Newsy

2/3 Polaków korzysta z przedmiotów przyjaznych środowisku. Tylko co piąty używa jednak kubków do kawy wielokrotnego użytku

2014-09-02  |  06:15
Play
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Remaining Time -0:00
Stream Type LIVE
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Playback Rate
1
    Mówi:Eleonora Wołczecka-Metyk
    Funkcja:przedstawiciel marki Starbucks
  • MP4
  • Z badań przeprowadzonych przez firmę Starbucks wynika, że blisko dwie trzecie respondentów przykłada dużą wagę do korzystania z przedmiotów przyjaznych środowisku. Polacy używają przede wszystkim ekologicznych toreb na zakupy i butelek. Tylko co piąty Polak używa jednak kubków do kawy wielokrotnego użytku zamiast jednorazowych. 

    Z badań przeprowadzonych przez firmę Starbucks wynika, że 63 proc. respondentów przykłada dużą wagę do korzystania z przedmiotów przyjaznych środowisku. Badania pokazały, że większą wrażliwość na ochronę środowiska mają kobiety. Aż 67 proc. badanych pań zadeklarowało, że troska o naturę jest dla nich ważną kwestią. Wśród mężczyzn podobną deklarację złożyło 59 proc. respondentów. Jednym ze sposobów na ochronę środowiska jest korzystanie z przedmiotów wielokrotnego użytku. Polacy najczęściej korzystają z takich przedmiotów, jak torby na zakupy i butelki. Niestety, tylko co piąty Polak używa kubków do kawy wielokrotnego użycia.

    Kubki wielokrotnego użytku stają się coraz bardziej popularne. Najczęściej jednak korzystają z nich ludzie młodzi w wieku pomiędzy 15 a 23 lata. Najczęściej są to mieszkańcy dużych miast, osoby, które często piją kawę poza domem – mówi Eleonora Wołczecka-Metyk, przedstawiciel marki Starbucks, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Zdaniem wielu socjologów papierowy kubek na kawę z logo kawiarni stał się symbolem nowoczesnego życia. Z badań Makro Cash & Carry wynika, że aż 70 proc. Polaków pije kawę poza domem, w modzie jest nie tylko spożywanie tego napoju na miejscu w kawiarni, lecz przede wszystkim w drodze do pracy lub na uczelnię. W ten sposób na całym świecie rocznie wyrzucanych jest kilkaset miliardów papierowych kubków. Tymczasem oszczędzając jeden kubek dziennie przez 40 lat, można zachować: 6 drzew, 672 kilogramy drewna, 86 kilogramów śmieci oraz 18 dni energii dla zasilenia domu.

    Kubek wielokrotnego użytku wykonany jest z bardzo lekkiego, odpornego materiału. Możemy go użyć do 30 razy. Można go myć pod bieżącą wodą. Przez propagowanie takich kubków zmniejszamy zużycie papieru – mówi Eleonora Wołczecka-Metyk.

    Aby zachęcić klientów do ekologicznego stylu życia, kawiarnie wprowadzają zniżki dla osób, które przychodzą z kubkiem wielokrotnego użytku. Polskie kawiarnie coraz częściej rezygnują z plastikowych kubków na kawę, większość z nich sprzedaje napoje wyłącznie z kubków papierowych. Wiele lokali wprowadza do użytku kubki z materiałów biodegradowalnych, które rozkładają się sześć tygodni, z kukurydzy lub kartonu z lasów odnawialnych.

    Więcej na temat
    Żywienie W domu też można przyrządzić fantazyjne drinki Wszystkie newsy
    2014-07-22 | 06:40

    W domu też można przyrządzić fantazyjne drinki

    Przyrządzanie profesjonalnych drinków w domu nie stanowi obecnie większego problemu. W sklepach można znaleźć zarówno kieliszki przeznaczone do niemal każdego rodzaju
    Sport Polacy zamieniają samochody i komunikację miejską na rowery
    2014-07-16 | 06:20

    Polacy zamieniają samochody i komunikację miejską na rowery

    Lato w mieście bywa szczególnie dokuczliwe dla kierowców. Oczekiwanie w wielokilometrowych czasem korkach w nagrzanym od słońca aucie nie jest przyjemne,
    Żywienie Zakup ekspresu do kawy nie zagwarantuje jej smaku jak z kawiarni
    2014-07-14 | 06:55

    Zakup ekspresu do kawy nie zagwarantuje jej smaku jak z kawiarni

    Polacy chętnie kupują ekspresy do kawy, bo chcą mieć ją taką, jak w kawiarni. Kupno ekspresu nie zagwarantuje jednak kawiarnianego smaku kawy. Potrzebny jest nie tylko dobry

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Muzyka

    Firma

    Radość z pracy i docenianie przez pracodawcę coraz ważniejsze. To przekłada się też na zaangażowanie pracowników

    Kandydaci do pracy i pracownicy coraz wyraźniej podkreślają znaczenie doceniania oraz poczucia szczęścia w pracy – wynika z raportu „Siła doceniania”. Przyznają, że motywuje ich to do pracy i zwiększa zaangażowanie. A z tym ostatnim w Polsce nie jest najlepiej. Badanie Gallupa z 2024 roku pokazuje, że poziom zaangażowania polskich pracowników należy do najniższych w Europie i wynosi zaledwie 10 proc. Pluxee zachęca pracodawców do ustanowienia nowego święta w kalendarzu HR – Dnia Przyjemności w Pracy – jako nieoczywistego elementu polityki HR-owej i inwestycji w ludzi, który przynosi efekty.

    Żywienie

    Sylwia Bomba: W liceum nikt nie miał odwagi prosto w oczy nazwać mnie grubasem. Ale jak szłam korytarzem, to czułam śmiechy za moimi plecami

    Celebrytka nie ukrywa, że dodatkowe kilogramy przysporzyły jej w życiu wielu problemów. Zaczęło się już w liceum, kiedy czuła się gorsza i brzydsza od swoich szczuplejszych koleżanek adorowanych przez rówieśników. Później, gdy stała się rozpoznawalna dzięki programowi  „Gogglebox. Przed telewizorem”, swoje trzy grosze dołożyli jeszcze hejterzy i niełatwo było się jej uporać z obraźliwymi komentarzami.

    Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć