Komunikaty PR

Małopolska z dostawą na świąteczny stół

2020-12-15  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Sylwia Wojtkowska
LB Relations

ul. Generała Józefa Zajączka 11/C5
01-510 Warszawa
sylwia.wojtkowska|lbrelations.pl| |sylwia.wojtkowska|lbrelations.pl
697935094
https://lbrelations.pl/
Do pobrania docx ( 0.05 MB )

Małopolskie produkty regionalne prosto do twojego domu? Dziś to możliwe, bo wiele ulubionych produktów pochodzących z Małopolski można kupić przez internet. Mogą to być chleby, miody, wędliny, ryby, sery, warzywa, czy owoce. Odrobina tradycji z pozdrowieniami z tego wspaniałego regionu idealna na nasze czasy.

Nic nie poradzimy na czasy, w jakich żyjemy. Podróże są ograniczone, podobnie jak większe spotkania rodzinne. Również zwyczajne zakupy są utrudnione. Można jednak wędrować palcem po mapie, a najlepiej po internecie i zamówić sobie trochę smakołyków, które pomogą uchwycić smak oraz atmosferę ulubionych małopolskich miejsc. Znane i lubiane regionalne małopolskie produkty kupić można w sieci i cieszyć się nimi w domu.

– Na znaczeniu coraz bardziej zyskują lokalne wyroby, które pochodzą z rodzinnych gospodarstw, czy manufaktur. Kupując je, mamy pewność, że sięgamy po produkty niepowtarzalne, często z ekologicznymi certyfikatami, o najwyższej jakości, stworzone z sercem. Cieszy fakt, że coraz więcej z lokalnych przedsiębiorców oferuje sprzedaż online, co pozwala na bezpieczne zakupy z dostawą do domu – mówi Tomasz Urynowicz, Wicemarszałek Województwa Małopolskiego.

Świeże, ekologiczne produkty z Małopolski polecane przez Maję Dutkiewicz i Bartosza Wilczyńskiego – ambasadorów kampanii „Małopolska. Poznajmy się”.

 - Mój ulubiony Targ Pietruszkowy, który działa przez cały rok w krakowskim Podgórzu realizuje również projekt Paczki Pietruszkowej w formule „zamów i odbierz na targu” lub „zamów pod drzwi, a paczka zostanie dostarczona”. Na stronie www.paczkapietruszkowa.pl można wybrać produkty od rolników i producentów z małych, rodzinnych małopolskich gospodarstw, bezpośrednio, bez pośrednikówmówi Bartosz Wilczyński, Promotor Kulinarny. Projekt realizuje Fundacja Targ Pietruszkowy, której celem jest dostarczanie produktów ekologicznych, świeżych, naturalnych i zweryfikowanych pod kątem stosowanej chemii.

W podobnej formule działa również paczkaodrolnika.pl. To najstarszy tego typu projekt w Małopolsce. Wszyscy producenci zgromadzeni wokół tej inicjatywy prowadzą sprzedaż bezpośrednią z dostawą w całej Polsce – tłumaczy Maja Dutkiewicz, dziennikarka kulinarna. W sklepie online znajdziemy warzywa i owoce, jaja i nabiał, soki, przetwory, ziarna, orzechy oraz zboża, mąki, kasze, makarony, a co więcej oleje, zioła i miody. Na stronie przedstawione są sylwetki małopolskich dostawców, którzy oferują swoje produkty.  

Maja i Bartosz polecają także gospodarstwo ekologiczne Eko Farma, które prowadzi swoją działalność na obszarze objętym programem Natura 2000. Na stronie internetowej www.eko-farma.net możemy zakupić ekologiczne warzywa, suszone jabłka, mąki, kasze i nasiona, a nawet soki jabłkowe. Szczególną uwagę przyciągają naturalne oleje tłoczone na zimno – lniany, rzepakowy i z wiesiołka, a także przetwory. Wszystkie produkty dostępne w sklepie objęte są certyfikatem, który Eko Farma otrzymuje co roku po kontroli biura certyfikacji COBICO z Krakowa.

Poznaj regionalne smaki z Bartoszem i Mają

Natomiast w ofercie Pasieki Morawskich znajdziemy wyłącznie najwyższej jakości miód pszczeli. To jedyna Małopolsce pasieka wytwarzająca również miody ekologiczne. Specjalnością pasieki jest miód spadziowy, który został doceniony przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi i wpisany go do rejestru produktów tradycyjnych jako „Małopolski miód spadziowy – produkt tradycyjny”. Na stronie www.miodymorawskich.pl kupimy także pyłek pszczeli, pierzgę, propolis, a nawet świece z wosku pszczelego.

