Szczytny cel. Wyjątkowi uczestnicy. Nietuzinkowa trasa.
Już tylko kilka dni dzieli nas od wielkich sportowych emocji towarzyszących każdego roku wszystkim uczestnikom biorącym udział w charytatywnym Biegu Na Szczyt Rondo 1
w Warszawie. Podczas tegorocznej edycji z opłat startowych zebrano ponad 41 tys. złotych, które zostaną przekazane podopiecznym SOS Wioski Dziecięce w Kraśniku.
W sobotę, 16 marca 2024 roku już po raz dwunasty, światowa czołówka zawodników, ambasadorzy biegu oraz miłośnicy towerrunningu spotkają się w warszawskim biurowcu Rondo 1, aby wziąć udział w kultowym już biegu po schodach — Biegu Na Szczyt Rondo 1. Prawie 600 biegaczy w 15-sekundowych odstępach wystartuje z parteru, aby w jak najszybszym czasie pokonać 38 pięter biurowca.
Niezwykle ważny zarówno dla organizatorów, jak i samych uczestników, jest charytatywny wymiar wydarzenia. Od pierwszej edycji imprezy Bieg Na Szczyt Rondo 1 wspiera Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Na rzecz Wioski w Kraśniku przekazywany jest przychód z opłat startowych, które wpłacane są przez uczestników biegu. Zebrana w ten sposób łączna kwota przekroczyła dotychczas 300 tysięcy złotych. Podczas tegorocznej edycji zebrano kwotę w wysokości 41 277 zł netto.
Zawody cieszą się ogromną popularnością zarówno ze względu na wyjątkową formułę biegu, jak również z uwagi na niezwykle wysoki poziom sportowy. Na starcie tegorocznej edycji staną reprezentanci 16 krajów, w tym praktycznie cała czołówka światowego rankingu towerrunningu. Udział w imprezie będzie dla wielu z nich próbą generalną przed majowymi mistrzostwami świata w Tajpej.
Emocjonująco zapowiada się rywalizacja pomiędzy mistrzami towerrunningu. Na liście startowej są tak znane nazwiska jak: Piotr Łobodziński, do którego od 2014 roku należy rekord na tej nietuzinkowej trasie (3:27!), Malezyjczyk Wai Ching Soh, Włoch Fabio Ruga czy Japończyk Ryoji Watanabe. Na dobry występ liczą także czołowi polscy towerrunnerzy: Paweł Ruszała, Mateusz Marunowski, Kacper Mrowiec i Daniel Koszykowski.
Równie interesująco zapowiada się wyścig kobiet. Na liście startowej nie zabrakło ubiegłorocznej zwyciężczyni Biegu Na Szczyt Rondo 1 – Włoszki Valentiny Belotti, która zmierzy się m.in. z aktualną liderką światowego rankingu, Vereną Schmitz (Niemcy). Udział w biegu zapowiadają także bardzo mocne polskie zawodniczki – Iwona Wicha i Klaudia Krajewska. O podium powalczą też na pewno Azjatki, na czele z Yuko Tateishi (Japonia) i Qinghua Le (Chiny), dla której będzie to pierwszy start w Rondo 1.
Na trasie kultowego biegu po schodach kibicować będziemy również wyjątkowym uczestnikom. Swój udział zapowiedzieli m.in. aktorka Maria Dębska, która jest ambasadorką SOS Wioski Dziecięce w Polsce czy też autor kryminałów i dziennikarz Wojciech Chmielarz. Po raz kolejny z biegiem po schodach zmierzy się triathlonistka, ultrakolarka, biegaczka i pływaczka Maja Makowska, znana w sieci jako Sugar Woman, która jest pierwszym diabetykiem na świecie mogącym pochwalić się ukończonym Double IronMan.
Start pierwszego zawodnika XII Biegu Na Szczyt Rondo 1 zaplanowano 16 marca o godz. 10:00. O godz. 12.50 wystartują zawodnicy reprezentujący branżę nieruchomości oraz VIP. Na godz. 13.20 zaplanowano start dzieci z SOS Wioski Dziecięcej w Kraśniku. Elita zawodników wystartuje w dwóch seriach — o godz. 13.30 i 14.00. Tegoroczną edycję imprezy zakończy o godz. 14.30 ceremonia dekoracji.
Oficjalnym sponsorem Biegu Na Szczyt Rondo 1 jest Franklin Templeton, światowy lider w zarządzaniu aktywami i jednocześnie jeden z najemców biurowca Rondo 1.
Więcej informacji o Biegu Na Szczyt Rondo 1 można znaleźć pod adresem www.biegnaszczyt.pl

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.