Newsy

Crossfit coraz bardziej popularnym rodzajem treningu. Spada zainteresowanie zumbą

2016-02-22  |  06:00

Joga praktykowana jest w Polsce od lat i wciąż ma stałe grono zwolenników, zumba traci na popularności, a crossfit cały czas zyskuje – wynika z danych serwisu FitPlanner. Badania pokazują, że wzrost zainteresowania sportem można zaobserwować w styczniu, co niewątpliwie wiąże się z postanowieniami noworocznymi, a kolejne apogeum popularności aktywności fizycznej przypada na wrzesień i październik.

Joga jest treningiem ponadczasowym, z kolei zumba, która przez wiele lat święciła triumfy (pojawiła się w naszym kraju w 2010 roku), już od 2014 roku notuje spadek popularności. Natomiast crossfit nieprzerwanie od 2012 roku staje się coraz bardziej popularną dyscypliną sportową – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Aleksandra Balcerzak z FitPlanner.pl.

Zdaniem Aleksandry Balcerzak popularność crossfitu z pewnością będzie się utrzymywać przez cały rok. Treningi będą wspomagane nowymi technologiami.

Według amerykańskich naukowców najważniejszym trendem na ten rok będą inteligentne urządzenia, inteligentne tkaniny bądź inteligentne zegarki, które będą mierzyć parametry ciała i efektywność podczas treningu. Istotną rolę będzie też pełnił trening z wykorzystaniem własnej masy ciała, czyli tzw. kalistenika. Jest to trening ponadczasowy. Czyli z jednej strony można zaobserwować zwrócenie się ku nowym technologiom, z drugiej zaś powrót do tych pierwotnych, ćwiczonych w starożytności dyscyplin. Jest to bardzo ciekawa zależność – podkreśla Aleksandra Balcerzak.

Badania pokazują, że aktywność fizyczna jest silnie skorelowana z postanowieniami noworocznymi. W styczniu 2015 roku w wyszukiwarce Google dla frazy „fitness Warszawa” odnotowano około 1600 wyszukań, w lutym liczba ta spadła do 1000, w marcu znów wzrosła (do 1300), a później zaczęła systematycznie spadać – w maju zarejestrowano zaledwie 590 wyszukiwań.

W styczniu jest takie apogeum popularności aktywności fizycznej. Niestety, nasz zapał jest słomiany. Kolejne apogeum popularności sportu, ćwiczeń i aktywności fizycznej przypada na październik i wrzesień. Chociaż są takie dyscypliny jak np. crossfit, które właściwie przez cały rok utrzymują się na stałym wysokim poziomie, jest to około kilkudziesięciu tysięcy wyszukań miesięcznie – dodaje Aleksandra Balcerzak.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.