Newsy

Anna Popek: współcześni mężczyźni nie są facetami, o jakich się marzy

2017-11-29  |  06:13

Dziennikarka uważa, że polskim mężczyznom brakuje zdecydowania, samodzielności i opiekuńczości w stosunku do kobiet. Ma jednak nadzieję, że panowie zawalczą o swoją pozycję autorytetu w rodzinie. Zmianę w mentalności polskich mężczyzn zauważyła podczas ostatniej pielgrzymki na Jasną Górę.

Anna Popek zgadza się z coraz bardziej powszechnym przekonaniem o panującym we współczesnej kulturze kryzysie męskości. Problem ten dziennikarka dostrzega w wielu krajach Europy, a szczególnie w Polsce. Jej zdaniem owe niekorzystne zmiany obyczajowe w rodzimej kulturze mogą wynikać z przeszłości Polski. Obecne pokolenie 30- i 40-letnich mężczyzn było wychowywane w dużej mierze przez samotne matki, kobiety, które musiały radzić sobie z samodzielnym utrzymaniem rodziny pod nieobecność mężów.

– Są tego konsekwencje w charakterze tych mężczyzn, w tym, że oni często nie potrafią podjąć decyzji, nie są takimi facetami, o jakich się marzy, albo takimi, którzy mogliby coś zrobić bezinteresownie dla kobiety – mówi Anna Popek agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Jej zdaniem problem ten jest szczególnie istotny w dużych miastach, gdzie stale rośnie liczba kobiet prowadzących jednoosobowe gospodarstwa domowe. Dziennikarka ma jednak nadzieję na kolejną zmianę w mentalności polskich mężczyzn. Szansę dostrzegła podczas ostatniej Ogólnopolskiej Pielgrzymki Kolejarzy na Jasną Górę, która odbyła się w pierwszych dniach listopada. W ramach tego wydarzenia po raz pierwszy zorganizowana została także pielgrzymka mężczyzn pod hasłem „Oblężenie Jasnej Góry”, w której wzięło udział blisko cztery tysiące osób.

Fantastycznie wyglądały poczty sztandarowe rozstawione na wałach obronnych, na murach wokół klasztoru, tam była droga krzyżowa, ale co ważne, tam byli mężczyźni, bowiem tego samego dnia odbywało się oblężenie Jasnej Góry i były nieprzebrane rzesze bardzo fajnych facetów – mówi Anna Popek.

Gwiazda uważa, że w pielgrzymce wzięli udział mężczyźni, którzy dostrzegli upadek wartości i deprecjację typowo męskich cech we współczesnej polskiej kulturze. Panowie ci chcą walczyć o swoje miejsce w rodzinie, rozumiane jednak w szerszym i bardziej nowoczesnym kontekście niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Ich zdaniem mężczyzna powinien być dla swoich bliskich źródłem opieki i wsparcia.

Ci mężczyźni chcą walczyć znowu o to, aby męskość oznaczała opiekuńczość, odpowiedzialność, że prawdziwy mężczyzna to taki, który jest w stanie stworzyć dom, zaopiekować się żoną, dziećmi, dać im dobry przykład, jak należy regulować relacje w rodzinie – mówi Anna Popek.

Dziennikarka zgadza się, że mężczyzna powinien pełnić w rodzinie rolę autorytetu, a jego celem powinno być zapewnienie bliskim spokoju i dobrobytu. Nie może być jednak pozbawiony czułości, delikatności, ciepła i nie traktować tego jako dyshonor.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.

Konsument

Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.

Dom i ogród

Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.