Newsy

Anna Samusionek: jak pisał ks. Twardowski w jednym ze swoich wierszy, każdy ma coś do przekazania innym

2016-07-18  |  06:50

Aktorka uważa, że gwiazdy powinny się angażować w kampanie społeczne i akcje dobroczynne. Jej zdaniem znanym i lubianym osobom łatwiej jest nakłonić odbiorców do działania, np. przełamania wstydu przed samobadaniem piersi. Ona sama regularnie poddaje się samobadaniu piersi i zachęca do tego wszystkie Polki.

Anna Samusionek chętnie angażuje się w działalność charytatywną. Uważa, że pomoc ludziom, którym gorzej powiodło się w życiu, powinna być naturalną potrzebą każdego człowieka. Aktorka wspiera również ważne dla niej kampanie społeczne, była ambasadorką m.in. kampanii przeciwko przemocy wobec kobiet marki Avon.

Jak pisał ks. Twardowski w jednym ze swoich wierszy, każdy ma coś do dania innym. Nawet to, czego nie mam komu dać, zawsze jest komuś potrzebne, to jest wspaniałe – mówi Anna Samusionek agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Obecnie gwiazda zaangażowana jest w akcję społeczną „Zdrowy nawyk, zdrowe piersi”, którą od kilku lat współorganizuje marka RevitaLash. Celem kampanii jest przekonanie kobiet do regularnego wykonywania profilaktycznych badań w kierunku nowotworów oraz samobadania piersi. Anna Samusionek sama systematycznie się bada i zachęca do tego inne Polki. 

– Nie badam się po to, żeby wykryć coś złego, tylko po to, żeby po prostu mieć pewność, że jest wszystko okej i tak do tego trzeba podchodzić – mówi aktorka.

Aktorka uważa, że zaangażowanie znanych osób w tego typu kampanie społeczne jest bardzo ważne. Wielu ludzi zwraca bowiem uwagę na istnienie jakiegoś problemu dopiero w momencie, gdy mówi o tym gwiazda. Ponadto, osoba znana, ceniona i lubiana szybciej i łatwiej zdoła przekonać swojego odbiorcę do określonych zachowań. Udział gwiazd w kampaniach może więc znacznie zwiększyć świadomość Polek na temat wagi profilaktyki nowotworowej.

– Dla wielu kobiet istnieje nawet bariera dotykania własnego ciała, co może się wydać dziwne, ale tak jest. I jeżeli nagle pani, którą lubi, podziwia to, robi i zachęca do tego, to wtedy łatwiej po prostu to zrobić – mówi Anna Samusionek.

Gwiazda serialu „Na Wspólnej” zdaje sobie sprawę z tego, że niemożliwością jest zaangażowanie się we wszystkie kampanie społeczne i akcje charytatywne. Dlatego uważa, że każda gwiazda powinna wybrać swój własny obszar zainteresowania w tym zakresie i w pełni oddać się akcjom w jego ramach.

 

 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.