Spotify ogłasza współpracę z UNICEF, by wspierać zdrowie psychiczne
Według danych UNICEF, od początku wojny w Ukrainie ponad 12 milionów uchodźców z tego kraju przekroczyło polską granicę*. By wesprzeć zdrowie psychiczne tych, którzy musieli tego dokonać, i nie tylko, największa na świecie platforma subskrypcji audio rozpoczyna współpracę z UNICEF i startuje z nową sekcją na Spotify, Our Minds Matter.
W ciągu najbliższych trzech lat Spotify we współpracy z UNICEF będzie zapewniać młodym ludziom, w tym uchodźcom i migrantom, dostęp do zaufanych i angażujących programów o tematyce zdrowia psychicznego. Celem Spotify będzie odpowiedź na istotne tematy w tym zakresie, wynikające z trwającej wojny na Ukrainie i rozwój projektu poza tymi zagadnieniami.
Na rozpoczęcie partnerstwa Spotify uruchamia nową sekcję poświęconą zdrowiu psychicznemu i dobremu samopoczuciu młodzieży i uchodźców, Our Minds Matter. Będzie ona dostępna w języku polskim, ukraińskim i angielskim. W jej ramach użytkownicy będą mogli posłuchać muzyki i podcastów stworzonych po to, by zapewnić wsparcie w szeroko rozumianym zakresie zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia. Jednym z celów sekcji jest ułatwienie dostępu do tego typu materiałów. Platforma przygotuje również serię mini podcastów przełamujących stereotypy dotyczące zdrowia psychicznego i zapewni wskazówki, jak radzić sobie ze stanami lękowymi czy pielęgnować zdrowe relacje i wiele innych.
"W Spotify wierzymy, że muzyka i treści audio mogą wspierać zdrowie psychiczne - ale również dostrzegamy, jaką moc ma nasza platforma w dostarczaniu źródeł informacji bezpośrednio do słuchaczy. Jestem dumna z naszego partnerstwa z UNICEF i wszyscy mamy nadzieję, że tworzone przez nas centrum informacji będzie pomocne dla tych, którzy zmagają się z chorobami psychicznymi i szukają pomocy online”. - mówi Federica Tremolada, Managing Director na Europę Wschodnią w Spotify.
To dopiero początek współpracy między Spotify i UNICEF, które zamierzają wspólnie pracować nad tworzeniem, adaptacją, digitalizacją i tłumaczeniem treści dotyczących zdrowia psychicznego. Zainteresowanych zachęcamy do sprawdzenia bloga For The Record, gdzie można znaleźć dodatkowe szczegóły.
Po więcej informacji zapraszamy do kontaktu: press-pl@spotify.com
*Oficjalne dane z dnia 19.06.2023 r., https://www.unicef.org/eca/pl/press_release/dzieci-uciekajace-teraz-przed-wojna-w-ukrainie-sa-bardziej-bezbronne
O Spotify:
Spotify na zawsze zmienił sposób słuchania muzyki, od chwili startu w 2008 roku. Obecnie jest najpopularniejszym na świecie serwisem subskrypcji strumieniowego przesyłania muzyki, który dociera miesięcznie do ponad 515 milionów użytkowników, w tym 210 milionów korzystających z subskrypcji, na ponad 180 rynkach. Umożliwia odkrywanie, zarządzanie i udostępnienie za darmo ponad 100 milionów utworów, w tym ponad 5 milionów tytułów podcastów za darmo. Dzięki Spotify Premium użytkownicy mają również dostęp do dodatkowych funkcji – ulepszonej jakości dźwięku oraz możliwości słuchania utworów i podcastów w trybie offline i bez reklam.
![Motywacja do dokonywania pozytywnych zmian Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1516503799,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Motywacja do dokonywania pozytywnych zmian
![Sesja pomocy wyjścia z kryzysu - rozmowa jako wstęp do rysowania NeuroGrafiki](/files/_uploaded/glownekonf_2091724261,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sesja pomocy wyjścia z kryzysu - rozmowa jako wstęp do rysowania NeuroGrafiki
![Dobre rady - jak je dawać?](/files/_uploaded/glownekonf_1215294103,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Dobre rady - jak je dawać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.