Mówi: | Ada Fijał |
Funkcja: | aktorka |
Ada Fijał: moda to dowolność, licentia poetica i coś, co ma służyć zabawie
W modzie nie powinno być żadnych barier – uważa Ada Fijał. Jej zdaniem w tej dziedzinie życia powinna panować dowolność, tak aby każdy mógł swobodnie wyrażać siebie poprzez strój. Aktorka namawia też do modowych szaleństw, życząc w nowym roku wszystkim odwagi do eksperymentowania ze stylizacjami.
Moda to jedna z największych pasji Ady Fijał. Jej zdaniem jest to idealny sposób komunikowania ze światem – poprzez odpowiedni dobór stylizacji można bowiem wyrażać nie tylko swoją osobowość, lecz także nastrój. Aktorka nie traktuje jednak mody z przesadną powagą. Uważa, że powinna ona służyć przede wszystkim zabawie.
– Moda powinna być zabawą i to jest naprawdę dowolność, licentia poetica, coś, co służy naszej zabawie i co ma wyrażać nas, a nie być ograniczeniem – mówi Ada Fijał agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Aktorka nie lubi sztywnego trzymania się trendów wyznaczanych przez dyktatorów mody. Uważa, że każdy powinien wybierać styl, w którym czuje się najlepiej i który w pełni wyraża jego osobowość. Twierdzi, że nawet poprzez rubrykę modową, którą prowadzi na łamach magazynu „Party”, stara się pokazywać, że traktuje modę z przymrużeniem oka. Zachęca też kobiety do modowych szaleństw i eksperymentów.
– Nie powinniśmy w modzie mieć żadnych barier, żadnych odgórnie narzuconych rzeczy. Mamy tyle ograniczeń na co dzień, że w modzie możemy absolutnie szaleć i tego wszystkim życzę w nowym roku – mówi Ada Fijał.
Aktorka wie, że modowe eksperymenty mogą się skończyć wpadkami, ale nie obawia się ich. Kilkakrotnie była krytykowana przez internautów za nadmierne szaleństwa, np. zieloną szminkę na ustach, przepaskę na oku lub nietrafione stylizacje. Nie zamierza jednak rezygnować z kolejnych eksperymentów.
– Jeżeli nie powtórzy się w realu, to na pewno w filmiku wykorzystam te wszystkie moje wpadki, bo trochę ich na koncie mam, jak każdy – mówi Ada Fijał.
Aktorka prowadzi kanał na platformie YouTube o nazwie „Do It Yourself - Peszyn for Feszyn”, na którym publikuje samodzielnie przygotowane filmy. Utrzymane w stylistyce retro nagrania w zabawny sposób parodiują stylizacje znanych osób, m.in. Macademian Girl, Joanny Horodyńskiej, Magdaleny Ogórek, oraz samej siebie.
Czytaj także
- 2025-06-17: Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-05-05: Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2024-12-13: Luna: Fajną opcją jest praca w sylwestra zamiast skupiania się na zabawie. Jeszcze nie mam planów na ten czas
- 2024-10-23: Klaudia Carlos: Świętowanie Halloween nie oznacza, że swoje dziady mamy odstawić w kąt. Poznawanie zwyczajów z różnych krajów nas rozwija
- 2024-10-07: Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Dom i ogród
Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.