Wino i alkohole rzemieślnicze

Małopolska to również bogactwo winnic i sadów. Winiarze przygotowali specjalne propozycje na czas świąteczno-noworoczny. Oto kilka poleceń naszych ambasadorów:  

  • Biodynamiczna Winnica Wieliczka – członek Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Małopolska, jedna z najlepszych winnic w Polsce – przygotowała specjalne zestawy podarunkowe, na które składają się wina i cydry oraz naturalne mydła zrobione z wina, surowych olejów i wyciągów roślinnych. Całość została zapakowana w eleganckie drewniane skrzyneczki.
  • Ekologiczna Winnica Jura oferuje specjalne, świąteczne zestawy prezentowe pakowane w ozdobne skrzynki; jej wina wytwarzane bez udziału chemii nagradzane są i docenione przez znawców.

Świąteczne prezenty winiarskie przygotowali też jurajscy winiarze. Warto sprawić naszym bliskim niespodziankę w postaci zestawu win np. z Winnicy Janowice, Winnicy Słońce i Wiatr, czy Winnicy Zagardle. Kontakt z winiarzami w celu zamówienia i umówienia odbioru można dokonać poprzez strony internetowe lub profile na Facebooku.

Polecamy również Tłocznię Maurera. To ceniona manufaktura naturalnych soków owocowych oraz warzywnych, które wytwarza kilkanaście rodzajów soków ekologicznych, a także syropów oraz win i okowit. Okolice Łącka od wieków słyną z tradycji sadowniczych. Rosną tu stare odmiany jabłoni, śliw i grusz. Tłocznia Maurera korzysta z lokalnego bogactwa, oferując niekonserwowane soki w wielu wariacjach smakowych (od soku jabłkowego z miętą, po sok aroniowy z jabłkiem lub rabarbarem) i syropy. Ciekawą propozycją są destylaty owocowe wytwarzane z porzeczek, jabłek, czy agrestu, a nawet wina owocowe np. wiśniowe lub rabarbarowe.

- Oczywiście, że tęsknimy za podróżami i chcielibyśmy pojechać i odwiedzić te wszystkie miejsca sami. Na to jednak musimy jeszcze chwilę poczekać. Dobrze jednak, że pewne smaki i cuda z Małopolski mogą przyjechać do nas. Wprost na świąteczny stół – mówi Grzegorz Biedroń, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej.

O kampanii: Kampania „Małopolska. Poznajmy się” ma na celu aktywizację mieszkańców Polski do realizacji podróży turystycznych do Małopolski oraz ukazanie regionu jako idealnego miejsca do wypoczynku w duchu „slow”, czyli niespiesznego, uważnego podróżowania. Kampanię wyróżnia zaangażowanie lokalnych ambasadorów – mieszkańców Małopolski. Ich polecenia zachęcają do wycieczek poza utartym szlakiem i odkrywania mniej znanych miejsc, co sprzyja bezpieczeństwu turystów. Więcej informacji: www.poznajmysie.malopolska.pl. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: LB Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Kolejny nowy najemca w Blue City. Gratka dla fanów technologii i designu Biuro prasowe
2024-06-27 | 09:11

Kolejny nowy najemca w Blue City. Gratka dla fanów technologii i designu

Niespełna dwa tygodnie po otwarciu butiku RP Store na klientów Blue City czeka kolejna nowość - sklep hiszpańskiej marki Kamalion, pełen nowoczesnych akcesoriów
Zakupy Znamy najnowszy portret klientek Pepco
2024-06-26 | 17:00

Znamy najnowszy portret klientek Pepco

Od Portugalii, przez Polskę aż po Estonię to wykształcona, pracująca, mama, dla której najważniejsze są niskie ceny. Każdego miesiąca w sklepach Pepco klienci realizują ponad
Zakupy E-commerce w Finlandii – nowe możliwości dla polskich e-sklepów
2024-06-25 | 16:00

E-commerce w Finlandii – nowe możliwości dla polskich e-sklepów

  Branża e-commerce w Finlandii przeżywa dynamiczny wzrost, stanowiąc 16% całości fińskiego handlu detalicznego i stwarzając nowe możliwości dla polskich przedsiębiorców.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić

Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.

Edukacja

Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym

Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności

Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.