dyspozycji środek transportu, który zapewni nam niezbędny komfort i poczucie bezpieczeństwa, a przy tym pozwoli pomieścić wszystkie potrzebne bagaże. Nie zawsze musi to oznaczać podróż ogromnym kamperem, którego prowadzenie jest nie lada sztuką. Na pełne atrakcji wakacje kempingowe można pojechać także osobowym vanem, np. Mercedesem Marco Polo, który oferuje elastyczność i komfort, jakiego potrzebują fani aktywnego wypoczynku.  

Samochodowe podróże za granicę mogą być bardzo wygodne i komfortowe dla pasażerów, o ile mamy wystarczająco dużo miejsca. Jeśli najbliższe wakacje chcemy spędzić w większym gronie lub planujemy zabrać ze sobą dużo bagażu, warto rozważyć podróż kombivanem, który spełni wszystkie nasze potrzeby, np. przestronną Klasą T. Duża kabina pasażerska pozwala na montaż nawet 4 fotelików dla dzieci, a pakowny i foremny bagażnik ułatwia transport chociażby wielkogabarytowego sprzętu sportowego.

A co z dojazdem?

Jak pokazały wyniki badania, wakacyjne podróże często nie należą do najkrótszych. Na pytanie „Ile czasu (w przybliżeniu) zajmie Ci dojazd do miejsca docelowego?” najczęściej udzielaną odpowiedzią była: powyżej 3 godzin, ale mniej niż 6 (33%). Na drugim miejscu respondenci wskazywali powyżej 6 godzin (26%), a na trzecim: więcej niż godzinę, ale mniej niż 3 godziny (25%). Odpowiedź do 1 godziny zaznaczyło jedynie 6% badanych. Wyniki wyraźnie pokazały, że wakacyjne podróże samochodem w większości oznaczają przynajmniej kilka godzin w trasie. Dla wielu z nas urlop rozpoczyna się właśnie w momencie, kiedy wsiadamy za kierownicę samochodu, warto więc zadbać o to, by ta podróż była jak najbardziej komfortowa, a jednocześnie okazała się wspaniałym startem do wymarzonych wakacji.


[1] Pytanie wielokrotnego wyboru

 


[1] Badanie „Na wakacje samochodem – jak podróżują Polacy”, zrealizowane na zlecenie Mercedes-Benz Vans, wykonane metodą CAWI na platformie Omnisurv w dniach 25-27.05.2023r., próba ogólnopolska N=1000

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Fotoradary – jak działają i gdzie można sprawdzić ich lokalizację? Biuro prasowe
2024-08-01 | 10:00

Fotoradary – jak działają i gdzie można sprawdzić ich lokalizację?

Funkcjonowanie fotoradarów w Polsce Fotoradary w Polsce często ustawiane są w rejonach, w których w przeszłości występowała duża liczba wypadków lub wykroczeń. O
Motoryzacja Średni wiek samochodu w Polsce jest o 3,6 roku większy niż średnia dla UE
2024-07-09 | 01:00

Średni wiek samochodu w Polsce jest o 3,6 roku większy niż średnia dla UE

W tym roku prawdopodobny jest najwyższy od lat import indywidualny używanych samochodów. To często starsze auta – średnio ponad 12-letnie. Średnia wieku samochodu
Motoryzacja Rzeź średnich firm transportowych
2024-07-09 | 01:00

Rzeź średnich firm transportowych

Średnie firmy transportowe, które rozwinęły firmy do kilkunastu pojazdów, teraz wyprzedają park maszynowy. Właściciel, jeżdżąc na 2 auta „ze szwagrem”, ma

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.