Mówi: | Claudia Adaszewska |
Funkcja: | blogerka, projektantka mody |
Claudia Adaszewska została projektantką marki Ochnik
Claudia Adaszewska, która rok temu pojawiła się na liście najlepiej ubranych ludzi na świecie według magazynu „Vanity Fair”, stworzyła własną minikolekcję dla marki Ochnik. Na sezon jesień-zima zaprojektowała futerko, ramoneskę, kamizelkę, dwie torebki i dwa portfele. Blogerka ma nadzieję, że jej pierwsza kolekcja spodoba się kobietom.
Claudia Adaszewska, projektując rzeczy dla marki, inspirowała się tętniącym życiem dużym miastem. W jej minikolekcji można znaleźć street stylowe odniesienia. Projekty podkreślają kobiecość i są takie, w jakich blogerka chętnie sama by chodziła.
– Ramoneska to połączenie materiału z futrzanym wykończeniem, które jest z kozy, ma złote zdobienia – suwak, wszystkie klamry. Można w niej odpiąć futrzany kołnierz i wtedy cała ramoneska może być też np. na wczesną wiosnę. Kamizelka jest dosyć klasyczna, ma proste kroje, cięcia, dopasowuje się do sylwetki. Różni się tym, że wykończenie na dole też jest z kozy – opowiada o swoich projektach Claudia Adaszewska.
Blogerka i stylistka stworzyła także dwie torebki, mniejszą i większą, oraz dwa portfele w podobnym stylu.
– Mniejszą torebkę proponuję na różne wyjścia, ponieważ jest bardzo pojemna, choć nie jest duża. Wygląda jak kaseta. Ma charakterystyczne pikowania, złote zdobienia, zapinaną klamrę. Większa jest taka sama, możemy włożyć do niej laptopa, różne dokumenty, potrzebne rzeczy. Dwa małe portfele są w tym samym stylu, pojawiają się charakterystyczne pikowania i taka sama klamra – tłumaczy Claudia Adaszewska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Projektantka podkreśla, że jej projekty były tworzone samodzielnie, bez pomocy firmowych projektantów, jest dumna z tego, że na początku swojej kariery mogła współpracować z taką marką.
– Wszystko, co zaprojektowałam, było zatwierdzone i wszystko przypadło załodze do gustu, więc nie musiałam nic zmieniać. Miałam swobodę i wybierałam wszystko, co chciałam. Jestem szalenie szczęśliwa, że mogłam zaprojektować swoją pierwszą kolekcję, tak naprawdę jedną z najważniejszych rzeczy w swoim życiu. Jestem młoda, początkująca i dostałam taką wielką szansę. Mam nadzieję, że to się spodoba i że będę widziała kobiety, które chodzą po ulicach w moich rzeczach – mówi blogerka.
Jesienią sama zaprezentuje swoje projekty podczas lookbooku marki. Claudia Adaszewska jest absolwentką Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru w Warszawie. Prowadzi modowego bloga SPLENDORbyCLAUDIA. W 2014 r. znalazła się na liście najlepiej ubranych ludzi świata według magazynu „Vanity Fair”.
– Wtedy pojawiał się boom na mnie, na moje projekty. Dostawałam dużo propozycji. Wybrałam tę współpracę, ponieważ była związana z projektowaniem ubrań, a to jest coś, co chcę robić, czym chcę się zajmować w przyszłości – wyznaje Claudia Adaszewska.
Czytaj także
- 2024-10-01: Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi
- 2024-08-08: Joanna Przetakiewicz: Klienci nie odchodzą od fast fashion i co roku rynek wielkich sieciówek bardzo rośnie. Niestety cierpi na tym nasza planeta
- 2024-01-24: Ewa Minge: Opracowałam inteligentną kolekcję ubrań. Projekty mają różnego rodzaju czujniki pozwalające monitorować stan zdrowia
- 2024-01-16: Ewa Minge: Rynek mody udaje, że ma się dobrze, ale tak nie jest. Jesteśmy zalewani przez bardzo tanią modę fast-foodową z Azji, z którą projektantom ciężko jest konkurować
- 2024-01-11: Robert Kupisz: Nigdy nie porównuję się z innymi projektantami, wolę się nimi inspirować. Zawsze wyciągam rękę do moich kolegów i mogą liczyć na moją pomoc
- 2023-12-13: Ada Fijał: Projekty Macieja Zienia są na światowym poziomie. Tym nazwiskiem powinniśmy się chwalić za granicą
- 2023-12-18: Edyta Herbuś: Maciej Zień jest bardzo twórczą, ale też trochę nienasyconą osobą. Życzę mu, żeby potrafił się na chwilę zatrzymać po wielkim sukcesie jego kolekcji
- 2023-05-23: Branża modowa coraz bardziej ekologiczna. Zmiany w coraz większym stopniu wymuszają sami konsumenci
- 2023-06-14: Katarzyna Butowtt: Nie nadawałam się do prowadzenia agencji modelek. Mój biznes był przejrzysty, ale klienci stosowali metody, do których nie chciałam się naginać
- 2023-02-08: Katarzyna Zdanowicz: Gama kolorów i fasonów odpowiednich na wizję się zmienia. Po kilkunastu latach pracy w telewizji już nie mam ochoty na granatowe marynarki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Agata Młynarska: W natłoku spraw odłożyłam na bok diagnostykę raka piersi. Przy okazji badań przesiewowych okazało się, że jest tam guz
Prezenterka apeluje, by nie lekceważyć profilaktyki, bo tylko dzięki czujności i rozwadze można właściwie zadbać o swoje zdrowie i wydłużyć sobie życie. Ona sama ma za sobą szereg różnych badań, które pozwoliły określić, z jakimi chorobami się zmaga. Agata Młynarska przyznaje też, że pochłonięta leczeniem jednego schorzenia, niemal wykluczyła pojawienie się kolejnego ryzyka. Teraz wspiera kampanię „Nie gadaj, tylko się zbadaj!”. Tym prostym i zapadającym w pamięć hasłem PZU chce wpłynąć na zwiększenie świadomości społecznej w zakresie profilaktyki zdrowotnej.
Muzyka
Magda Bereda: Chcę się totalnie poświęcić muzyce. Właśnie Piotr Rubik w Miami, a ja w Warszawie tworzymy wspólną płytę
Wokalistka pracuje teraz nad swoim nowym albumem, w którym nie zabraknie skłaniających do przemyśleń refleksyjnych tekstów i melodyjnych kompozycji. Tym razem skupia się tylko na pracy twórczej, a pozostałe zadania zleca innym osobom. Magda Bereda z napięciem czeka również na kolejny projekt muzyczny, który powstaje we współpracy z Piotrem Rubikiem, i ma nadzieję, że znów uda im się mocno zaskoczyć fanów.
Nauka
Już małe dziewczynki wiążą poczucie własnej wartości z wyglądem. Przykładają do tego większą wagę niż chłopcy [DEPESZA]
Obawy dotyczące urody i wyglądu zaczynają się znacznie wcześniej, niż dotychczas sądzono – wynika z badania „She’s so pretty” opublikowanego w „Child Development”. Kalifornijscy naukowcy odkryli, że dziewczynki już w wieku trzech lat przywiązują dużą wagę do atrakcyjności, znacznie większą niż chłopcy. – Z przekazu, który płynie z mediów, członków rodziny, twórców zabawek, wynika, że aby dziewczynki mogły być szczęśliwe, kochane i mieć wpływ na otoczenie, muszą być ładne – mówi May Ling Halim, współautorka badania.