Mówi: | Eleonora Wołczecka-Metyk |
Funkcja: | przedstawiciel marki Starbucks |
2/3 Polaków korzysta z przedmiotów przyjaznych środowisku. Tylko co piąty używa jednak kubków do kawy wielokrotnego użytku
Z badań przeprowadzonych przez firmę Starbucks wynika, że blisko dwie trzecie respondentów przykłada dużą wagę do korzystania z przedmiotów przyjaznych środowisku. Polacy używają przede wszystkim ekologicznych toreb na zakupy i butelek. Tylko co piąty Polak używa jednak kubków do kawy wielokrotnego użytku zamiast jednorazowych.
Z badań przeprowadzonych przez firmę Starbucks wynika, że 63 proc. respondentów przykłada dużą wagę do korzystania z przedmiotów przyjaznych środowisku. Badania pokazały, że większą wrażliwość na ochronę środowiska mają kobiety. Aż 67 proc. badanych pań zadeklarowało, że troska o naturę jest dla nich ważną kwestią. Wśród mężczyzn podobną deklarację złożyło 59 proc. respondentów. Jednym ze sposobów na ochronę środowiska jest korzystanie z przedmiotów wielokrotnego użytku. Polacy najczęściej korzystają z takich przedmiotów, jak torby na zakupy i butelki. Niestety, tylko co piąty Polak używa kubków do kawy wielokrotnego użycia.
– Kubki wielokrotnego użytku stają się coraz bardziej popularne. Najczęściej jednak korzystają z nich ludzie młodzi w wieku pomiędzy 15 a 23 lata. Najczęściej są to mieszkańcy dużych miast, osoby, które często piją kawę poza domem – mówi Eleonora Wołczecka-Metyk, przedstawiciel marki Starbucks, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Zdaniem wielu socjologów papierowy kubek na kawę z logo kawiarni stał się symbolem nowoczesnego życia. Z badań Makro Cash & Carry wynika, że aż 70 proc. Polaków pije kawę poza domem, w modzie jest nie tylko spożywanie tego napoju na miejscu w kawiarni, lecz przede wszystkim w drodze do pracy lub na uczelnię. W ten sposób na całym świecie rocznie wyrzucanych jest kilkaset miliardów papierowych kubków. Tymczasem oszczędzając jeden kubek dziennie przez 40 lat, można zachować: 6 drzew, 672 kilogramy drewna, 86 kilogramów śmieci oraz 18 dni energii dla zasilenia domu.
– Kubek wielokrotnego użytku wykonany jest z bardzo lekkiego, odpornego materiału. Możemy go użyć do 30 razy. Można go myć pod bieżącą wodą. Przez propagowanie takich kubków zmniejszamy zużycie papieru – mówi Eleonora Wołczecka-Metyk.
Aby zachęcić klientów do ekologicznego stylu życia, kawiarnie wprowadzają zniżki dla osób, które przychodzą z kubkiem wielokrotnego użytku. Polskie kawiarnie coraz częściej rezygnują z plastikowych kubków na kawę, większość z nich sprzedaje napoje wyłącznie z kubków papierowych. Wiele lokali wprowadza do użytku kubki z materiałów biodegradowalnych, które rozkładają się sześć tygodni, z kukurydzy lub kartonu z lasów odnawialnych.

W domu też można przyrządzić fantazyjne drinki

Polacy zamieniają samochody i komunikację miejską na rowery

Zakup ekspresu do kawy nie zagwarantuje jej smaku jak z kawiarni
Czytaj także
- 2025-03-05: KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych
- 2025-02-10: Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci
- 2025-01-27: Liczebność ponad 40 gatunków ptaków gwałtownie spada. Coraz mniej czajek i gawronów
- 2025-02-14: Spływające resztki nawozów największym zagrożeniem dla Bałtyku. Pojawiają się nowe wyzwania związane z energetyką wiatrową
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-12-18: Rolnictwo czekają znaczące inwestycje. Bez nich trudno będzie zapewnić żywność 10 mld ludzi
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
- 2024-11-14: Odwożenie dzieci do szkoły samochodem nie bez wpływu na jakość powietrza. Wielu rodziców tylko po to uruchamia auto
- 2024-11-25: Futra z negatywnym wpływem na środowisko na każdym etapie produkcji. Wiąże się z 400-krotnie większym zużyciem wody niż poliestru
- 2024-10-02: Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Kajra: Sławomir zaskakuje mnie i totalnie zachwyca każdym utworem. Jego teksty i muzyka są zupełnie na innym poziomie
Piosenkarka zaznacza, że Sławomir od jakiegoś czasu na 19 marca przygotowuje muzyczny prezent dla fanów. Tym razem będzie to singiel „Helena”. To już także ostatnia prosta przed premierą płyty „Cudowronek”, która ukaże się już niebawem. Jak podkreśla Kajra, znajdzie się na niej 16 utworów w starym, dobrym stylu jej męża, gwiazdy rock polo.
Firma
Radość z pracy i docenianie przez pracodawcę coraz ważniejsze. To przekłada się też na zaangażowanie pracowników

Kandydaci do pracy i pracownicy coraz wyraźniej podkreślają znaczenie doceniania oraz poczucia szczęścia w pracy – wynika z raportu „Siła doceniania”. Przyznają, że motywuje ich to do pracy i zwiększa zaangażowanie. A z tym ostatnim w Polsce nie jest najlepiej. Badanie Gallupa z 2024 roku pokazuje, że poziom zaangażowania polskich pracowników należy do najniższych w Europie i wynosi zaledwie 10 proc. Pluxee zachęca pracodawców do ustanowienia nowego święta w kalendarzu HR – Dnia Przyjemności w Pracy – jako nieoczywistego elementu polityki HR-owej i inwestycji w ludzi, który przynosi efekty.
Żywienie
Sylwia Bomba: W liceum nikt nie miał odwagi prosto w oczy nazwać mnie grubasem. Ale jak szłam korytarzem, to czułam śmiechy za moimi plecami

Celebrytka nie ukrywa, że dodatkowe kilogramy przysporzyły jej w życiu wielu problemów. Zaczęło się już w liceum, kiedy czuła się gorsza i brzydsza od swoich szczuplejszych koleżanek adorowanych przez rówieśników. Później, gdy stała się rozpoznawalna dzięki programowi „Gogglebox. Przed telewizorem”, swoje trzy grosze dołożyli jeszcze hejterzy i niełatwo było się jej uporać z obraźliwymi komentarzami.