Newsy

Anna Samusionek: jak pisał ks. Twardowski w jednym ze swoich wierszy, każdy ma coś do przekazania innym

2016-07-18  |  06:50

Aktorka uważa, że gwiazdy powinny się angażować w kampanie społeczne i akcje dobroczynne. Jej zdaniem znanym i lubianym osobom łatwiej jest nakłonić odbiorców do działania, np. przełamania wstydu przed samobadaniem piersi. Ona sama regularnie poddaje się samobadaniu piersi i zachęca do tego wszystkie Polki.

Anna Samusionek chętnie angażuje się w działalność charytatywną. Uważa, że pomoc ludziom, którym gorzej powiodło się w życiu, powinna być naturalną potrzebą każdego człowieka. Aktorka wspiera również ważne dla niej kampanie społeczne, była ambasadorką m.in. kampanii przeciwko przemocy wobec kobiet marki Avon.

Jak pisał ks. Twardowski w jednym ze swoich wierszy, każdy ma coś do dania innym. Nawet to, czego nie mam komu dać, zawsze jest komuś potrzebne, to jest wspaniałe – mówi Anna Samusionek agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Obecnie gwiazda zaangażowana jest w akcję społeczną „Zdrowy nawyk, zdrowe piersi”, którą od kilku lat współorganizuje marka RevitaLash. Celem kampanii jest przekonanie kobiet do regularnego wykonywania profilaktycznych badań w kierunku nowotworów oraz samobadania piersi. Anna Samusionek sama systematycznie się bada i zachęca do tego inne Polki. 

– Nie badam się po to, żeby wykryć coś złego, tylko po to, żeby po prostu mieć pewność, że jest wszystko okej i tak do tego trzeba podchodzić – mówi aktorka.

Aktorka uważa, że zaangażowanie znanych osób w tego typu kampanie społeczne jest bardzo ważne. Wielu ludzi zwraca bowiem uwagę na istnienie jakiegoś problemu dopiero w momencie, gdy mówi o tym gwiazda. Ponadto, osoba znana, ceniona i lubiana szybciej i łatwiej zdoła przekonać swojego odbiorcę do określonych zachowań. Udział gwiazd w kampaniach może więc znacznie zwiększyć świadomość Polek na temat wagi profilaktyki nowotworowej.

– Dla wielu kobiet istnieje nawet bariera dotykania własnego ciała, co może się wydać dziwne, ale tak jest. I jeżeli nagle pani, którą lubi, podziwia to, robi i zachęca do tego, to wtedy łatwiej po prostu to zrobić – mówi Anna Samusionek.

Gwiazda serialu „Na Wspólnej” zdaje sobie sprawę z tego, że niemożliwością jest zaangażowanie się we wszystkie kampanie społeczne i akcje charytatywne. Dlatego uważa, że każda gwiazda powinna wybrać swój własny obszar zainteresowania w tym zakresie i w pełni oddać się akcjom w jego ramach.

 

 

Czytaj także

Media

Alżbeta Lenska: Bałam się, czy widzowie programu „Pozytywka” mi zaufają i czy dobrze go poprowadzę. Temat niepełnosprawności był dla mnie wyzwaniem

Aktorka nie ukrywa, że na początku obawiała się tego, czy poradzi sobie jako gospodyni programu poruszającego tematykę niepełnosprawności. Spotkania na planie z inspirującymi osobami i spojrzenie na świat przez ich pryzmat dodały jej jednak siły i motywacji. Podkreśla, że podczas nagrań nie czuje się jakby była w pracy, tylko wypełniała dobrą misję. W drugim sezonie ekipa programu wyruszy w Polskę i będzie poruszać tematy, które dotyczą niepełnosprawnych nie tylko mieszkających w Warszawie. Zostaną też pokazane osoby ze szczerego serca pomagające innym walczyć z ułomnościami.

Sport

Drużyna Energii: Aktywność sportowa dzieci i młodzieży wciąż za mała. Chcemy to zmienić przy użyciu telefonów i tabletów

Tylko w pierwszym miesiącu sportowej rywalizacji 200 szkół uczestniczących w II edycji Drużyny Energii przesłało blisko 7 tys. filmów. – Chcemy, żeby wszyscy uczniowie z klas VI–VIII zaangażowali się w ruch, którego według nas im brakuje, chcemy odciągnąć ich od nieustannego korzystania z telefonów komórkowych i tabletów – podkreśla Bartosz Ignacik, reprezentant Drużyny Energii. Polskie dzieci należą do najmniej aktywnych w Europie.

Handel

Słodycze produkowane na polski rynek coraz częściej w mniejszych opakowaniach. Ma to wspierać odpowiedzialną konsumpcję

Ponad połowa słodyczy sprzedawanych w Polsce to produkty o wadze do 50 gramów – wynika z danych Nielsena. Jedzenie mniejszych porcji to dobra metoda kontrolowania konsumowanych kalorii, dlatego producenci coraz częściej w ten sposób ułatwiają świadome zarządzanie codziennym bilansem kalorycznym bez wyrzeczeń. To o tyle istotne, że konsumenci zwracają na ten aspekt coraz większą uwagę. Na małe porcje – o wartości odżywczej poniżej 130 kalorii – stawia także Ferrero, producent m.in. Kinder Bueno czy Kinder Chocolate.

 

Konsument

Konsumenci wciąż podpisują umowy, które są dla nich niezrozumiałe. Rzadko proszą o dodatkowe wyjaśnienia

11 proc. Polaków otrzymało do podpisu umowę, której treść budziła ich wątpliwości. Ponad połowa z nich, mimo niejasności, zdecydowała się ją podpisać – wynika z Barometru Providenta przeprowadzonego z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Jednocześnie 5 proc. badanych w ciągu ostatnich 24 miesięcy zetknęło się z umową, która naruszała ich interesy. Co czwarty z nich w takiej sytuacji nie podjął żadnych kroków.