Polska premiera pierwszej terenowej hulajnogi Red Bull Racing z zasięgiem 50 km
Karolina Krzeska
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
biuro|rocketscience.com.pl| |biuro|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Popularność hulajnóg elektrycznych od kilku lat nie spada. Liczba pojazdów na wynajem wzrosła o 65 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Według prognoz wartość globalnego rynku hulajnóg elektrycznych może wzrosnąć w tym roku o 14 proc. W polskim internecie odnotowano o nich w przeciągu ostatnich 12 miesięcy ponad 120 tys. wzmianek z zasięgiem ponad 125 mln. Swoją premierę na polskim rynku ma pierwsza elektryczna hulajnoga terenowa od Red Bull Racing – model TEN TURBO. Pojazd ma mocny silnik 500 W, 10-calowe koła oraz akumulator 12 Ah, który pozwala na przejechanie dystansu do 50 km. Polskim dystrybutorem hulajnóg elektrycznych Red Bull Racing jest firma 4cv.
Wzrost o 65 proc. liczby hulajnóg elektrycznych na wynajem w polskich miastach
Hulajnogi elektryczne nie tracą na popularności, a lato to okres, kiedy na polskich ulicach widuje się je najczęściej. Z danych wynika, że w marcu br. polski sharing hulajnóg elektrycznych obejmował już 73,5 tys. pojazdów w 122 polskich miejscowościach. Dla porównania w marcu 2022 było to 44,8 tys. hulajnóg w 89 miejscowościach. Dane wskazują, że globalny rynek elektrycznych hulajnóg, który wyceniono na około 34,18 mld dolarów w 2022 roku, według oczekiwań wzrośnie w 2023 roku nawet o 14 proc., osiągając wartość 38,94 mld dolarów.
Ponad 120 tys. wypowiedzi internautów o hulajnogach elektrycznych w ostatnim roku
Z analizy SentiOne* wynika, że w ciągu ostatniego roku w internecie na temat hulajnóg elektrycznych odnotowano ponad 120 tys. wypowiedzi, które osiągnęły ponad 125 mln zasięgu. Najwięcej w tym okresie odnotowano wypowiedzi w lipcu 2022 roku – niemal 42 tys. wypowiedzi z ponad 44 mln zasięgiem, podczas gdy w lipcu 2021 roku hasło to odnotowało blisko 17 tys. wzmianek z zasięgiem 20 mln, co oznacza ponad dwukrotny wzrost. Najchętniej polscy internauci dyskutowali o hulajnogach elektrycznych na Facebooku – ponad połowa (68 tys.) rozmów miała tam swoje miejsce, a wpisy użytkowników osiągnęły blisko 46 mln zasięgu. Ponad 73 proc. wypowiedzi należało do mężczyzn, a najczęściej pojawiające się hasła w kontekście elektrycznych hulajnóg to prędkość, modele czy przepisy.
Zasięg 50 km na jednym ładowaniu i bardzo mocny silnik
Hulajnoga Red Bull Racing TEN TURBO posiada bardzo mocny silnik 500 W oraz 10-calowe, pompowane koła. Akumulator o pojemności 12 Ah pozwala na przejechanie nawet do 50 km na jednym ładowaniu, które trwa 7-8 godzin. Bezpieczeństwo użytkowania pojazdu podnosi wyposażenie w dwa hamulce – przedni elektryczny oraz tylny tarczowy. Terenowego charakteru dodaje hulajnodze amortyzacja. Red Bull Racing TEN TURBO posiada także tempomat, przednie oraz tylne oświetlenie LED oraz wyświetlacz. Funkcjonalność pojazdu gwarantuje szybki układ składania, rozkładana stopka, sygnał dźwiękowy oraz
Sytem odzyskiwania energii
Red Bull Racing TEN TURBO posiada system Kinetic Energy Recovery System (KERS). Jego zadaniem jest przechwytywanie wytracanej podczas hamowania energii kinetycznej oraz zamiana jej w energię elektryczną. Zebrana energia wędruje do akumulatora, gdzie jest magazynowana. Umieszczony na kierownicy specjalny przycisk umożliwia uwolnienie nagromadzonej energii i tym samym dodanie pojazdowi dodatkowej mocy. System KERS został zastosowany po raz pierwszy w 2009 roku w Formule 1.
Urządzenie wykonane jest z aluminium i waży 18 kg, a maksymalna wysokość kierownicy to 119 cm. Hulajnoga elektryczna Red Bull Racing TEN TURBO w charakterystycznej dla marki znanej z wyścigów F1 granatowo-czerwonej kolorystyce jest dostępna w Media Expert oraz RTV Euro AGD w cenie 3 499 zł.
* Analiza SentiOne obejmowała wypowiedzi internautów z okresu 1.07.2022-30.06.2023 r.
Fotoradary – jak działają i gdzie można sprawdzić ich lokalizację?
Średni wiek samochodu w Polsce jest o 3,6 roku większy niż średnia dla UE
Rzeź średnich firm transportowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.