Połowa kierujących e-hulajnogami jeździ za szybko. Premiera RIDER Monster Turbo
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_793077636,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Karolina Krzeska
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
biuro|rocketscience.com.pl| |biuro|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Kierujący hulajnogami elektrycznymi jeżdżą średnio o 2 km/h szybciej od rowerzystów. W ubiegłym roku w ponad 3,3 tys. przypadków skończyło się to mandatem. Premierowa hulajnoga RIDER Monster Turbo posiada ograniczenie maksymalnej prędkości jazdy do dozwolonych 20 km/h. Producent wyposażył ją w pojemną baterię 19,2 Ah, która pozwala na przejechanie dystansu do 60 km. Duże koła – przednie 20- i tylne 16- calowe sprawiają, że pojazd ma większą przyczepność do podłoża, a użytkownik lepszą nad nim kontrolę, co przekłada się na wygodę i bezpieczeństwo jazdy.
Polacy hulajnogach elektrycznych jeżdżą szybko i przeważnie bez kasku
Z danych wynika, że użytkownicy hulajnóg elektrycznych poruszają się z wyższą prędkością średnią niż rowerzyści (20,6 km/h w porównaniu 18,6 km/h), blisko 55 proc. użytkowników hulajnóg elektrycznych lub urządzeniami transportu osobistego (UTO) przekroczyło dozwoloną prędkość jazdy, czyli 20 km/h. Jednocześnie jednak rzadziej utrzymują niebezpieczną odległość. Jedynie 6 proc. użytkowników hulajnóg elektrycznych sięga po kask, w znacznej większości są to osoby korzystające z pojazdów prywatnych. Elementy odblaskowe są jeszcze mniej popularne – posiada je jedynie 5 proc. kierujących e-hulajnogami.
Policjanci w 2022 roku wystawili osobom poruszającym się na hulajnogach elektrycznych ponad 3,3 tys. mandatów, a aż 2,4 tys. udzielili pouczeń. Ochronę przed konsekwencjami prawnymi, ale i bezpieczną jazdę, zagwarantuje wysokiej jakości sprzęt z ograniczeniem prędkości do maksymalnej dozwolonej. Dystrybutor elektroniki użytkowej – firma 4cv wprowadza na nasz rynek hulajnogę marki własnej: RIDER Monster Turbo.
Duże koła gwarantujące większą wygodę, przyczepność i kontrolę
Hulajnoga RIDER Monster Turbo jest wyposażona w duże koła – przednie 20-calowe oraz tylne 16-calowe. Wykorzystanie większych kół w pojeździe podnosi wygodę – wstrząsy i uderzenia spowodowane nierównym terenem są tłumione. Dodatkowo lepsza przyczepność oraz większa kontrola nad pojazdem sprawiają, że jazda nim jest nie tylko bardziej komfortowa, lecz także bezpieczniejsza. Duże koła w połączeniu z regulowaną kierownicą (105-120 cm), sprawiają, że w komfortowy sposób mogą z niej korzystać nastolatkowie i dorośli o różnym wzroście i wadze nawet do 120 kg.
Do 60 km na jednym ładowaniu i podwójny hamulec tarczowy
Dystans możliwy do przejechania hulajnogą RIDER na jednym ładowaniu to aż 60 km. Model Monster Turbo posiada pojemną baterię o pojemności 19,2 Ah, której pełne naładowanie trwa 9-10 godz. Pojazd jest wyposażony w wydajny silnik o mocy 350 W, który umożliwia jazdę do 20 km/h, co jest ograniczoną w przepisach maksymalną dozwoloną prędkością. Bezpieczeństwo użytkowania hulajnogi RIDER gwarantuje przedni i tylny hamulec tarczowy, natomiast wygodę codziennego użytkowania podnosi cyfrowy wyświetlacz, pozwalający na łatwą kontrolę poziomu naładowania baterii. Dodatkowo urządzenie posiada oświetlenie oraz system dźwiękowy.
Hulajnoga RIDER Monster Turbo dostępna jest w kolorze grafitowym, jej waga to 19,9 kg, a wymiary – 156 x 53 x 105-120 cm. Pojazd dostępny jest w sieci Media Expert w cenie 3 499 zł.
RIDER to polska marka, która powstała w 2014 roku, zajmuje się produkcją hulajnóg elektrycznych i akcesoriów samochodowych, w tym głównie nawigacji GPS i wideorejestratorów jazdy. Marka należy do firmy 4cv, która jest dystrybutorem i importerem sprzętu elektronicznego w Polsce.
![Hama prezentuje ładowarki SuperMini o mocy 20 i 25 W Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_898957466,w_238,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Hama prezentuje ładowarki SuperMini o mocy 20 i 25 W
![TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż](/files/_uploaded/glownekonf_739543236,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż
![Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie](/files/_uploaded/glownekonf_181333958,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.