Piknik rodzinny w Mielnie – moc atrakcji dla całej rodziny!
Gotowi na wakacyjny piknik pełen wrażeń? Już 17 lipca przy ul. Lechitów 2A w Mielnie odbędzie się pierwszy w tym roku piknik rodzinny organizowany w ramach Kampanii Kolejowe ABC. Akcję realizuje Urząd Transportu Kolejowego. Impreza pod hasłem „Hej przygodo! Odwiedź Peronowo!” to pomysł na spędzenie czasu wolnego z dziećmi i zapoznanie ich z najważniejszymi zasadami bezpiecznego podróżowania koleją.
Lista atrakcji dla najmłodszych jest długa. Na gości pikniku czekać będą: familijne gry edukacyjne, warsztaty kreatywne, koncert figlującej DJ MIKI oraz liczne konkursy i quizy! Dodatkową rozrywkę będą stanowiły dmuchańce, eurobungee oraz malowanie buziek i brokatowe tatuaże. Podczas wydarzenia chętni będą mogli uczestniczyć w interaktywnych zajęciach Kampanii Kolejowe ABC, obejrzeć wystawę fotograficzną o rozwoju kolei w Polsce oraz zrobić zdjęcie w specjalnie przygotowanej fotobudce. Dzieci będą miały również okazję spotkać bohatera Kampanii Kolejowe ABC, nosorożca Rogatka.
– Realizując Kampanię Kolejowe ABC, uczymy dzieci, jak bezpiecznie zachowywać się na terenach kolejowych, w pobliżu torów, na dworcach, a także w pociągach. W wakacje można połączyć przyjemną zabawę z pożyteczną nauką o bezpieczeństwie. A wszystko dzięki piknikom Kampanii Kolejowe ABC. Na każdej imprezie na najmłodszych czeka wiele wyjątkowych atrakcji. Oczywiście jest to także niepowtarzalna okazja, by spotkać nosorożca Rogatka – do odwiedzenia pikniku zachęca Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Piknik odbędzie się w godzinach 15:00-20.00. Wstęp na wydarzenie i udział we wszystkich atrakcjach jest bezpłatny.
Kolejne pikniki rodzinne organizowane w ramach Kampanii Kolejowe ABC odbędą się w drugiej połowie lipca i w sierpniu.
„Kampania Kolejowe ABC” realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Szczegółowe informacje dotyczące projektu oraz aktualnych wydarzeń dostępne są na stronie internetowej www.kolejoweabc.pl.
Dodatkowych informacji udziela:
Natalia Krapacz, Zastępca Dyrektora Departamentu Przewozów Pasażerskich
e-mail: natalia.krapacz@utk.gov.pl, tel. 22 749 13 67

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Żywienie

Sylwia Bomba: Stosuję zasadę żywieniową 80/20. Raz w tygodniu jem z córką kebaba i organizm wybacza mi to
Influencerka przekonuje, że są takie momenty czy okoliczności, kiedy w swoim jadłospisie pozwala sobie na więcej. Jej zdaniem każdy powinien robić sobie taki „oszukany dzień” i spełniać wtedy swoje zachcianki żywieniowe. Oczywiście nie po to, żeby się najeść do syta, ale zaspokoić apetyt chociażby na coś słodkiego. Sylwia Bomba przyznaje, że do jej dietetycznych grzeszków należą: kebab, popcorn i cola.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Gwiazdy
Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj

Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.