Komunikaty PR

Kolor „Moc Ziemi” ogłoszony przez AkzoNobel Kolorem Roku 2021

2020-09-24  |  09:00

Międzynarodowy zespół ekspertów AkzoNobel ds. koloru i designu ogłosił „Moc Ziemi” Kolorem Roku 2021. To właśnie ta ciepła i naturalna barwa oraz towarzyszące jej palety ColourFutures królować będą we wnętrzach w nadchodzącym roku, wnosząc równowagę i stabilność do naszego otoczenia.

 

Global Aesthetic Center AkzoNobel już po raz 18. zaprosiło czołowych projektantów i ekspertów do spraw trendów z całego świata do przeanalizowania trendów światowego wzornictwa i stylu życia. Efektem ich wnikliwych badań jest ogłoszony właśnie Kolor Roku 2021 – „Moc Ziemi” (ang. Brave Ground), oraz towarzyszące mu modne palety kolorystyczne ColourFutures.

 

Zdaniem specjalistów ten ciepły, naturalny Kolor Roku zapewnia solidną podstawę do przyjęcia zmian. „Moc Ziemi” skłania do powrotu do natury i prostoty. Kolor sam w sobie jest piękny i mocny, a jednocześnie neutralny, przez co może stanowić doskonałe tło dla innych barw. Ziemisty i inspirujący, daje poczucie bezpieczeństwa, pobudza chęć rozwoju i świadomość drzemiącego w nas potencjału.

 

Cztery palety ColourFutures 2021, korespondujące z Kolorem Roku, wprowadzą ten ciepły odcień brązu w bardzo różne obszary naszego życia i otoczenia, umożliwiając nam wyrażenie swojej osobowości, a także potrzeb za pomocą barw.

 

Przekształcenie kluczowych światowych trendów w inspirujące palety kolorów stanowiło w tym roku nie lada wyzwanie – mówi Heleen van Gent, Creative Director w Global Aesthetic Center AkzoNobel. – Byliśmy świadkami bezprecedensowych zmian zachodzących globalnie i każdy z nas zmierzył się z doświadczeniami, które nie współgrają ze współczesnym światem. W tym samym czasie na nowo odkryliśmy bardziej pozytywne aspekty: solidarność społeczną i hojność obcych osób oraz uświadomiliśmy sobie, że wspólnie możemy dokonać niesamowitych rzeczy. Mamy odwagę podnieść się i ruszyć naprzód. Nasze domy stanowią azyl miejsce do odbudowy, odnowy oraz przygotowania się do regeneracji.

 

Paleta kolorów Ekspresyjnych to połączenie odważnych różów i czerwieni z subtelniejszymi odcieniami w tym samym kolorze. Te wyraziste barwy doskonale sprawdzą się, jeśli będziemy chcieli dodać wnętrzu werwy i witalności. To paleta, która energetyzuje i zaskakuje, a żywe kolory są harmonizowane przez barwy neutralne.

 

Paleta kolorów Bezpiecznych to dopełniające się kolory Ziemi z każdego zakątka świata. Stonowane brązy, szarości i neutralne tony pomagają stworzyć jednolite pomieszczenie i zharmonizować wystrój każdego wnętrza. Paleta sprawdzonych kolorów łagodzi ostre linie nowoczesnych pomieszczeń i subtelnie unowocześnia przestrzenie bardziej tradycyjne, pomagając uzyskać ciepłą i przyjazną atmosferę.

 

Paleta kolorów Ponadczasowych to zarówno klasyczne, jak i nowoczesne żółcie, ochry i stonowane brązy. Dodają wnętrzom energii, a przy tym nie są przytłaczające. W połączeniu z Mocą Ziemi wprowadzają do pomieszczeń pozytywną i inspirującą atmosferę.

 

Paleta kolorów Ziemi – błękitów, szarości i zieleni, sprawia, że do przestrzeni miejskich przenika duch natury. Wprowadza spokój do tradycyjnych, jak i nowoczesnych wnętrz, dodając im wysmakowanej prostoty. To doskonałe tło do odpoczynku i duchowej odnowy.

