Komunikaty PR

W grudniu obdarowujemy się książkami

2020-12-21  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 1.11 MB )

To coroczny grudniowy paradoks. Mimo że statystyki czytelnicze nie są najlepsze, to właśnie książki znajdują się w czołówce najchętniej kupowanych świątecznych prezentów. Koniec roku to czas, w którym księgarnie internetowe biją rekordy sprzedaży. Dlaczego tak się dzieje i które tytuły cieszą się dziś największą popularnością?

Kilkanaście tysięcy zamówień – tyle transakcji dziennie obsługuje w grudniu jedna z największych księgarni internetowych w Polsce – TaniaKsiazka.pl. W porównaniu do roku poprzedniego oznacza to aż trzycyfrowe wzrosty przychodów.

– Wzorem lat ubiegłych byliśmy przygotowani do mocnego wzrostu. W naszym przypadku na przedświąteczną gorączkę nałożył się dodatkowo dynamiczny rozwój firmy, a także sytuacja związana z pandemią. Dzisiaj Polacy wolą robić zakupy przez internet, bez wychodzenia z domu – tak jest bezpieczniej i wygodniej– mówi Rafał Jackiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce w TaniaKsiazka.pl.

Potwierdzają to statystyki. Jak czytamy w raporcie Deloitte “Zakupy świąteczne 2020”, aż 67% badanych planuje przed Świętami ograniczyć częstotliwość wizyt w sklepach stacjonarnych. 51% ankietowanych twierdzi natomiast, że kanał online lepiej odpowiada ich potrzebom zakupowym w kategorii Zabawki i Hobby (w tym książki).

Polacy mniej czytają, ale chętnie kupują książki

Ciekawe dane przynosi nam także odpowiedź na inne pytanie – dotyczące najczęściej kupowanych prezentów. Okazuje się, że wspomniana już kategoria Zabawki i Hobby (w tym książki) znajduje się na drugim miejscu w zestawieniu najpopularniejszych wyborów prezentowych dla dorosłych. Jeśli chodzi o dzieci i młodzież – wskakuje ona na pozycję lidera.  

Porównanie tych wyników ze statystykami czytelnictwa może budzić zdziwienie. Jak to możliwe, że w kraju, w którym – jak podaje ostatni raport Biblioteki Narodowej, zaledwie 39% Polaków przeczytało przynajmniej jedną książkę – są one tak chętnie wybierane na prezent?  

– Nas popularność książek jako gwiazdkowych podarunków zupełnie nie dziwi. Czytelnicy to bardzo wierni konsumenci, którzy kupują literaturę nie tylko dla siebie, ale też chętnie obdarowują nią rodzinę czy przyjaciół – tłumaczy przedstawiciel TaniaKsiazka.pl i dodaje: – Ponadto czytanie kojarzy się z relaksem i chwilą dla siebie. Co ważne, taki prezent sprawdza się nie tylko w przypadku osób, które na co dzień dużo czytają. Tym, którzy czytają rzadziej, Święta stwarzają okazję do nadrobienia zaległości.

 

Co więc w tym roku najchętniej kupują Polacy?

Dla dorosłych Tokarczuk, dla dzieci Pucio

Zdecydowaną liderką jest Olga Tokarczuk ze swoją najnowszą książką. “Czuły narrator” to zbiór dwunastu wykładów i esejów, wśród których znajdziemy mowę noblowską pisarki, a także kilka premierowych tekstów. Autorka opowiada w nich o swoim procesie twórczym oraz osobistych doświadczeniach.

Miłośnicy literatury popularnej natomiast z dużym prawdopodobieństwem znajdą pod swoją choinką trzymający w napięciu thriller od Harlana Cobena, “Chłopiec z lasu”. Sporym zainteresowaniem cieszą się ponadto… erotyki. Pakiet “Intensywne doznania”, czyli trzy pikantne powieści oraz zbiór opowiadań “Niegrzeczne święta” są obecnie hitami, jeśli chodzi o prezentowe wybory.

– W kategorii książek dla dzieci dobrze sprzedaje się seria “Pucio” Marty Galewskiej-Kustry i Joanny Kłos. W tym roku do cyklu dołączyła maskotka, czyli “Pucio do tulenia” – mówi przedstawiciel TaniaKsiazka.pl.

Księgarnie internetowe swój sprzedażowy szczyt osiągają zwykle w okolicach Black Friday i trwa on aż do ostatniego weekendu przed Świętami. Po tym czasie ruch nieco spada, z uwagi na kwestie związane z logistyką dostaw.  

 Jeśli chcemy mieć pewność, że nasza paczka dotrze jeszcze przed Wigilią, koniecznie zwróćmy uwagę na czas dostawy podany przy produkcie oraz komunikację sklepu, który informuje o ostatnim dniu zakupów, na który daje gwarancję dostawy przed świętami. W tym roku obserwujemy, że firmy kurierskie są dobrze przygotowane do sezonu i większość paczek jest dostarczanych na następny dzień do naszych klientów – wyjaśnia przedstawiciel TaniaKsiazka.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka „Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty Biuro prasowe
2024-12-09 | 11:00

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

Młoda wyobraźnia, wielkie marzenia i wsparcie najbliższych – właśnie te trzy elementy stworzyły „Powstanie Bohaterów”, niezwykłą książkę napisaną przez
Książka O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?
2024-11-14 | 01:00

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

„Czemu w książkach Young Adult jest tyle agresji?” To temat wspólnej debaty radiowej Czwórki i Big Book Cafe. To kolejna już w cyklu debata pokazująca różne
Książka Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
2024-10-28 | 15:00

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe

Radiowa Czwórka oraz Big Book Cafe zapraszają na drugą wspólną debatę poświęconą czytelnictwu wśród młodzieży. Justyna Dżbik – Kluge, dyrektorka –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.