Jubileuszowy zlot z okazji 20-lecia MX-5 Klub Polska
Estoria PR
Rudzka 5A/3
01-689 Warszawa
poczta|estoria.pl| |poczta|estoria.pl
+48 600 800 004
estoria.pl
Niedziela, 17 września to okazja do spotkania uczestników jubileuszowego zlotu z okazji 20-lecia Klubu MX-5 z mieszkańcami Warszawy na parkingu pod Domem Mody Klif przy ul. Okopowej 58/72. W samo południe zaplanowana jest parada ulicami stolicy pod eskortą policji. Klubowicze pojawią się na miejscu już o godz. 11, parada zaplanowana jest na godz. 12-13, a zakończenie imprezy na godz. 14. Wstęp wolny dla wszystkich chętnych.
Organzatorzy zapraszają wszystkich, którzy chcą zobaczyć z bliska samochody reprezentujące cztery generacje kultowego roadstera i spotkać się z ich właścicielami.
Partnerami i sponsorami wydarzenia są Mazda Motor Poland oraz wszyscy warszawscy dealerzy Mazdy – Mazda Bemo Motors, Mazda Bołtowicz, Mazda Nivette i Mazda Odyssey.
Więcej informacji o zlocie na www.20lecie.pl oraz www.mx5klubpolska.pl
![Fotoradary – jak działają i gdzie można sprawdzić ich lokalizację? Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1214993170,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Fotoradary – jak działają i gdzie można sprawdzić ich lokalizację?
![Średni wiek samochodu w Polsce jest o 3,6 roku większy niż średnia dla UE](/files/_uploaded/glownekonf_696997210,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Średni wiek samochodu w Polsce jest o 3,6 roku większy niż średnia dla UE
![Rzeź średnich firm transportowych](/files/_uploaded/glownekonf_1729193978,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Rzeź średnich firm transportowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.