Komunikaty PR

Grywalizacja w stylu ESG. Jak motywować i pomagać jednocześnie?

2023-10-26  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt

Według raportu TalentLMS „Gamification at Work”, aż 9 na 10 pracowników deklaruje większą produktywność w pracy w sytuacji, w której codzienne czynności zawodowe posiadałyby elementy grywalizacji. To oznacza, że wprowadzenie mechaniki znanej z gier do środowiska zawodowego może znacząco wpłynąć na efektywność i zaangażowanie pracowników. Nie dziwi więc, że niektóre firmy decydują się na wykorzystanie tych innowacyjnych mechanizmów nie tylko w celu zwiększenia lojalności pracowników, ale coraz częściej – do przybliżenia swoim klientom czy użytkownikom wartości wynikających z obranej strategii ESG.

Doskonałym przykładem jest Benefit Systems, firma z certyfikatem społecznej odpowiedzialności BCorp*, która od dwóch dekad w swoim charakterystycznym, sportowym stylu, aktywizuje użytkowników karty MultiSport, których jest w Polsce już 1,3 miliona. To właśnie dla nich od kilku lat organizowana jest Letnia Gra – grywalizacja motywująca do aktywnego stylu życia poprzez zabawę, a także poszerzająca wiedzę na temat korzyści zdrowotnych płynących z regularnej aktywności fizycznej. Aż 97 proc. jej użytkowników w specjalnej ankiecie przyznało także, że regularna aktywność fizyczna ma wpływ na zmniejszenie poziomu stresu w codziennym życiu.

Wzrost zainteresowania grywalizacją

Letnia Gra od lat z powodzeniem angażuje tysiące użytkowników kart MultiSport przekonując, że sport to nie męczący obowiązek w drodze po zdrowie, ale przede wszystkim świetna forma zabawy, wpływająca na lepsze samopoczucie. To właśnie chęć zabawy przekonała co piątego uczestnika Letniej Gry do wzięcia w niej udziału, a dla ponad połowy (53 proc.) zadania związane z aktywnością fizyczną były najciekawszymi w całej grze.

Tegoroczna edycja pobiła rekord – już pierwszego jej dnia do gry dołączyło zdecydowanie więcej graczy, niż w poprzednich edycjach. Łącznie w całej Letniej Grze udział wzięło o 69% użytkowników więcej, niż w 2022 roku. Co piąty uczestnik przyznał, że udział w Letniej Grze stał się dla niego dodatkową motywacją do aktywności sportowej. Przez całe lato akcja skutecznie mobilizowała Polaków do aktywności w partnerskich i własnych obiektach sportowych Benefit Systems, których obecnie jest ponad 4800 w całym kraju. W trakcie dziewięciu tygodni Letniej Gry uczestnicy przeprowadzili łącznie ponad 807 tys. treningów, mając do dyspozycji 40 różnych aktywności dostępnych w ramach karty MultiSport – od zajęć fitness, po siatkówkę plażową, baseny odkryte czy kajaki.

Trenujesz? Punktujesz

Letnia Gra to nie tylko mobilizacja do aktywności poprzez zabawę, ale także możliwość zdobywania atrakcyjnych nagród w zamian za zebrane w grywalizacji punkty. W programie premiowane są różnorodne formy zaangażowania, takie jak odwiedzanie nowych obiektów sportowych, regularność w treningach, uczestnictwo w edukacyjnych quizach oraz lektura specjalistycznych artykułów na temat aktywnego stylu życia.

W tegorocznej edycji, w ramach zbierania punktów na nagrody, gracze mieli również okazję dołączyć do edukacyjnej strefy z kursami online Zaprojektuj Formę. Wraz z MultiSport współtworzą ją doświadczeni eksperci od wellbeingu w ramach 6 kategorii związanych ze zdrowym stylem życia: trening, odchudzanie, zdrowie, zdrowe odżywianie, regeneracja i pierwsze wizyty w obiektach sportowych.

Doskonale wiemy, że same slogany typu „sport to zdrowie” już nie wystarczą, aby skutecznie zachęcić do regularnego ruchu, dlatego w aktywizacji naszych użytkowników dodatkowo stawiamy na kompleksową edukację w zakresie zdrowego i aktywnego życia. Dzięki Zaprojektuj Formę i dostępnym kursom z praktyczną wiedzą, nasi użytkownicy mogą m.in. dostać gotowe instrukcje, jak bezpiecznie i efektywnie trenować w obiektach, zapoznać się z technikami treningu bez zadyszki, nauczyć się utrzymywać zdrową postawę, zaprojektować własną dietę, poznać techniki udanego snu, a nawet nauczyć się prawidłowo oddychać – mówi Dorota Szostek-Rejowska, Dyrektor Marketingu w Benefit Systems.

Pomaganie poprzez sport

Punkty za aktywność można co roku przekazywać także na cele charytatywne w ramach programu Benefit Systems „Dobry MultiUczynek”. W tegorocznej edycji, dzięki zaangażowaniu i aktywności MultiSportowców, udało się wesprzeć aż trzy fundacje: Atalaya, Senior w Koronie oraz Rozwój Integracja Sport. Uczestnicy Letniej Gry przekazali łącznie 9 milionów punktów, co przekłada się na wsparcie finansowe w wysokości 90 tys. złotych, przydzielone po równo, po 30 tys. złotych, dla każdej z wymienionych fundacji.

- Jesteśmy ogromnie dumni i wdzięczni społeczności MultiSportowców, którzy wykazując się nie tylko aktywnością, ale także hojnością i zaangażowaniem, podjęli szlachetną decyzję o przekazaniu części swoich punktów na cele charytatywne. Zamienimy te punkty na środki finansowe, które trafią bezpośrednio do ich potrzebujących - podsumowuje Dorota Szostek-Rejowska z Benefit Systems.

* w 2018 r. Benefit Systems jako pierwsza spółka publiczna w Europie Środkowo-Wschodniej otrzymała certyfikat B Corp. Do grona firm Benefit Corporation zalicza się organizacje, które w model swojej działalności wpisały zasady społecznej odpowiedzialności biznesu, angażują się w rozwiązywanie najważniejszych problemów społecznych, a podstawą ich funkcjonowania jest partnerski i etyczny model współpracy ze wszystkimi swoimi interesariuszami

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową Biuro prasowe
2024-12-31 | 09:00

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Montis poleca latarkę do biegania Sposób na spalenie świątecznych kilogramów, zwiększenie odporności i wytrzymałości oraz poprawę krążenia, a także humoru. Bieganie
Sport Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
2024-12-31 | 01:00

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa, drużyny rywalizującej w 1. Lidze Kobiet, odwiedziły małych pacjentów w dwóch warszawskich szpitalach - Klinice Pediatrii Państwowego
Sport Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
2024-12-27 | 12:30

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa zawitały do dwóch warszawskich szkół podstawowych - SP 403 i SP 388 - aby podzielić się swoją pasją do sportu i zachęcić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.