 

Główne badania i trendy związane z wyborem Koloru Roku, mają znaczenie nie tylko w obszarze farb dekoracyjnych, lecz wykraczają o wiele dalej. Kolor Roku jest inspiracją m.in. dla rynków: motoryzacyjnego, lotniczego, architektonicznego, produktów budowlanych, meblarskiego oraz artykułów AGD, aby zaspokoić zróżnicowane potrzeby klientów z całego świata.

 

Więcej informacji o Kolorze Roku 2021 znajduje się na stronie www.dulux.pl oraz w mediach społecznościowych pod hasztagiem #ColoroftheYear.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia 100 lat radości! Marka HARIBO obchodzi 100-lecie istnienia Biuro prasowe
2020-10-30 | 10:15

100 lat radości! Marka HARIBO obchodzi 100-lecie istnienia

Początki marki sięgają 13 grudnia 1920 r. kiedy Hans Riegel senior założył HARIBO. Nazwa najpopularniejszych na świecie żelek to skrót od jego imienia i nazwiska oraz nazwy
Styl życia Zostań Mistrzem Lokalnej Kuchni z PSH Lewiatan
2020-10-29 | 17:00

Zostań Mistrzem Lokalnej Kuchni z PSH Lewiatan

PSH Lewiatan przygotowała prawdziwą gratkę dla miłośników kuchni i lokalnych smaków. Od 5 listopada w sklepach sieci będzie dostępna druga edycja inspirującej książki
Styl życia Pokój z widokiem na winnicę
2020-10-29 | 10:15

Pokój z widokiem na winnicę

Winiarnie we włoskim Trentino to wyjątkowe miejsca, w których można zgłębić ciekawe losy rodzin producentów, degustować wspaniałe wina, łącząc przyjemność dla

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Anna Nowak-Ibisz: Gdy u nas promowało się dezodoranty, Niemki zaczynały wcierać w pachy sok z cytryny. Obecnie polskie firmy również idą tą drogą

Według prezenterki telewizyjnej polska kuchnia wyróżnia się na tle świata. Potrawy, które serwują rodzimi kucharze, odznacza przede wszystkim przywiązanie do tradycji. Korzystanie z dawnych receptur nie oznacza jednak nudy. Eksperymenty pomagają bowiem stworzyć nową jakość i uczynić dania ciekawymi. Anna Nowak-Ibisz zaznacza, że w trakcie ostatnich lat manufaktury stały się bardzo popularne. Przyznaje, że jest miłośniczką kosmetyków wytwarzanych w małych, rodzinnych firmach.

 
 

Handel

W czasie pandemii Polacy chętniej sięgają po polską żywność. Zwracają też coraz większą uwagę na jej jakość

Konsumenci w Polsce przykładają coraz większą wagę do jakości produktów żywnościowych. 72 proc. przy wyborze zwraca uwagę na ich skład, a 62 proc. chciałoby kupować więcej artykułów bio, choć na ogół barierą jest ich wysoka cena. Ponad połowa Polaków, sięgając po takie produkty, nie ma też pewności co do ich prawdziwego źródła pochodzenia. To oznacza, że konsumenci potrzebują dodatkowej informacji, a producenci – większej promocji swoich jakościowych wyrobów. Temu właśnie służy konkurs „KUKBUK Poleca”, który od czterech lat nagradza najlepszą polską żywność i wyroby regionalne. A w dobie pandemii żywność od krajowych dostawców jest wśród Polaków coraz popularniejsza.

Medycyna

Naukowcy opracowali urządzenie do noszenia umożliwiające komunikowanie się osobom z paraliżem twarzy. Sprawdzi też skuteczność leczenia [DEPESZA]

Stwardnienie zanikowe to choroba, która prowadzi do zaniku mięśni, także tych, które pozwalają mówić. Szacuje się, że nawet 75 proc. osób, u których zdiagnozowano ALS, będzie potrzebować jakiejś formy pomocy, aby skutecznie się komunikować. Naukowcy z MIT stworzyli niewidoczny czujnik dla chorych, który przymocowany do twarzy mierzy drobne ruchy, takie jak drganie lub uśmiech. W ten sposób pacjenci mogą przekazywać emocje.