Kultowe przedmioty związane z futbolem można oglądać w Jurajskiej

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Tę wystawę musi zobaczyć każdy zagorzały kibic piłkarski! Aż do 20 października w Galerii Jurajskiej można oglądać ekspozycję „Magia Futbolu”, na której zgromadzono ponad 100 różnych eksponatów związanych z historią światowej piłki nożnej.
Cała wystawa podzielona została na cztery osobne opowieści: Mistrzostwa Świata, Mistrzostwa Europy, ważne wydarzenia w dziejach futbolu oraz dzieje polskiego futbolu. W każdej części zgromadzono unikalne pamiątki. Niektóre z nich liczą sobie ponad 70 lat!
Wśród eksponatów pojawiają się buty piłkarskie z różnych epok, gigantyczne rękawice bramkarskie Petera Schmeichela, a także koszulki znanych i legendarnych graczy np. Zinédine Zidane. Nie brakuje także piłek z globalnych imprez np. Mistrzostw Świata Kobiet w USA, czy pożądanych przez kolekcjonerów proporczyków m.in. z Euro 1992, 1996 czy 2004.
Ciekawostką wystawy jest największa na świecie kolekcja maskotek z Mistrzostw Świata i Mistrzostw Europy. Tylko w Jurajskiej można teraz obejrzeć z bliska chociażby: lwa Willi’ego z 1966 roku, lwa Goliatha z 1996 roku czy wilka Zabivaka z 2018 roku. Całość ekspozycji dopełniają 4 olbrzymie maskotki, w tym m.in. Trixa i Flixa z EURO 2008 w Austrii i Szwajcarii czy Fuleco z Mistrzostw Świata w Brazylii w 2014 r.
Nie brakuje także podróży w czasie, dzięki której można lepiej poznać fenomen futbolu. Twórcy wystawy pokazują na niej, jak rozwijała się ta dyscyplina. W Jurajskiej można zobaczyć m.in. jak ewoluowała piłka – od szytej ręcznej po tworzoną z użyciem najnowszej technologii, czy jak wyglądały pierwsze korki piłkarskie, stworzone przez Niemców na Mistrzostwa Świata w 1954 roku.
Jest też ukłon w stronę polskich kibiców. W jednej z części wystawy można prześledzić dzieje rodzimej piłki nożnej, w tym sukcesy polskiej kadry, które zapisały się na kartach historii futbolu. Warto zwrócić uwagę na piłkę z Mistrzostw Świata w 1974 r., kiedy to Grzegorz Lato został królem strzelców.
Wśród wielu eksponatów jest też piłka z podpisami zawodników Górnika Zabrze z legendarnego meczu z Manchester City w 1971 roku, który na Stadionie Śląskim zgromadził aż 90 tys. widzów oraz miniatura autobusu, którym reprezentacja kraju podróżowała podczas Mistrzostw Świata w 1974 roku.
– To wystawa dla każdego kogo pasjonuje piłka nożna, a zwłaszcza jej historia. Mnóstwo tu ciekawostek, anegdot, zakulisowych opowieści, a przede wszystkim emocji, które stoją za starannie dobranymi eksponatami. Dzięki nim można lepiej poznać i zrozumieć tę dyscyplinę, a także – co ważne – wybrać się w sentymentalną podróż na boiska lat 70-tych, 80-tych czy 90-tych – mówi Violetta Dziubin-Łuszczyk, dyrektor marketingu Galerii Jurajskiej.
Galeria Jurajska jest dopiero drugim miejscem w Polsce, w którym można oglądać tę unikalną wystawę. Ekspozycja dostępna jest w godzinach otwarcia centrum handlowego. Wstęp jest bezpłatny.

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.