Komunikaty PR

Krata – idealna na pogodę (nie tylko) w kratkę!

2020-12-13  |  10:46
Biuro prasowe

Kraciasty wzór na przestrzeni dziesięcioleci odkrywał swoje liczne twarze. Wystarczy wspomnieć szkocki tartan, tak często wykorzystywany w kiltach, regularny motyw gingham, który rozpowszechniła Brigitte Bardot czy biało-czarną pepitę, którą w swoich projektach często wykorzystywała Coco Chanel. Krata nie wychodzi z mody, a w okresie jesienno-zimowym staje się szczególnie popularna. Sprawdzamy, z czym ją nosić w każdym wieku!

Kraciaste wzory uatrakcyjniają jednobarwne tkaniny, pozwalają tworzyć bardziej wyszukane stylizacje i bawić się modą. Jak pokazują wybiegi czy profile znanych influencerek motyw ten w jesienno-zimowym wydaniu można nosić na kilka sposobów i dopasować go do własnych preferencji. Przemycając barwną tkaninę w dodatkach – szaliku, czapce czy rękawiczkach albo tworząc odważny kraciasty total look z płaszczem czy garniturem w roli głównej.

To pierwsze rozwiązanie jest idealne dla osób, które z rezerwą podchodzą do kraty, chciałyby ją włączyć do garderoby, jednak obawiają się przesadzonego efektu, bo nie brakuje tutaj barw i linii. Uspokajam, czerwono-czarna krata w typie tartan czy elegancka, beżowa połączona z jednobarwnymi elementami odzieży o podobnej kolorystyce stworzy spójny, ale i ciekawy zestaw, np. flanelowa koszula i czarna ramoneska. Ważne, aby zachować zasadę – gładkie tło i kraciasty dodatek. To będzie dobry początek przygody z tym modnym motywem – komentuje stylistka marki KiK.

Krata w młodzieńczym wydaniu

Krata w młodzieżowych stylizacjach jest jak najbardziej trendy. Wystarczy spojrzeć na popularność, jaką cieszy się flanelowa, rozpinana koszula z charakterystycznym pasiastym wzorem czy plisowane spódniczki przypominające mundurki z brytyjskich szkół. To niemalże kultowe elementy ubioru każdej nastolatki. Mocną stroną odzieży z kraciastym motywem jest jej uniwersalność – możemy wyczarować grunge’owy look z ramoneską i mocnymi butami czy bardziej elegancki strój z modnym kaszkietem, gładkim golfem i kozakami. Opcji jest wiele.

Krata lubi się z młodzieńczym, nieco szalonym lookiem – tak w jednym zdaniu można byłoby podsumować ten motyw. Luźne, flanelowe koszule, plisowane spódnice i oversizowe, koszulowe kurtki w kratę to już niemal pewnik w szafach przygotowanych na jesień i zimę. Na uwagę zasługują także kraciaste dodatki – kolorowe trampki i plecaki, które podkreślają luźny styl, czy obszerne szale, które akcentem kolorystycznym przełamują monochromatyczną czerń czy szarość zimowych okryć. Mając do wyboru tak wiele elementów garderoby z tym motywem, można stworzyć naprawdę ciekawą stylizację na ten cieplejszy okres jesieni, ale i chłodniejsze, zimowe dni. Krata jest łaskawa – zaakcentuje rockowy styl z pazurem, sprawdzi się jako ciepła odzież pod wełniany sweter na wyjazd w góry, ale też podkreśli uroczysty moment przy pomocy eleganckiej sukienki w pipetę z à la pensjonarskim kołnierzykiem – komentuje stylistka KiK.

Krata w dojrzałym wydaniu

O ile flanelowe, kraciaste koszule w wyrazistej czerwieni i czerni pasują raczej do swobodnych stylizacji i młodzieńczego szaleństwa, o tyle ten sam motyw w wydaniu beżowym, szarym czy bordowym to zdecydowanie propozycja na okazje wymagające elegancji.

– Kraciasty wzór i stonowane odcienie to doskonałe połączenie, co udowadniają kultowe torebki i odzież Burburry czy szaliki z kratą Księcia Walii. Proste kroje tworzą idealne tło dla subtelnej kraty, która podkreśla szykowność stylizacji, a w oficjalnym wydaniu – także profesjonalizm. Warto czerpać z takich wzorów, szczególnie jeśli kompletujemy strój do pracy, który ma nie tylko wpisywać się w dress code, ale także zachować indywidualny charakter. Kraciaste marynarki, eleganckie spodnie w drobną kratę czy proste sukienki w pipetę odnajdą się w garderobie każdej kobiety, która lubi elegancję – podsumowuje ekspertka KiK.

Drobna, duża, kwadratowa, z rombami czy w jodełkę – jeśli przyjrzymy się bliżej kracie, zauważymy, że ma wiele do zaoferowania. To bogactwo nie tylko przecinających się linii o różnych grubościach, ale także mix kolorów. Nie bójmy się jej – sprawdzi się w szafie zarówno dwudziestolatki, jak i dojrzałej kobiety.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace Biuro prasowe
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.