Komunikaty PR

Kondycja, czyli potencjał do zagospodarowania

2020-10-09  |  04:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Do pobrania G-wall ( 4.58 MB )

Pandemia Covid-19 w Polsce wpłynęła na działalność wielu branż. Niektóre wyszły z kryzysu obronną ręką, inne poniosły straty. Są też takie - jak branża fitness - których słabnąca kondycja oznacza pogorszenie kondycji całego społeczeństwa.

Od lat nie było wydarzenia, które dotknęłoby światowe gospodarki aż w takim stopniu. Firmy i zakłady produkcyjne w wielu krajach musiały zawiesić, zmodyfikować a nawet zmienić profil swojej działalności. Wiele przeorganizowało ją tak, by maksymalnie uodpornić biznes na efekty pandemii. Po okresie izolacji także branża fitness szuka antidotum na problemy własne i Polaków, którzy chcą bezpiecznych rozwiązań, pomagających im dbać o własne zdrowie i odporność.

Potencjał do zagospodarowania

Według danych Ministerstwa Sportu brak aktywności fizycznej Polaków rocznie kosztuje około 7 mld zł, w tym 6 mld zł stanowią koszty absencji pracowniczej oraz 900 mln zł koszty publicznego systemu ochrony zdrowia. Jest więc nad czym pracować, szczególnie, że po pandemii część z nas nadal nie wróciła do wcześniejszych form aktywności, a spora grupa sygnalizuje pojawienie się negatywnych skutków braku ruchu.

Jak wynika z badania MultiSport Index Pandemia, zrealizowanego pod koniec kwietnia br. przez Kantar na zlecenie Benefit Systems, aż 74% z nas jako konsekwencje długiego pozostawania w domu wskazuje złe samopoczucie. Wśród następstw Polacy wymieniają również negatywny wpływ na zdrowie (65%) oraz na sylwetkę (61%). Jednocześnie 85% zadeklarowało, że chcą więcej ćwiczyć po zakończeniu pandemii koronawirusa.

Jednak po niemal 3 miesiącach od otwarcia siłowni i obiektów sportowych ich właściciele sygnalizują, że do ćwiczeń nie powrócili wszyscy, którzy wcześniej robili to systematycznie. Nie oznacza to, że Polacy składali deklaracje bez pokrycia. Obecnie spora część szuka dla siebie alternatywy poza siłowniami i klubami fitness, wybierając jogging, spacery i ćwiczenia w domu. Kluby, siłownie oraz setki dostawców i firm stanęły więc przez wyzwaniem jak wykorzystać aktywność tych, spośród prawie 3 mln Polaków, którzy nie są gotowi na powrót do obiektów sportowych.

Domowe rozwiązania

Nowe potrzeby aktywnych Polaków szybko zidentyfikowała polska firma IMG, dystrybutor profesjonalnego sprzętu sportowego i właściciel marki Gipara Fitness. Firma, nie mogąc dostarczać urządzeń do zamkniętych klubów i siłowni, postawiła na klientów indywidualnych i wprowadziła do oferty profesjonalny sprzęt do zastosowań domowych. Uwzględniając różne możliwości lokalowe ćwiczących oraz różny stopień zaawansowania treningów, IMG przygotowała zestaw Space SET, z którym można wykonać 35 różnych ćwiczeń na wszystkie partie ciała. Space SET jest kompaktowy, można go przechowywać w szufladzie i zabrać ze sobą w podróż. Dla sympatyków treningów z ciężarami, powstał Iron SET, designerska wersja klasycznych ciężarów. Najbardziej wymagających zainteresuje G-wall - domowa wersja siłowni, która pozwala ćwiczyć zaledwie na 1 m2 domowej przestrzeni.

Ponadto do każdej z serii urządzeń zostały przygotowane bezpłatne aplikacje treningowe, które pomagają zaplanować i realizować ćwiczenia oraz kontrolować postępy.

