Komunikaty PR

Obrazy Łempickiej biją rekordy, w księgarniach album poświęcony malarce

2020-12-14  |  17:10
Biuro prasowe
Kontakt
.
Kotara News

.
. Warszawa
kotara.news|gmail.com| |kotara.news|gmail.com
000000000
..

Portret La Liseuse I (Czytająca I) został zlicytowany na aukcji Sztuka Dawna w DESA Unicum za 4,5 mln zł. Obrazy Łempickiej w ostatnich latach biją rekordy, trzy inne obrazy autorki w ostatnich dwóch latach zostały sprzedane za łącznie 147,5 mln zł. Z dziełami Tamary Łempickiej możemy zapoznać się dzięki wyjątkowemu albumowi poświęconemu królowej art déco, wydanemu przez wydawnictwo BOSZ.

10 grudnia obraz Tamary Łempickiej La Liseuse I (Czytająca I) został zlicytowany na aukcji Sztuka Dawna w DESA Unicum za 4,5 mln zł, stając się najdroższym sprzedanym na polskim rynku aukcyjnym obrazem stworzonym przez kobietę. W lutym tego roku „Portrait de Marjorie Ferry” pędzla polskiej malarki sprzedany został za 82 mln zł na aukcji w londyńskim Christie’s, stając się najdroższym obrazem polskiego artysty w historii.

Za trzy inne obrazy Łempickiej „L’Éclat” „Portrait de Marjorie Ferry” oraz „La sottoveste rosa” zapłacono łącznie 147,5 mln zł.

Album Tamara Łempicka wydawnictwa BOSZ

Wydawnictwo BOSZ realizuje niezwykły projekt wydawniczy poświęcony Tamarze Łempickiej. Razem ze spadkobierczyniami spuścizny po malarce – Victorią de Lempicka (wnuczka malarki) oraz prawnuczką – Marisą de Lempicka, wydawnictwo BOSZ wydało niezwykły album poświęcony malarce.

Dzisiaj świat Hollywood jest zachwyca się malarstwem Łempickiej. W swoich kolekcjach mają ją m.in. Madonna, Jack Nicholson czy Barbra Streisand. To była kobieta pozbawiona kompleksów, świetnie wykształcona, oczytana, władała wieloma językami. Tamara stała się silną polską marką.  – mówii Bogdan Szymanik, dyrektor wydawnictwa BOSZ.

Charakter albumu nie jest typową biografią, powieścią czy wspomnieniami o artystce. Nie jest też katalogiem suchych faktów analizujących twórczość Łempickiej. Jego wyjątkowość polega na tym, że łączy w sobie te wszystkie rodzaje publikacji.

W dzisiejszych czasach żyjemy w świecie obrazkowym. Taki album musimy tworzyć jak film. Raz jest wyciszenie, raz zdynamizowanie. Odbiorca musi polubić zawartość książki, a działania wydawnicze, graficzne mają mu to udostępnić. Ta książka jest rewelacyjnym przykładem tego jak tworzyć album. – mówi prof. Lech Majewski, wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

Cała wypowiedź prof. Lecha Majewskiego z ASP: https://youtu.be/a25SiIXWMro

To między innymi różnorodność tekstów wyróżnia publikację. Pierwszy z nich podejmuje dogłębną analizę twórczości Łempickiej, napisaną przez krytyczkę i teoretyczkę sztuki, dyrektor Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK, prof. Marię Annę Potocką. Dalsza cześć książki to sentymentalna podróż oparta na biografii i wspomnieniach o królowej art déco snuta przez jej prawnuczkę, Marisę de Lempicką.

Tamara Łempicka (Tamara de Lempicka)

Polska malarka epoki art déco. Od najmłodszych lat obracała się w towarzystwie światowych elit i brylowała na salonach. Była błyskotliwą skandalistką, która kochała nowoczesne przedmioty i czerpała z życia pełnymi garściami. Paryż okazał się dla niej miejscem, który nie tylko ukształtował jej talent, ale również pozwolił osiągnąć zawrotny sukces i zyskać klientów w postaci arystokratów, bankierów czy gwiazd filmowych. Łempicka nie ograniczała się jednak do malowania portretów osobistości z bogatych sfer, portretowała również swoją córkę Kizette, pozowały dla niej największe skandalistki, czego efektem są zmysłowe akty, w tym arcydzieło art déco „Piękna Rafaela”. Przez lata zapomniana, dziś twórczość Łempickiej na nowo wraca do łask, a jej obrazy osiągają na aukcjach zawrotne ceny - wśród najdrożej sprzedawanych artystek uplasowała się na trzecim miejscu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Kotara News
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka „Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty Biuro prasowe
2024-12-09 | 11:00

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

Młoda wyobraźnia, wielkie marzenia i wsparcie najbliższych – właśnie te trzy elementy stworzyły „Powstanie Bohaterów”, niezwykłą książkę napisaną przez
Książka O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?
2024-11-14 | 01:00

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

„Czemu w książkach Young Adult jest tyle agresji?” To temat wspólnej debaty radiowej Czwórki i Big Book Cafe. To kolejna już w cyklu debata pokazująca różne
Książka Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
2024-10-28 | 15:00

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe

Radiowa Czwórka oraz Big Book Cafe zapraszają na drugą wspólną debatę poświęconą czytelnictwu wśród młodzieży. Justyna Dżbik – Kluge, dyrektorka –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.