Komunikaty PR

Pandemia zmieniła nas na dobre – jakie zwyczaje zostaną z nami na dłużej?

2020-09-23  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.12 MB )

Świat zmienił się w ciągu kilku ostatnich miesięcy nie do poznania. Odkryliśmy inny wymiar ekologii, lokalności, zupełnie inaczej zaczęliśmy postrzegać wydarzenia kulturalne. Codziennością stały się dostawy jedzenia i zakupów do domu. Podpowiadamy, jakie tzw. „post-covid” trendy zakorzeniły się w naszej codzienności i wyjaśniamy dlaczego pozostaną z nami na dłużej.

  • Lokalność na pierwszym miejscu

Podczas trwającego kilka tygodni lockdownu zaczęliśmy baczniej przyglądać się nie tylko naszemu koszykowi zakupowemu, ale także… pochodzeniu produktów. Lokalne manufaktury, firmy czy przedsiębiorstwa zyskały nowe życie, dzięki czemu przetrwały ten trudny czas. Odkryliśmy lokalne knajpki, piekarnie, nieznane dotąd firmy kosmetyczne, czy szwalnie. Sprawdzanie kraju, z którego pochodzi produkt jest wciąż dla nas bardzo istotne, i zdaje się, że ten trend pozostanie z nami na długo.

  • Dostawy jedzenia i zakupów do domu to teraz nowa codzienność

Rynek dostaw jedzenia i zakupów wprost pod domowe drzwi wzmocnił się jak nigdy przedtem! Chcąc uniknąć wycieczek do sklepów czy restauracji, postawiliśmy na zamówienia. Jeszcze do niedawna tego typu dostawy były często postrzegane jako zbytnia wygoda, jednak to zdecydowanie uległo zmianie. O wiele więcej restauracji i sklepów zdecydowało się też na sprzedaż swoich produktów online. Dzięki temu mamy szeroki wachlarz dostępnych wariantów bez wychodzenia z domu. Jak podaje Glovo, startup wyspecjalizowany w dostarczaniu jedzenia oraz zakupów, wraz z pojawieniem się pandemii odnotowano znaczny wzrost wartości zamówień – w kwietniu średnia wartość koszyka zakupowego była o 131 proc. wyższa niż w lutym! Polacy przekonali się do dostaw zarówno jedzenia, jak i zakupów wprost pod drzwi. Do tej pory zakupy spożywcze online były w pewnym stopniu ‘ekstrawaganckie’. Zobaczyliśmy, że to doskonały sposób nie tylko na zaoszczędzenie czasu, ale także na zachowanie ogromnie ważnego dystansu społecznego, dostajemy bowiem wszystko, czego nam potrzeba bez wychodzenia z domu - przekonuje Maria Raszdorf z ramienia firmy Glovo.

  • Kultura na małym ekranie

Jednym z obszarów naszego życia, które totalnie zmieniły kształt i założenia jest kultura. Wydarzenia, takie jak koncerty, premiery, pokazy, a nawet spektakle oglądane na ekranie smartfona czy telewizora, stały się normą w czasach pandemii. Dotąd nie do pomyślenia, teraz okazało się, że możemy uczestniczyć w transmisjach poprzez platformy czy media społecznościowe, bez wychodzenia z domu. Nie jest to co prawda tak efektowne jak spotkanie z „żywą kulturą”, jednak stało się swoistym połączeniem pomiędzy artystami, a publiką spragnioną wydarzeń. Tego typu eventy wymagają mniejszych zasobów finansowych, organizacyjnych, docierają jednocześnie do szerokiej grupy osób, zyskując tym samym dużą część zupełnie nowej publiki. Dzięki temu kultura skoncentrowana do małego ekranu zostanie z nami na dłużej.

  • Świadomi matki natury            

Pandemia uzmysłowiła nam wszystkim, jak ważna jest świadomość wpływu człowieka na matkę naturę. Wystarczyło kilka tygodni stagnacji turystyki, zamknięcia nas w domach, by w różnych zakątkach świata spotkać niewidziane od dziesiątek lat zwierzęta lub zauważyć zmniejszenie ilości smogu. To wszystko sprawiło, że obudziliśmy w sobie proekologiczne zachowania. Częściej sięgamy po szklane opakowania, jeszcze ważniejsza jest dla nas idea zero waste. Przywiązujemy także większą wagę do segregacji odpadów. Ten kierunek zauważył także biznes. Będąc świadomym startupem zadbaliśmy, by nasze działania możliwie najmniej wpływały na środowisko, ograniczamy emisję CO2, decydujemy się na bliższe matce naturze rozwiązania. Dlatego między innymi rozpoczęliśmy współpracę z firmą Pachama z Doliny Krzemowej, która pomaga nam w optymalizowaniu naszych działań pod kątem ekologii. Zobowiązaliśmy się do wielu proekologicznych zmian, by pomóc naszej planecie – dodaje Raszdorf.

  • Nie taki diabeł straszny, jak go malują, czyli niemal wszystko da się załatwić online

 Zamknięte podczas lockdownu urzędy, banki czy inne miejsca, w których załatwiamy nasze codzienne sprawy przeniosły się do sieci. Okazało się, że wiele spośród spraw, które dotąd wymagały wizyty w placówce, można z powodzeniem załatwić online. Wdrożenie tego rozwiązania ułatwiło życie wielu z nas, oszczędzając czas i nerwy stracone na staniu w kolejkach. Administracja online została nie tylko świetnie przyjęta, ale także rozwija się jeszcze bardziej w kierunku cyfryzacji. Kwestią czasu jest więc wprowadzenie kolejnych zmian, które jeszcze bardziej ułatwią nam życie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.