Komunikaty PR

36 proc. Rumunów nie uprawia sportu, a Polak co czwarty

2023-10-05  |  11:40
Biuro prasowe
Kontakt

Karolina Krzeska
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
biuro|rocketscience.com.pl| |biuro|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Wyniki badań pokazują, że Polacy uprawiają coraz mniej sportu. Często zapominamy również o odpowiednim nawodnieniu, które jest kluczowe dla odpowiedniego zdrowia. W związku z tym firma Waterdrop postanowiła sprawdzić, jak wyglądają nasze nawyki związane z tymi zagadnieniami. Z przeprowadzonego badania wynika, że mniej niż 25 proc.  Polaków regularnie uprawia aktywność fizyczną. Z kolei w jej trakcie, 74,8 proc. osób uzupełnia płyny poprzez picie wody. Jednak większość z nas nadal nie przyjmuje jej zalecanej dawki spożycia na dobę, czyli 2 litrów.

Uprawianie sportu jest receptą na długie życie, pełnie zdrowia oraz dobre samopoczucie. Jednak wyniki badań pokazują, że od trzech lat trwa regres w aktywności fizycznej Polaków. Ćwiczymy coraz mniej oraz nieregularnie. Jedynie co dziesiąta osoba dba o swoją kondycję codziennie. W 2022 roku odsetek osób uprawiających sport był o 10 p.p. mniejszy niż trzy lata wcześniej. Zdaniem WHO, osobom dorosłym zaleca się około 150-300 minut tygodniowo aktywności fizycznej o umiarkowanym natężeniu, lub 75-150 minut intensywnych ćwiczeń. Regularna aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko m.in. nadciśnienia tętniczego, chorób układu krążenia oraz cukrzycy. Niezwykle istotny dla zdrowia jest również odpowiedni poziom nawodnienia, bez względu na porę roku. Naukowcy z National Institutes of Health, udowodnili, że odpowiednie nawodnienie wiąże się z mniejszym ryzykiem niewydolności serca.

Polacy, Europejczycy i uprawianie sportu
Z ankiety przeprowadzonej przez Waterdrop wynika, że 32,9 proc. badanych Polaków regularnie uprawia sport. Natomiast 42,2 proc. respondentów ćwiczy sporadycznie. Równocześnie 24,9 proc. deklaruje, że nie uprawia sportu wcale. Najmniej aktywni z państw, w których przeprowadzono badanie, są mieszkańcy Rumunii, w której 36 proc. ankietowanych deklaruje brak regularnej aktywności fizycznej. Na drugim biegunie znajdują się natomiast Czesi, gdzie jedynie 20 proc. osób nie uprawia sportu. Kolejnym istotnym aspektem dla zdrowia jest również spożywanie odpowiedniej ilości płynów. Z wcześniejszej ankiety Waterdrop dowiedzieliśmy się, że Polacy piją prawie dwa razy mniej wody niż Europejczycy. Okazało się, że 8,5 proc. obywateli naszego kraju spożywa mniej niż dwie szklanki wody dziennie. Tym razem Waterdrop przeprowadził ankietę na temat tego, co pijemy podczas podejmowania fizycznej aktywności. Wynika z niej, że 74,8 proc. respondentów sięga po czystą wodę.

Aktywność fizyczna jest kluczowym elementem zdrowego trybu życia, ale także ma wpływ na nasze środowisko. Niestety, badania wskazują na spadek aktywności fizycznej w Polsce. To niepokojący trend, ale jednocześnie szansa na promowanie bardziej ekologicznych nawyków, takich jak rower czy komunikacja publiczna. Warto zachęcać Polaków do uprawiania sportu, jednocześnie zachęcając do dobrych nawyków związanych z transportem i nawadnianiem. Dla zdrowia naszego oraz planety musimy działać w sposób zrównoważony. - komentuje Eko edukatorka Daria Rogowska

Preferowany rozmiar opakowania
Wyniki badania pokazują również preferencje dotyczące butelek oraz smaków. Okazuje się, że najpopularniejszym rozmiarem butelki w Polsce jest pojemność 600 ml, wybierana jest przez 58,9 proc. ankietowanych, 22,4 proc. respondentów decyduje się na butelki o pojemności 1 l. Natomiast 13,7 proc. respondentów korzysta z mniejszych opakowań, czyli 400 ml. Jedynie 5,1 proc. badanych sięga po butelki większe niż 1 l.

Ulubione słodziki
Ostatnią analizowaną kategorią w badaniu były preferowane słodziki. Wyniki pokazują, że 60,8 proc. respondentów wybiera stevie, inne 29,3 proc. osób, a sukraloza jest faworytem 15,9 proc. ankietowanych.

Zrównoważony rozwój
Waterdrop, dba o to, aby w przyszłości stać się ekologicznym liderem w branży napojów. Ambasadorem oraz inwestorem marki jest uznany tenisista Novak Djoković. Firma promuje idee odpowiedniego nawodnienia oraz świata bez plastiku. Marka oferuje szklane butelki wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez dodatku cukru.

Metodologia badania
Badanie przeprowadzono na grupie 671 osób. Ankietowani to osoby w wieku - mniej niż 18 lat (0,9 proc.) 18-24 lata (10,1  proc.), 25-34 lata (41,8 proc.) 35-44 lata (31,9 proc.) 45-54 lata (12,4 proc.) oraz 55 lat i więcej (2,8 proc.). 90,1 proc. respondentów to kobiety, a 9,6 proc. to mężczyźni.

 


Waterdrop® to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii . Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie waterdrop® znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, termokubki i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia –  wodą.

 

https://waterdrop.pl/

https://www.facebook.com/waterdroppolska/

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Janusz Walczuk w formacie Czas Decyzji powered by G-SHOCK na kanale Meczyki Biuro prasowe
2024-07-22 | 12:00

Janusz Walczuk w formacie Czas Decyzji powered by G-SHOCK na kanale Meczyki

Na kanale YouTube @Meczyki1 pojawia się nowy format Czas Decyzji powered by G-SHOCK, w którym Janusz Walczuk, ambasador marki G-SHOCK i Radosław Przybysz zaproszą najciekawszych ludzi ze
Sport ASICS i World Athletics łączą siły w szczytnym celu
2024-07-17 | 13:30

ASICS i World Athletics łączą siły w szczytnym celu

Warszawa, obok stolicy Nigerii Lagos, jest jednym z dwóch miast na świecie zaangażowanych w projekt Running For Clean Air. Głównym celem inicjatywy prowadzonej przez World
Sport 3×3 Basket Challenge vol.3 w Atrium Biała!
2024-07-17 | 08:55

3×3 Basket Challenge vol.3 w Atrium Biała!

Startuje kolejny sezon Atrium Biała 3x3 Basket Challenge! Przygotujcie się na koszykarskie emocje na najwyższym poziomie! Przez pięć kolejnych sobót zapraszamy was do udziału

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.