Ruszył pierwszy w Polsce projekt poświęcony tematyce food design
O projekcie
Food and Design to pierwszy w Polsce projekt poświęcony tematyce food i food design. Jego misją jest rzetelna edukacja oraz inspirowanie zarówno profesjonalistów, jak i amatorów pasjonujących się tematyką jedzenia. W tym celu powołano kolektyw ekspercki składający się z ponad 60 specjalistów z branż, takich jak: przemysł spożywczy, marketing, budowanie marek, wzornictwo przemysłowe, projektowanie, fotografia kulinarna, produkcja wideo, food styling, nowe technologie czy prawo żywnościowe. Twórcy we współpracy z ekspertami planują dalszy rozwój projektu w pięciu obszarach:
-
Platforma ekspercka
-
E-booki
-
Szkolenia
-
Spotkania branżowe z cyklu „Food Working”
-
Podcasty
Będziemy działać kompleksowo i w sposób pogłębiony oraz holistyczny podejmować różne zagadnienia z obszaru food i food design. Chcemy docierać z wiedzą, badaniami konsumenckimi i analizami, ale także z ciekawostkami i trendami, by w większym stopniu inspirować naszych odbiorców do zgłębiania tematu żywności. Jesteśmy pewni, że poprzez Food and Design wypełnimy lukę na rynku i damy Polakom to, co od lat kwitnie za granicą. Popularyzacja profesjonalnego podejścia do tematu jedzenia to przyszłość tego projektu! Mam nadzieję, że dzięki naszemu projektowi uda nam się zainteresować tym fascynującym tematem wielu profesjonalistów oraz amatorów, którzy – podobnie jak my – zachwycą się nim i zechcą go zgłębiać razem z nami – komentuje Magda Malutko, twórczyni projektu.
Wśród Partnerów projektu znaleźli się: TiM, DPD Food, Slodkie, Deli Catering, Food Stories, HAYB, Food Bugs, Thermomix, Foto Forma, BlisterArt, Hortex, Foodsi, Twórczywo, Poshe Drinks, PavLove, JWFilms i 370 Studio. W gronie Patronów Medialnych są: WPROST, Nowy Marketing, Handel, Marketer+, Food Service, OuiChef.pl, HandelExtra.pl, GastroWiedza.pl i Restauracja.
Kto stoi za Food and Design?
Za powołanie projektu odpowiada agencja kreatywna Od kuchni, specjalizująca się w obsłudze marek z sektorów food i lifestyle. Agencja przyznaje, że od wielu miesięcy aktywnie przygotowywała się do premiery, zaś sam koncept kiełkował już od kilku lat. Pomysłodawczynią jest Magda Malutko, CEO Od kuchni, marketerka, autorka licznych artykułów w mediach branżowych i fotografka kulinarna, od lat ściśle związana z branżą foodową:
Współpracując z licznymi restauracjami, producentami żywności czy festiwalami kulinarnymi, dostrzegałam od lat wyraźną potrzebę stworzenia miejsca, gdzie każdy – niezależnie od tego, czy po prostu lubi temat jedzenia, czy pracuje zawodowo w sektorach związanych z żywnością – mógłby znaleźć informacje, jak również szkolenia i zaproszenia na spotkania branżowe, umożliwiające poszerzanie wiedzy z obszaru food designu. Nie ukrywam też radości, że w tych trudnych i pełnych niepewności czasach udało się nam powołać tak złożony projekt oraz zorganizować wyjątkową inaugurację, która spotkała się z dużym uznaniem naszych ekspertów, partnerów oraz zaproszonych mediów. Myślę, że mocny start to najlepsza zapowiedź tego, co jeszcze przed nami!
Agencja Od kuchni współpracuje z markami na różnym etapie ich rozwoju – od tworzenia i wprowadzania ich na rynek, aż po koordynowanie bieżącej komunikacji dojrzałych brandów. Oprócz działań agencyjnych, takich jak koordynacja projektów marketingowych, prowadzenie kanałów w social mediach czy współprac z mediami, w agencji są także dwie przestrzenie studyjne: jedno studio fotograficzne oraz drugie z kuchnią do nagrań wideo i sesji zdjęciowych. Dzięki temu content tworzony jest wewnętrznie, bez podwykonawców.
Twórcy Food and Design serdecznie zapraszają do udziału w pierwszym evencie branżowym w ramach cyklu „Food working”, który odbędzie się 24 listopada przy ul. Chodakowskiej 12 w Warszawie. Tematem spotkania będzie omówienie raportu z badań konsumenckich „Komunikacja wizualna a decyzje zakupowe Polaków” zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie agencji Od kuchni. Szczegóły wydarzenia poznamy wkrótce.

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Mika Urbaniak: Cały czas tworzę i mam w szufladzie dużo utworów. Teraz kończę moją nową płytę i mam nadzieję, że znowu sporo się będzie wokół mnie działo
Artystka pracuje właśnie nad nową płytą, która ma się ukazać jesienią. Będzie to piąty album w jej karierze i powrót po sześciu latach przerwy. Zwiastunem tego wydawnictwa jest singiel „Co masz na myśli?”. Mika Urbaniak zaznacza, że nowe kompozycje odzwierciedlają jej przemyślenia na temat miłości, siły, nadziei i odnajdywania siebie, a także pułapek przemysłu muzycznego, w którym – jej zdaniem, kobiety radzą sobie coraz lepiej i są bardziej pewne siebie. Jeśli natomiast chodzi o warstwę muzyczną tego krążka, to oprócz powrotu do hip-hopowych korzeni, będzie także można usłyszeć wpływy funku i popu.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Farmacja
Endometrioza przez lata pozostawała lekceważonym problemem. Mimo że cierpi na nią 14 mln kobiet w Europie

Coraz więcej państw UE kompleksowo zaczyna się zajmować problemem endometriozy. W tej grupie państw jest także Polska, która od lipca wprowadziła nowy model bezpłatnej diagnostyki i opieki dla pacjentek z tą chorobą oznaczającą dla nich życie z chronicznym bólem. Podczas ubiegłotygodniowej debaty w Parlamencie Europejskim europosłowie wezwali Komisję Europejską do większej inicjatywy na forum unijnym: opracowania strategii walki z endometriozą i skierowania większych środków na badania nad tą chorobą.