Newsy

Ada Fijał: moda to dowolność, licentia poetica i coś, co ma służyć zabawie

2016-01-21  |  06:50

W modzie nie powinno być żadnych barier – uważa Ada Fijał. Jej zdaniem w tej dziedzinie życia powinna panować dowolność, tak aby każdy mógł swobodnie wyrażać siebie poprzez strój. Aktorka namawia też do modowych szaleństw, życząc w nowym roku wszystkim odwagi do eksperymentowania ze stylizacjami.

Moda to jedna z największych pasji Ady Fijał. Jej zdaniem jest to idealny sposób komunikowania ze światem poprzez odpowiedni dobór stylizacji można bowiem wyrażać nie tylko swoją osobowość, lecz także nastrój. Aktorka nie traktuje jednak mody z przesadną powagą. Uważa, że powinna ona służyć przede wszystkim zabawie.

– Moda powinna być zabawą i to jest naprawdę dowolność, licentia poetica, coś, co służy naszej zabawie i co ma wyrażać nas, a nie być ograniczeniem mówi Ada Fijał agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Aktorka nie lubi sztywnego trzymania się trendów wyznaczanych przez dyktatorów mody. Uważa, że każdy powinien wybierać styl, w którym czuje się najlepiej i który w pełni wyraża jego osobowość. Twierdzi, że nawet poprzez rubrykę modową, którą prowadzi na łamach magazynu „Party”, stara się pokazywać, że traktuje modę z przymrużeniem oka. Zachęca też kobiety do modowych szaleństw i eksperymentów.

– Nie powinniśmy w modzie mieć żadnych barier, żadnych odgórnie narzuconych rzeczy. Mamy tyle ograniczeń na co dzień, że w modzie możemy absolutnie szaleć i tego wszystkim życzę w nowym roku – mówi Ada Fijał.

Aktorka wie, że modowe eksperymenty mogą się skończyć wpadkami, ale nie obawia się ich. Kilkakrotnie była krytykowana przez internautów za nadmierne szaleństwa, np. zieloną szminkę na ustach, przepaskę na oku lub nietrafione stylizacje. Nie zamierza jednak rezygnować z kolejnych eksperymentów.

– Jeżeli nie powtórzy się w realu, to na pewno w filmiku wykorzystam te wszystkie moje wpadki, bo trochę ich na koncie mam, jak każdy mówi Ada Fijał.

Aktorka prowadzi kanał na platformie YouTube o nazwie „Do It Yourself - Peszyn for Feszyn”, na którym publikuje samodzielnie przygotowane filmy. Utrzymane w stylistyce retro nagrania w zabawny sposób parodiują stylizacje znanych osób, m.in. Macademian Girl, Joanny Horodyńskiej, Magdaleny Ogórek, oraz samej siebie. 

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.