Alternatywne formy aktywności poza siłownią to także cel polskiego startupu FitAdept. Firma założona przez Michała Gębalę i Kamila Bąka, od kilku lat skupia się na rozwijaniu nowych technologii dla branży fitness. W marcu br., w momencie, gdy większość Polaków musiała zrezygnować z dotychczasowych form aktywności, uruchomiła platformę do umawiania i prowadzenia indywidualnych treningów on-line oraz narzędzie do optymalizacji planów treningowych. W tym czasie z rozwiązania zdalnych treningów 1:1 z trenerami FitAdept skorzystało wiele osób, a sesji treningowych zrealizowano już ponad 10 tysięcy.

Bezpiecznie i w zgodzie z naturą

Pandemia koronawirusa przewartościowała priorytety wielu Polaków, którzy teraz bardziej niż kiedykolwiek chcą dbać o siebie i środowisko. Zmieniając formułę aktywności w domu lub wracając na siłownię chcemy już nie tylko bezpiecznych rozwiązań, ale i takich które minimalizują negatywny wpływ na środowisko naturalne. W odpowiedzi na te właśnie potrzeby firma IMG, która od kilku lat ma w swojej ofercie i promuje ekologiczne urządzenia, opracowała matę treningową ERGO-ECOTM z trzciny cukrowej. Mata, którą po zużyciu można poddać recyklingowi, sprawdzi się nie tylko w klubach, ale i w domowych przestrzeniach. To ekologiczna zachęta do systematycznych ćwiczeń, które są kluczowe nie tylko w dbaniu o kondycję i zdrowie, ale i dobre samopoczucie.

"Ekologiczna mata, ubrania produkowane z butelek PET czy urządzenia cardio z linii ECO-POWRTM, które wytwarzają energię elektryczną, to nasz wkład w budowanie zaangażowania Polaków w minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko naturalne. To także próba zachęcania do uprawiania sportów i poszukiwania takich rozwiązań, które odpowiadają na zmieniające się, także eko potrzeby aktywnych ludzi. " – informuje Arkadiusz Paszun, prezes IMG SA, właściciel marki Gipara Fitness.

Powrót do dobrej formy

Nowe aplikacje, platformy treningowe, zestawy akcesoriów czy nawet domowe siłownie to tylko część nowości rynkowych. Wszystkie mogą być wsparciem w odbudowywaniu utraconej podczas pandemii kondycji nie tylko własnej, ale także branży fitness, która teraz bardziej niż kiedykolwiek szuka rozwiązań motywujących do uprawiania aktywności fizycznej. Tak więc - systematycznie, w domu, na siłowni lub w plenerze pracujmy nad kondycją!

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport NIMBUS MIRAI – ASICS stworzył buty biegowe z myślą o ich recyklingu Biuro prasowe
2024-04-25 | 12:30

NIMBUS MIRAI – ASICS stworzył buty biegowe z myślą o ich recyklingu

Wyprodukowane z myślą o zwrocie i recyklingu – marka ASICS przedstawia najnowszy model biegowy NIMBUS MIRAI. Obuwie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby można było
Sport Reportaż „Bayer Full. Dzień z życia Mistrza” tylko w Viaplay!
2024-04-25 | 08:00

Reportaż „Bayer Full. Dzień z życia Mistrza” tylko w Viaplay!

Bayer Leverkusen w kapitalnym stylu zdobył mistrzostwo Niemiec. Dokonał tego po raz pierwszy w swojej historii. Zawodnicy Xabiego Alonso zapewnili sobie tytuł już w połowie kwietnia, na
Sport Zmagania pływackie zawodników Olimpiad Specjalnych na basenie wrocławskiej AWF
2024-04-24 | 17:05

Zmagania pływackie zawodników Olimpiad Specjalnych na basenie wrocławskiej AWF

Radość z rywalizacji i zwycięstwa będą silniejsze od zmęczenia po wyścigu – ponad 120 pływaków z niepełnosprawnościami z Dolnego Śląska weźmie udział w XII

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.