Komunikaty PR

Pandemia zmieniła nas na dobre – jakie zwyczaje zostaną z nami na dłużej?

2020-09-23  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.12 MB )

Świat zmienił się w ciągu kilku ostatnich miesięcy nie do poznania. Odkryliśmy inny wymiar ekologii, lokalności, zupełnie inaczej zaczęliśmy postrzegać wydarzenia kulturalne. Codziennością stały się dostawy jedzenia i zakupów do domu. Podpowiadamy, jakie tzw. „post-covid” trendy zakorzeniły się w naszej codzienności i wyjaśniamy dlaczego pozostaną z nami na dłużej.

  • Lokalność na pierwszym miejscu

Podczas trwającego kilka tygodni lockdownu zaczęliśmy baczniej przyglądać się nie tylko naszemu koszykowi zakupowemu, ale także… pochodzeniu produktów. Lokalne manufaktury, firmy czy przedsiębiorstwa zyskały nowe życie, dzięki czemu przetrwały ten trudny czas. Odkryliśmy lokalne knajpki, piekarnie, nieznane dotąd firmy kosmetyczne, czy szwalnie. Sprawdzanie kraju, z którego pochodzi produkt jest wciąż dla nas bardzo istotne, i zdaje się, że ten trend pozostanie z nami na długo.

  • Dostawy jedzenia i zakupów do domu to teraz nowa codzienność

Rynek dostaw jedzenia i zakupów wprost pod domowe drzwi wzmocnił się jak nigdy przedtem! Chcąc uniknąć wycieczek do sklepów czy restauracji, postawiliśmy na zamówienia. Jeszcze do niedawna tego typu dostawy były często postrzegane jako zbytnia wygoda, jednak to zdecydowanie uległo zmianie. O wiele więcej restauracji i sklepów zdecydowało się też na sprzedaż swoich produktów online. Dzięki temu mamy szeroki wachlarz dostępnych wariantów bez wychodzenia z domu. Jak podaje Glovo, startup wyspecjalizowany w dostarczaniu jedzenia oraz zakupów, wraz z pojawieniem się pandemii odnotowano znaczny wzrost wartości zamówień – w kwietniu średnia wartość koszyka zakupowego była o 131 proc. wyższa niż w lutym! Polacy przekonali się do dostaw zarówno jedzenia, jak i zakupów wprost pod drzwi. Do tej pory zakupy spożywcze online były w pewnym stopniu ‘ekstrawaganckie’. Zobaczyliśmy, że to doskonały sposób nie tylko na zaoszczędzenie czasu, ale także na zachowanie ogromnie ważnego dystansu społecznego, dostajemy bowiem wszystko, czego nam potrzeba bez wychodzenia z domu - przekonuje Maria Raszdorf z ramienia firmy Glovo.

  • Kultura na małym ekranie

Jednym z obszarów naszego życia, które totalnie zmieniły kształt i założenia jest kultura. Wydarzenia, takie jak koncerty, premiery, pokazy, a nawet spektakle oglądane na ekranie smartfona czy telewizora, stały się normą w czasach pandemii. Dotąd nie do pomyślenia, teraz okazało się, że możemy uczestniczyć w transmisjach poprzez platformy czy media społecznościowe, bez wychodzenia z domu. Nie jest to co prawda tak efektowne jak spotkanie z „żywą kulturą”, jednak stało się swoistym połączeniem pomiędzy artystami, a publiką spragnioną wydarzeń. Tego typu eventy wymagają mniejszych zasobów finansowych, organizacyjnych, docierają jednocześnie do szerokiej grupy osób, zyskując tym samym dużą część zupełnie nowej publiki. Dzięki temu kultura skoncentrowana do małego ekranu zostanie z nami na dłużej.

  • Świadomi matki natury            

Pandemia uzmysłowiła nam wszystkim, jak ważna jest świadomość wpływu człowieka na matkę naturę. Wystarczyło kilka tygodni stagnacji turystyki, zamknięcia nas w domach, by w różnych zakątkach świata spotkać niewidziane od dziesiątek lat zwierzęta lub zauważyć zmniejszenie ilości smogu. To wszystko sprawiło, że obudziliśmy w sobie proekologiczne zachowania. Częściej sięgamy po szklane opakowania, jeszcze ważniejsza jest dla nas idea zero waste. Przywiązujemy także większą wagę do segregacji odpadów. Ten kierunek zauważył także biznes. Będąc świadomym startupem zadbaliśmy, by nasze działania możliwie najmniej wpływały na środowisko, ograniczamy emisję CO2, decydujemy się na bliższe matce naturze rozwiązania. Dlatego między innymi rozpoczęliśmy współpracę z firmą Pachama z Doliny Krzemowej, która pomaga nam w optymalizowaniu naszych działań pod kątem ekologii. Zobowiązaliśmy się do wielu proekologicznych zmian, by pomóc naszej planecie – dodaje Raszdorf.

