Newsy

Maja Popielarska radzi, jakie rośliny sadzić jesienią

2013-10-22  |  06:30
Według prowadzącej program "Maja w ogrodzie" najbliższy czas to dobry moment na zasadzenie wielu kwiatów i roślin. Bezpiecznie jesienią sadzić można drzewka owocowe, szafirki, przebiśniegi, tulipany, narcyzy. Trzeba jednak pamiętać, aby zasadzić je w odpowiednim miejscu, bo najczęściej te rośliny nie tolerują podmokłej ziemi.

Musimy stworzyć roślinom odpowiedni drenaż. Nadchodzi właśnie moment na sadzenie roślin bez bryły korzeniowej, tzn. z samymi gołymi korzeniami. Są to drzewka owocowe, krzewy owocowe, ale także rośliny np. na żywopłoty – podkreśla Maja Popielarska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Te rośliny są dużo tańsze od tych z bryłą korzeniową, dlatego można sobie pozwolić na ich większą liczbę. Z drugiej strony, trzeba pamiętać, że są one bardziej podatne na przesuszenia.

Jeżeli je kupujemy i nie możemy od razu przesadzić, to je dołujemy, czyli wykopujemy trochę ziemi, kładziemy je pod delikatnym kątem i przysypujemy ziemią i czekamy aż będzie czas na to, żeby wszystko porządnie posadzić. Rozkładamy nieprzekompostowany do końca kompost na rabatach, to pozwoli w przyszłym roku użyźnić glebę, a w tym roku ochronić przed zimnem – tłumaczy Maja Popielarska.

Jesienią wyjątkowo należy zadbać o ochronę roślin przed trudnymi warunkami atmosferycznymi.

–  Pomału zbieramy materiały do kopczykowania róż, zbieramy słomy, nawet kartony w suchych miejscach, żeby osłonić rośliny wrażliwe na mróz – doradza dziennikarka.

Maja Popielarska uważa, że to ostatni moment, by sadzić rośliny z donic. Może być to jednak ryzykowne, bo jest duże prawdopodobieństwo, że nie zdążą się one przyjąć w ziemi przed pierwszymi mrozami.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.