Newsy

Agata Biernat: Ładne dziewczyny często odbierane są tylko przez pryzmat urody. Ale jeśli mają do zaoferowania coś więcej, nie muszą się martwić

2020-03-02  |  06:12

Zdaniem Miss Polonii 2017 nie można popadać w skrajności w kwestii tego, że miss postrzegane są tylko przez pryzmat urody. Jeśli bowiem piękna kobieta ma do zaoferowania coś więcej, ujmuje sposobem bycia, ma swoje zainteresowania i życiowe cele, to zupełnie nie powinna się przejmować zgryźliwymi opiniami innych.

Agata Biernat przyznaje, że piękne kobiety często są odbierane przez otoczenie jako te, które nie mają zbyt wiele do powiedzenia, a w życiu nadrabiają ładną buzią i zgrabną sylwetką.

– Ładne dziewczyny chyba tak mają, że czasami są odbierane tylko przez pryzmat bycia ładną. I niezależnie od tego, czy są miss, czy nie, to i tak muszą  udowadniać, że mają nie tylko urodę. Jednak jeśli mamy coś więcej do zaoferowania, to myślę, że nie ma się czym martwić – mówi agencji Newseria Lifestyle Agata Biernat, Miss Polonia 2017.

W większości przypadków rzeczywistość nie ma nic wspólnego ze stereotypami, ponieważ dziewczyny, które startują w konkursie miss, na co dzień studiują, rozwijają swoje pasje i są bardzo wartościowymi osobami. To tylko chwilowa odskocznia od rzeczywistości. Ewentualna wygrana co prawda może im pomóc w życiu, ale i bez niej świetnie sobie poradzą. Agata Biernat wspomina, że w czasie, kiedy nosiła koronę, nie czuła, że jest wyjątkowo odbierana przez otoczenie.

– Nie przypominam sobie, żebym przez ten rok spotykała się z sytuacjami, że ktoś mnie odbiera jako ładną dziewczynę i to wszystko. Nie odczułam wiec tego bardziej niż przed zdobyciem tytułu miss – mówi.

Miss Polonia 2017 przyznaje, że nigdy nie zastanawiała się, jak potoczyłoby się jej życie, gdyby nie wygrana w konkursie.

– Ciężko mi na to pytanie odpowiedzieć, ponieważ brałam udział w konkursie Miss Polonia 10 lat wcześniej, gdzie zdobyłam tytuł pierwszej wicemiss. Po 10 latach postanowiłam spróbować drugi raz i liczyłam na to, że uda się wygrać tę koronę. Więc nie wiem, może bym spróbowała trzeci i wtedy by się udało – mówi Agata Biernat.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.