Lubimy Halloween!
Brief me
Idzikowskiego 27
02-704 Warszawa
aneta.galka|briefme.pl| |aneta.galka|briefme.pl
508314193
www.briefme.pl
Lubimy Halloween! Aż 30% obchodzących święto Polaków weźmie udział w zabawie „cukierek albo psikus!”
Halloween tylko dla Amerykanów? Niekoniecznie. Według wrześniowego badania Havas Media Network aż 25% społeczeństwa akceptuje obchodzenie Halloween przez swoich rodaków, mimo pewnych kontrowersji. Co więcej, 15% Polaków deklaruje, że będzie w tym roku obchodzić to święto, a aż 30% z nich weźmie udział w zabawie „cukierek albo psikus!”. Jak zamierzają spędzić ten czas? Aż 58% planuje udekorować swoje domy, tworząc mroczny, ale zarazem zabawny klimat. Jakie są jeszcze sposoby na świętowanie? Na to pytanie odpowiada ekspert marki MGA Entertainment Poland.
Co Polacy lubią w Halloween?
Polacy, którzy zamierzają obchodzić w tym roku Halloween głównie postawią na udekorowanie domu (58%) – wynika z badania „Halloween i Polacy” Havas Media Network. Nie zapomną oni również o kulowej zabawie “cukierek albo psikus” (30%). Jak się okazuje podobne zainteresowanie wzbudza również oglądanie horrorów (30%). 18% osób wybierze się natomiast na imprezę halloweenową i przebierze się w kostiumy.
Halloween staje się coraz bardziej obecne w polskich domach. Choć część osób postrzega je jako modę z Ameryki, aż 12% Polaków uważa, że to święto świetnie wpisuje się w naszą kulturę. To doskonała okazja do wspólnej, rodzinnej zabawy, podczas której nie tylko przebrania odgrywają rolę, ale także kreatywne sposoby spędzania czasu z atrakcjami, które mogą cieszyć zarówno dzieci, jak i dorosłych. Jak więc to zrobić?
Na wstępie warto zadbać o wyjątkowy klimat naszego mieszkania. Nie będzie to trudne, ponieważ wraz z rosnącym zainteresowaniem świętem w sklepach pojawia się wiele gotowych atrybutów, z których możemy skorzystać. Jeśli zaś zależy nam na kreatywnej interpretacji, śmiało możemy wraz z dziećmi przygotować własne propozycje.
Nie musimy być mistrzem rękodzieła, aby stworzyć w domu niesamowity klimat. Zacznijmy od prostych dekoracji – powieście razem z dziećmi nietoperze wycięte z papieru, stwórzcie pajęczyny z włóczki lub wydrążcie dynie. Starsi uczestnicy mogą zająć się wycinaniem elementów i oczyszczaniem dyni, a młodsi malowaniem grymasów na ich „twarzy” farbkami – tu ogranicza nas tylko wyobraźnia, i to właśnie w obchodach Halloween jest najpiękniejsze!
Tematyczne zabawki i kreatywna rozrywka
Zabawki nawiązujące klimatem do uroczystości zawsze idealnie dopełniają dekoracyjne starania. Według badania 24% Polaków sporadycznie stawia na kupowanie produkty marek specjalnie przygotowane na Halloween, a 8% robi to co roku. Dziś Halloween to przede wszystkim czas rodzinnych aktywności i bezpiecznej zabawy, a zabawki, takie jak Miniverse - Make It Mini Diner: Halloween na licencji Beetlejuice, Beetlejuice (film także poleca się na Dzień Grozy) czy Fluffie Stuffiez Halloween od MGA, idealnie wpisują się w ten trend.
Nasze lalki w przebraniach mogą być świetnym dodatkiem do domowych atrakcji, gdzie dzieci będą mogły opowiadać wymyślone przez siebie „straszne” historie – to bardzo dobry trening kreatywności. Co więcej, MGA oferuje zestawy, które pozwalają dzieciom samodzielnie dekorować swoje lalki i akcesoria, dzięki czemu zabawki mogą przebrać się na Halloween wraz z dziećmi. Nasz kultowy produkt Miniverse nawiązujący do Dnia Grozy również z łatwością wprowadzi w klimat tego święta. Co ciekawe, może być również inspiracją do dań w maxi wydaniu, które zaserwujemy podczas halloweenowej imprezy. Wszystko to sprawia, że rozwój kreatywności i zdolności manualnych są w ten sposób dostępne na wyciągnięcie ręki i co najważniejsze, połączone z zabawą – komentuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager w MGA Entertainment Poland.
Wspólne zabawy mogą być proste, ale niezwykle angażujące i nie muszą być “straszne”. Wystarczy pochować małe zabawki, smakołyki lub elementy wspomnianego wcześniej Miniverse w całym domu, a dzieci – niczym mali detektywi – będą musiały je odnaleźć, korzystając z podpowiedzi. Każdy znaleziony przedmiot to dodatkowy cukierek do naszego halloweenowego worka przysmaków.
Co jeszcze może zaoferować Halloween? Na przykład konkurs na najciekawszą dynię czy najbardziej kreatywne przebranie lalki, który zamieni zwykłe popołudnie w małe „podwórkowe” zawody, które rozruszają całą ekipę dzieciaków. Zabawy te oczywiście powinny zostać zwieńczone wspólnym spacerem po sąsiednich domach, czyli dobrze znane – cukierek albo psikus!
Kreatywne gry, zabawy i przebrania oraz tematyczne zabawki zachęcają, aby oddać się rozrywce i spędzić nieco czasu na rodzinnej zabawie. Jest to idealny czas, aby puścić wodzy fantazji, do czego zachęcamy – podsumowuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager w MGA Entertainment Poland.

