Grywalizacja w stylu ESG. Jak motywować i pomagać jednocześnie?
Według raportu TalentLMS „Gamification at Work”, aż 9 na 10 pracowników deklaruje większą produktywność w pracy w sytuacji, w której codzienne czynności zawodowe posiadałyby elementy grywalizacji. To oznacza, że wprowadzenie mechaniki znanej z gier do środowiska zawodowego może znacząco wpłynąć na efektywność i zaangażowanie pracowników. Nie dziwi więc, że niektóre firmy decydują się na wykorzystanie tych innowacyjnych mechanizmów nie tylko w celu zwiększenia lojalności pracowników, ale coraz częściej – do przybliżenia swoim klientom czy użytkownikom wartości wynikających z obranej strategii ESG.
Doskonałym przykładem jest Benefit Systems, firma z certyfikatem społecznej odpowiedzialności BCorp*, która od dwóch dekad w swoim charakterystycznym, sportowym stylu, aktywizuje użytkowników karty MultiSport, których jest w Polsce już 1,3 miliona. To właśnie dla nich od kilku lat organizowana jest Letnia Gra – grywalizacja motywująca do aktywnego stylu życia poprzez zabawę, a także poszerzająca wiedzę na temat korzyści zdrowotnych płynących z regularnej aktywności fizycznej. Aż 97 proc. jej użytkowników w specjalnej ankiecie przyznało także, że regularna aktywność fizyczna ma wpływ na zmniejszenie poziomu stresu w codziennym życiu.
Wzrost zainteresowania grywalizacją
Letnia Gra od lat z powodzeniem angażuje tysiące użytkowników kart MultiSport przekonując, że sport to nie męczący obowiązek w drodze po zdrowie, ale przede wszystkim świetna forma zabawy, wpływająca na lepsze samopoczucie. To właśnie chęć zabawy przekonała co piątego uczestnika Letniej Gry do wzięcia w niej udziału, a dla ponad połowy (53 proc.) zadania związane z aktywnością fizyczną były najciekawszymi w całej grze.
Tegoroczna edycja pobiła rekord – już pierwszego jej dnia do gry dołączyło zdecydowanie więcej graczy, niż w poprzednich edycjach. Łącznie w całej Letniej Grze udział wzięło o 69% użytkowników więcej, niż w 2022 roku. Co piąty uczestnik przyznał, że udział w Letniej Grze stał się dla niego dodatkową motywacją do aktywności sportowej. Przez całe lato akcja skutecznie mobilizowała Polaków do aktywności w partnerskich i własnych obiektach sportowych Benefit Systems, których obecnie jest ponad 4800 w całym kraju. W trakcie dziewięciu tygodni Letniej Gry uczestnicy przeprowadzili łącznie ponad 807 tys. treningów, mając do dyspozycji 40 różnych aktywności dostępnych w ramach karty MultiSport – od zajęć fitness, po siatkówkę plażową, baseny odkryte czy kajaki.
Trenujesz? Punktujesz
Letnia Gra to nie tylko mobilizacja do aktywności poprzez zabawę, ale także możliwość zdobywania atrakcyjnych nagród w zamian za zebrane w grywalizacji punkty. W programie premiowane są różnorodne formy zaangażowania, takie jak odwiedzanie nowych obiektów sportowych, regularność w treningach, uczestnictwo w edukacyjnych quizach oraz lektura specjalistycznych artykułów na temat aktywnego stylu życia.
W tegorocznej edycji, w ramach zbierania punktów na nagrody, gracze mieli również okazję dołączyć do edukacyjnej strefy z kursami online Zaprojektuj Formę. Wraz z MultiSport współtworzą ją doświadczeni eksperci od wellbeingu w ramach 6 kategorii związanych ze zdrowym stylem życia: trening, odchudzanie, zdrowie, zdrowe odżywianie, regeneracja i pierwsze wizyty w obiektach sportowych.
– Doskonale wiemy, że same slogany typu „sport to zdrowie” już nie wystarczą, aby skutecznie zachęcić do regularnego ruchu, dlatego w aktywizacji naszych użytkowników dodatkowo stawiamy na kompleksową edukację w zakresie zdrowego i aktywnego życia. Dzięki Zaprojektuj Formę i dostępnym kursom z praktyczną wiedzą, nasi użytkownicy mogą m.in. dostać gotowe instrukcje, jak bezpiecznie i efektywnie trenować w obiektach, zapoznać się z technikami treningu bez zadyszki, nauczyć się utrzymywać zdrową postawę, zaprojektować własną dietę, poznać techniki udanego snu, a nawet nauczyć się prawidłowo oddychać – mówi Dorota Szostek-Rejowska, Dyrektor Marketingu w Benefit Systems.
Pomaganie poprzez sport
Punkty za aktywność można co roku przekazywać także na cele charytatywne w ramach programu Benefit Systems „Dobry MultiUczynek”. W tegorocznej edycji, dzięki zaangażowaniu i aktywności MultiSportowców, udało się wesprzeć aż trzy fundacje: Atalaya, Senior w Koronie oraz Rozwój Integracja Sport. Uczestnicy Letniej Gry przekazali łącznie 9 milionów punktów, co przekłada się na wsparcie finansowe w wysokości 90 tys. złotych, przydzielone po równo, po 30 tys. złotych, dla każdej z wymienionych fundacji.
- Jesteśmy ogromnie dumni i wdzięczni społeczności MultiSportowców, którzy wykazując się nie tylko aktywnością, ale także hojnością i zaangażowaniem, podjęli szlachetną decyzję o przekazaniu części swoich punktów na cele charytatywne. Zamienimy te punkty na środki finansowe, które trafią bezpośrednio do ich potrzebujących - podsumowuje Dorota Szostek-Rejowska z Benefit Systems.
* w 2018 r. Benefit Systems jako pierwsza spółka publiczna w Europie Środkowo-Wschodniej otrzymała certyfikat B Corp. Do grona firm Benefit Corporation zalicza się organizacje, które w model swojej działalności wpisały zasady społecznej odpowiedzialności biznesu, angażują się w rozwiązywanie najważniejszych problemów społecznych, a podstawą ich funkcjonowania jest partnerski i etyczny model współpracy ze wszystkimi swoimi interesariuszami

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.