„Magia Futbolu” 27 listopada – 23 grudnia
Odkryj fascynującą historię światowego futbolu podczas niezwykłej wystawy prezentującej ponad 100 różnych eksponatów związanych z piłką nożną. Przez cztery tygodnie w Atrium Plejada będzie można podziwiać trofea i pamiątki piłkarskie zgromadzone na wystawie „Magia Futbolu”. Niezależnie od tego, czy jesteś wiernym fanem czy tylko kibicem, weź udział w wyjątkowym wydarzeniu, które przeniesie cię do magicznego świata futbolu. Ekspozycję w bytomskiej galerii można oglądać od 27 listopada do 23 grudnia.
Piłka nożna to najpopularniejszy sport, a rozgrywane mecze zawsze wprawiają w zachwyt miliony kibiców na całym świecie. Umiłowanie do sportu i olimpijskiego ducha ukazuje niezwykła wystawa rozpoczynająca się właśnie w Atrium Plejada. „Magia Futbolu” opowiada historię najpiękniejszej gry na świecie, prezentując mnóstwo eksponatów, które na przestrzeni lat gromadzone były z miłości do piłki nożnej. Wystawa obejmuje ponad 100 pamiątek piłkarskich m.in. z Mistrzostw Świata i Mistrzostw Europy. Najstarsze z nich pochodzą z lat 50-tych XX wieku. Wśród nich znajdują się przedmioty związane z historią polskiego futbolu i największymi sukcesami kadry z lat 70-tych i 80-tych.
Ekspozycja podzielona jest na cztery tematyczne strefy: Mistrzostwa Świata, Mistrzostwa Europy, ważne wydarzenia w dziejach futbolu oraz dzieje polskiej piłki nożnej. Każda z nich wypełniona jest unikalnymi pamiątkami oraz ciekawostkami, nawiązującymi do ważnych momentów w historii tego sportu.
Wśród eksponatów znajdują się buty piłkarskie z różnych epok, gigantyczne rękawice bramkarskie Petera Schmeichela, a także koszulki znanych i legendarnych graczy, np. Zinédine Zidane. Nie brakuje także piłek z globalnych imprez np. Mistrzostw Świata Kobiet w USA czy pożądanych przez kolekcjonerów proporczyków m.in. z Euro w 1992 r., 1996 r. czy 2004 r.
Historia mundiali to nie tylko piękne bramki i znakomici piłkarze; legendarne stały się także maskotki. Na wystawie można podziwiać największą na świecie kolekcję maskotek z Mistrzostw Świata i Mistrzostw Europy. W Atrium Plejada zwiedzający zobaczą z bliska postacie m.in. lwa Willi’ego z 1966 roku, lwa Goliatha z 1996 roku czy wilka Zabivaka z 2018 roku. Kolekcję uzupełniają 4 olbrzymie pluszaki, w tym m.in. Trixa i Flixa z EURO 2008 w Austrii i Szwajcarii czy Fuleco z Mistrzostw Świata w Brazylii w 2014 r.
Wystawę dopełnia część poświęcona podróży przez historię futbolu, ukazująca fenomen rozwoju tej dyscypliny. Wśród eksponatów znajduje się zbiór piłek z różnych epok, zarówno tych ręcznie zszywanych ze skóry, jak i wytwarzanych z użyciem najnowszych technologii. Goście przekonają się, jak zmieniały się one przez lata pod kątem wyglądu oraz właściwości.
W polskiej strefie nie zabraknie przedmiotów związanych z najważniejszymi osiągnięciami narodowego futbolu, takimi jak pamiątkowe piłki z Mistrzostw Świata w latach 1974, 1978 i 1982 czy dres i koszulka reprezentacji Polski. W tej części wystawy będzie można prześledzić dzieje rodzimej piłki nożnej, w tym sukcesy polskiej kadry, które zapisały się na kartach historii futbolu.
„Magię Futbolu” można zwiedzać w Atrium Plejada w dniach 27 listopada – 23 grudnia, od poniedziałku do piątku w godzinach 12.00 – 19.00 oraz soboty i niedziele handlowe w godzinach 10.00 – 20.00. Ekspozycja ulokowana będzie w pobliżu sklepu Pepco. Wstęp na wystawę jest biletowany. Bilet normalny kosztuje 15,00 zł, ulgowy – 10,00 zł oraz rodzinny 40,00zł. Bilety na wydarzenie można nabyć na miejscu.
Więcej szczegółów na stronie www.atrium-plejada.pl oraz na profilu Fb https://www.facebook.com/AtriumPlejada.

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.