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Ostatnio bardziej koncentrowałam się na aktorskim rozwoju w teatrze. Teraz znowu zawołała mnie telewizja i jest to czas fajnego odświeżenia
Tancerka robi sobie przerwę od teatralnej sceny i cieszy się, że teraz będzie jej więcej w telewizji. Ostatnie tygodnie spędza przede wszystkim na planie produkcji realizowanych dla Polsatu. Swoich sił próbuje między innymi w 22. edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo”. Będzie ją można oglądać również w nowych odcinkach serialu „Przyjaciółki”. Edyta Herbuś zaznacza jednak, że niezależnie od tego, jak bardzo jest zajęta, zawsze znajdzie chwilę, by potańczyć czy stworzyć spontaniczny układ choreograficzny.
Edukacja
Zaspokajanie potrzeb behawioralnych kota pomaga w budowaniu z nim pozytywnych relacji. Kluczem jest poznanie jego typu osobowości

Dobrostan kotów w dużej mierze zależy od właściwej opieki. Niezwykle istotne jest zaspokajanie ich potrzeb behawioralnych, wśród których ważne jest poczucie bezpieczeństwa, ale również m.in. prawidłowa dieta czy też instynkt łowiecki. Dla opiekunów pomocne w tym może być poznanie typu osobowości swojego kota. Już 7 sierpnia 2025 roku w specjalnej strefie WHISKAS przed wejściem do centrum handlowego Westfield Arkadia w Warszawie każdy będzie mógł wziąć udział w specjalnym Quizie Osobowości Kota i spotkaniu z behawiorystą.
Media
Tomasz Jacyków: W tym sezonie w Polsacie jest dużo „spadochroniarzy” z innych stacji. Ja nie oglądam telewizji w ogóle

Co prawda stylista zaznacza, że nie ogląda telewizji, ale pojawił się na prezentacji jesiennej ramówki Polsatu. To dla niego okazja, by nie tylko samemu się pokazać na ściance w nietuzinkowym stroju, ale także podejrzeć, co pozostali postanowili na siebie założyć. Tomasz Jacyków zauważa też, że do stacji dołączyły niedawno nazwiska wcześniej kojarzone z innymi kanałami, jest więc ciekawy, jakie będą efekty tej współpracy.