Komunikaty PR

Warszawskie przedszkole jeszcze bardziej zielone

2023-06-21  |  11:45

Dzięki połączonym siłom dzieci i wolontariuszy z firmy deweloperskiej Develia, teren Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi nr 291 im. prof. Zofii Falkowskiej przy ul. Siennickiej wzbogacił się o kilkadziesiąt drzew i krzewów. Młodzi warszawiacy wzięli również udział w warsztatach edukacyjno-florystycznych.

Jak wynika z badań szwajcarskich naukowców opublikowanych w czasopiśmie „Science”, możemy ograniczyć skutki zmian klimatu poprzez zasadzenie miliarda drzew. Akcja na tak wielką skalę pomoże w neutralizowaniu ogromnych ilości dwutlenku węgla - w ciągu kilkudziesięciu lat nasadzenia będą w stanie zaabsorbować z naszej atmosfery niemal 750 miliardów ton tego zatrzymującego ciepło gazu. Liczba ta odpowiada ilości CO2 wyemitowanego przez ludzkość w ciągu ostatniego ćwierćwiecza.

Ogólnopolska firma deweloperska Develia chce być częścią tej zmiany, sadząc na terenach szkół i przedszkoli w największych miastach Polski drzewa i krzewy. Po udanych akcjach nasadzeń we Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku i Katowicach przyszła kolej na Warszawę. Ogród praskiego przedszkola nr 291 wzbogacił się o blisko 40 drzew i krzewów, w tym m.in. miłorzęby, jabłonie, wierzby białe, jaśminowce oraz forsycje, trzmieliny i kaliny. W pracach ogrodniczych pracownikom Develii towarzyszyli podopieczni placówki, którzy wzięli również udział w specjalnych warsztatach edukacyjno-florystycznych, zorganizowanych przez ekspertów z Fundacji Dotlenieni.org. Naukowcy opowiedzieli najmłodszym, dlaczego sadzenie drzew i dbanie o środowisko jest takie ważne, jak działa fotosynteza i co mogą oznaczać dla nas zmiany klimatyczne. Następnie zespoły złożone z wolontariuszy Develii oraz przedszkolaków tworzyły kokedamy – wywodzące się z Japonii, oryginalne dekoracje roślinne. Ta tradycyjna sztuka sadzenia roślin w kuli ziemi i mchu, bez użycia doniczki, wywodzi się z ikebany i bonsai. Naturalne ozdoby w duchu „zero waste”, które podczas spotkania stworzyli uczniowie, posłużą im do ozdobienia szkolnych sal i własnych domów.

– W czasach kryzysu klimatycznego troska o środowisko nie jest wyborem, lecz obowiązkiem. Dlatego w realizowanych przez nas inwestycjach wdrażamy rozwiązania mające pozytywny wpływ na klimat i otoczenie, takie jak instalacje fotowoltaiczne, infrastruktura rowerowa, ogrody deszczowe czy tężnie solankowe dla mieszkańców. Zdajemy sobie sprawę jak długofalowy jest wspólny cel, który zamierzamy osiągnąć. Dlatego też, wraz z fundacją Dotlenieni.org, prowadzimy działania edukacyjne. Promowanie odpowiednich postaw i kształtowanie dobrych nawyków wśród najmłodszych jest fundamentem do budowy świadomego ekologicznie społeczeństwa. podkreśliła Dominika Majewska, Marketing Manager z firmy Develia S.A., organizatora akcji. 


Każde drzewo jest potężnym filtrem powietrza - pochłania rocznie około 6-7 kg CO2. Jeden hektar lasu w ciągu 24 godzin wytwarza z kolei około 700 kilogramów tlenu. Zaspokaja to dobowe zapotrzebowanie dla 2500 osób. Tereny zielone pełnią też funkcję ochronną. W upalne dni ochładzają powietrze atmosferyczne, zapewniając komfortowe warunki osobom przebywającym w ich otoczeniu. To szczególnie ważne dla dzieci, które w okresie wiosenno-letnim dużo czasu spędzają na świeżym powietrzu.

Develia, która w ubiegłym roku obchodziła 15-lecie działalności, to jeden z największych deweloperów w Polsce. Firma zrealizowała 41 osiedli, składających się w sumie ze 119 etapów inwestycyjnych – to ponad 16,5 tys. mieszkań o powierzchni przeszło 860 tys. m kw. Dzięki bogatemu doświadczeniu i kadrze wysokiej klasy specjalistów Develia dostarcza swoim nabywcom nieruchomości mieszkaniowe o niezmiennie najwyższej jakości.

 

O DEVELII 

Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce, realizujący inwestycje mieszkaniowe oraz komercyjne w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Łodzi i Katowicach. Od 2007 r. Develia (poprzednio LC Corp) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W 2022 r. firma wypracowała 1067,9 mln zł przychodu ze sprzedaży i 231,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto.

Kontakt dla mediów:

Mariusz Skowronek, Tauber Promotion

698 612 866, mskowronek@tauber.com.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Za mało porcji zbóż w diecie polskich dzieci, pełne ziarno zbyt rzadko na ich ta Biuro prasowe
2024-08-02 | 11:58

Za mało porcji zbóż w diecie polskich dzieci, pełne ziarno zbyt rzadko na ich ta

W codziennym jadłospisie najmłodszych brakuje produktów zbożowych – spożywają je w niewystarczającej ilości, a na dodatek jedzą za mało posiłków z pełnego
Dziecko Spędźcie FestiwaLove wakacje w Atrium Biała!
2024-08-01 | 13:55

Spędźcie FestiwaLove wakacje w Atrium Biała!

FestiwaLove wakacje w Atrium Biała wciąż trwają! Przed nami pięć festiwalowych spotkań, a każde z nich poświęcone innej tematyce, związanej z różnymi wydarzeniami. Zapraszamy
Dziecko Start akcji „Powrót do szkoły” w sklepach sieci Netto
2024-07-31 | 12:15

Start akcji „Powrót do szkoły” w sklepach sieci Netto

Mimo że za nami dopiero półmetek tegorocznych wakacji, już teraz warto zacząć zastanawiać się nad stopniowym kompletowaniem szkolnej wyprawki. Jak pokazują badania, 9 na 10

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.