  • Nie taki diabeł straszny, jak go malują, czyli niemal wszystko da się załatwić online

 Zamknięte podczas lockdownu urzędy, banki czy inne miejsca, w których załatwiamy nasze codzienne sprawy przeniosły się do sieci. Okazało się, że wiele spośród spraw, które dotąd wymagały wizyty w placówce, można z powodzeniem załatwić online. Wdrożenie tego rozwiązania ułatwiło życie wielu z nas, oszczędzając czas i nerwy stracone na staniu w kolejkach. Administracja online została nie tylko świetnie przyjęta, ale także rozwija się jeszcze bardziej w kierunku cyfryzacji. Kwestią czasu jest więc wprowadzenie kolejnych zmian, które jeszcze bardziej ułatwią nam życie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia 100 lat radości! Marka HARIBO obchodzi 100-lecie istnienia Biuro prasowe
2020-10-30 | 10:15

100 lat radości! Marka HARIBO obchodzi 100-lecie istnienia

Początki marki sięgają 13 grudnia 1920 r. kiedy Hans Riegel senior założył HARIBO. Nazwa najpopularniejszych na świecie żelek to skrót od jego imienia i nazwiska oraz nazwy
Styl życia Zostań Mistrzem Lokalnej Kuchni z PSH Lewiatan
2020-10-29 | 17:00

Zostań Mistrzem Lokalnej Kuchni z PSH Lewiatan

PSH Lewiatan przygotowała prawdziwą gratkę dla miłośników kuchni i lokalnych smaków. Od 5 listopada w sklepach sieci będzie dostępna druga edycja inspirującej książki
Styl życia Pokój z widokiem na winnicę
2020-10-29 | 10:15

Pokój z widokiem na winnicę

Winiarnie we włoskim Trentino to wyjątkowe miejsca, w których można zgłębić ciekawe losy rodzin producentów, degustować wspaniałe wina, łącząc przyjemność dla

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Anna Nowak-Ibisz: Gdy u nas promowało się dezodoranty, Niemki zaczynały wcierać w pachy sok z cytryny. Obecnie polskie firmy również idą tą drogą

Według prezenterki telewizyjnej polska kuchnia wyróżnia się na tle świata. Potrawy, które serwują rodzimi kucharze, odznacza przede wszystkim przywiązanie do tradycji. Korzystanie z dawnych receptur nie oznacza jednak nudy. Eksperymenty pomagają bowiem stworzyć nową jakość i uczynić dania ciekawymi. Anna Nowak-Ibisz zaznacza, że w trakcie ostatnich lat manufaktury stały się bardzo popularne. Przyznaje, że jest miłośniczką kosmetyków wytwarzanych w małych, rodzinnych firmach.

 
 

Handel

W czasie pandemii Polacy chętniej sięgają po polską żywność. Zwracają też coraz większą uwagę na jej jakość

Konsumenci w Polsce przykładają coraz większą wagę do jakości produktów żywnościowych. 72 proc. przy wyborze zwraca uwagę na ich skład, a 62 proc. chciałoby kupować więcej artykułów bio, choć na ogół barierą jest ich wysoka cena. Ponad połowa Polaków, sięgając po takie produkty, nie ma też pewności co do ich prawdziwego źródła pochodzenia. To oznacza, że konsumenci potrzebują dodatkowej informacji, a producenci – większej promocji swoich jakościowych wyrobów. Temu właśnie służy konkurs „KUKBUK Poleca”, który od czterech lat nagradza najlepszą polską żywność i wyroby regionalne. A w dobie pandemii żywność od krajowych dostawców jest wśród Polaków coraz popularniejsza.

Medycyna

Naukowcy opracowali urządzenie do noszenia umożliwiające komunikowanie się osobom z paraliżem twarzy. Sprawdzi też skuteczność leczenia [DEPESZA]

Stwardnienie zanikowe to choroba, która prowadzi do zaniku mięśni, także tych, które pozwalają mówić. Szacuje się, że nawet 75 proc. osób, u których zdiagnozowano ALS, będzie potrzebować jakiejś formy pomocy, aby skutecznie się komunikować. Naukowcy z MIT stworzyli niewidoczny czujnik dla chorych, który przymocowany do twarzy mierzy drobne ruchy, takie jak drganie lub uśmiech. W ten sposób pacjenci mogą przekazywać emocje.