Ostatni weekend wakacji w Manufakturze – pełen atrakcji dla najmłodszych
Wakacje nieuchronnie zbliżają się ku końcowi, a Manufaktura wie, jak poprawić humor najmłodszych gości. W ostatni weekend sierpnia na dzieci czeka mnóstwo atrakcji i dobrej zabawy.
Wszystkie maluchy, które nie mają jeszcze dość szaleństw na piasku, mogą odwiedzić Figloklub Rainbow na plaży Manufaktury. Tam, pod okiem animatorów, będą mogły bezpiecznie bawić się na świeżym powietrzu. Dzieci poszukają skarbów, będą rozwiązywać zagadki, a przede wszystkim – rozwijać swoją kreatywność. Animacje odbędą się w piątek (w godzinach 16-20) oraz sobotę i niedzielę (w godzinach 12-20) w blokach godzinowych. Wstęp bezpłatny.
Nieposkromione pokłady dziecięcej energii można z powodzeniem okiełznać… dużą dawką sportu. W tym pomogą instruktorzy z klubu Eurotenis. Na korcie zlokalizowanym na rynku Manufaktury przed wejściem do galerii handlowej, maluchy będą mogły spróbować swoich sił w tej coraz popularniejszej dyscyplinie sportowej. Kto wie, może właśnie w Manufakturze odnajdą się nowe, sportowe talenty? Korty tenisowe będą dostępne od piątku do niedzieli, w godzinach 10-20.
Z kolei Fundacja Happy Kids, która w tym roku współpracuje z Manufakturą, zaprasza wszystkie dzieci do własnej strefy animacji na tzw. Małym Rynku Jazzowym – między kawiarnią Starbucks a restauracją Whiskey in the Jar. Przez cały weekend, na malców czeka tam moc świetnej zabawy – od basenu z kulkami, poprzez zabawę z wycinankami, aż po malowanie buziek i gry prowadzone przez animatorów.
Oczywiście, nie można też zapomnieć o atrakcji, która przyciąga wzrok nie tylko małych, ale i dużych – karuzeli wiedeńskiej. Atrakcja zlokalizowana na rynku Manufaktury może pomieścić 72 pasażerów, a podświetla ją aż 1800 żarówek, co daje niesamowity efekt, zwłaszcza nocą. Zdobią ją barwne i ręcznie malowane rzeźby: konie, rydwany, filiżanki i ławki. Wszystkie figury są ruchome – konie galopują, a inne kołyszą się i obracają w rytm muzyki.
Bilet wstępu na karuzelę wynosi jedyne 10 zł. Rodzice dzieci do lat 5 mogą wejść na karuzelę w celu asekuracji dziecka za darmo. Rydwany na karuzeli przystosowane są także dla osób z niepełnosprawnościami. Atrakcja jest czynna codziennie, w godzinach 10-22.
Za mało porcji zbóż w diecie polskich dzieci, pełne ziarno zbyt rzadko na ich ta
Spędźcie FestiwaLove wakacje w Atrium Biała!
Start akcji „Powrót do szkoły” w sklepach sieci Netto
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.