RED BULL SKIM IT – Manufaktura zaprasza na wodne ślizgi
RED BULL SKIM IT – Manufaktura zaprasza na wodne ślizgi
Widowiskowe popisy na desce, najlepsi zawodnicy z całej Polski i niesamowite emocje - już 22 lipca w Manufakturze odbędzie się RED BULL SKIM IT, czyli zawody w skimboardingu - ślizganiu się na desce po wodzie. Wydarzenie jest jednym z przystanków prestiżowego cyklu European Skimboarding Cup.
RED BULL SKIM IT – 22 lipca (sobota)
Skimboarding to sport prosto ze słonecznej Kalifornii. Polega na ślizganiu się na niewielkiej desce po płytkiej warstwie wody lub fali. Fani tej nietypowej aktywności udowadniają, że miejsce do praktykowania skimboardingu można zorganizować niemal wszędzie – baseny, fontanny czy płytkie zbiorniki wodne.
Już po raz kolejny najważniejsze wydarzenie skimboardingowe w Polsce odbędzie się przy plaży w Manufakturze. Od 12 lat impreza wzbudza ogromne zainteresowanie publiczności, która przychodzi chętnie, by zobaczyć widowiskowe popisy sportowców. Choć sam sport jest niszowy, to międzynarodowy format nadaje mu szczególnego charakteru. W rywalizacji bierze udział wielu zawodników z sąsiadujących krajów. Swoją obecność potwierdził także zeszłoroczny zwycięzca zawodów – Grzegorz Kuta, który z pewnością stanie do obrony tytułu.
Uczestnicy będą rywalizować w trzech kategoriach: Amator, Pro, oraz osobno w kategorii Kobiet. Organizatorzy przygotowali dla zawodników i zawodniczek wymagające przeszkody, na których trzeba będzie popisać się nienaganną techniką.
Zawody Red Bull Skim It, jak zawsze, wyróżniają się wyjątkową formułą. Eliminacje wśród zawodników Pro odbędą się w formie pojedynków „jeden na jeden”, sam finał natomiast opierał się będzie na deskorolkowej grze w SKATE’a. Na czym to polega? Jeden z zawodników rzuca „wyzwanie” w postaci wykonania triku, a jego rywal, musi to powtórzyć. Jeśli mu się nie uda – dostanie na swoje konto literkę z nazwy wydarzenia „SKIM IT”. Pierwsza osoba, która „uzbiera” pełny napis – przegrywa.
Na zwycięzców czekają nagrody ufundowane przez polskie marki: VHS - Village Head Snowboard, Zimno, Kubota, Many Mornings, Pakalolo, Paloma Pink, Whiski in the Jar, Black Dots, SeventyOne, Jungmob.
Wszyscy chętni, którzy będą chcieli spróbować swoich sił na torze skimboardingowym mogą będą mieli do dyspozycji wodny tor w piątek (21.07) oraz niedzielę (23.07) zupełnie bezpłatnie. Może będzie to początek nowej pasji?
Krakowianie pobiegną po protezę dla Kasi i rehabilitację dla Filipa
STORM i OKAM zapraszają na testy jednośladów
Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024. Rewia mody i olimpijskich gadżetów na TikToku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.