Mówi: | Kinga Romanowska |
Funkcja: | rzecznik prasowy |
Firma: | Benjamin Moore |
Taśmy malarskie i nowoczesne farby pomogą stworzyć na podłodze ciekawe wzory
Nie trzeba decydować się na czasochłonny i kosztowny remont, aby nadać nowy wygląd nawet bardzo wysłużonej podłodze. Zamiast cyklinowania bardzo często wystarczy ją pomalować. Nowoczesne farby i akcesoria pozwolą stworzyć na podłodze fantazyjne wzory, a nawet namalować dywan.
Przed przystąpieniem do malowania podłogę należy odpowiednio przygotować. Jeżeli jest to podłoga z surowego drewna i wcześniej nie była malowana, należy ją dokładnie oczyścić, zmatowić papierem ściernym, usunąć pył szczotką lub odkurzaczem, a następnie odtłuścić. Do tego celu można użyć wody z dodatkiem delikatnych detergentów lub benzyny ekstrakcyjnej.
– Tak przygotowane podłoże jest gotowe na to, by nałożyć na nie farbę gruntującą, która ma kilka zastosowań – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Kinga Romanowska, rzecznik prasowy firmy Benjamin Moore. – Po pierwsze wyrówna nam tę powierzchnię, po drugie sprawi, że drewno nie będzie wchodziło w reakcję z farbą dekoracyjną i nie będą pojawiać się przebarwienia, a po trzecie zużyjemy mniej farby dekoracyjnej.
Do malowania można używać płaskiego pędzla, wałka malarskiego lub agregatu natryskowego. Należy pamiętać, aby kolejną warstwę farby nanosić dopiero, gdy wyschnie poprzednia, a więc zazwyczaj po upływie minimum 6 godzin. Eksperci radzą, by nakładać więcej warstw, ale dość cienkich. Do malowania podłóg drewnianych należy stosować farby odporne na ścieranie i szorowanie. Warto wybierać te wodorozcieńczalne.
– Czas farb rozpuszczalnikowych minął, nie musimy się już męczyć, malując podłogi farbami, które mają nieprzyjemny zapach, mogący wywoływać bóle głowy. Wybierajmy tylko farby wodorozcieńczalne, które mają znikomy zapach, są znacznie łagodniejsze i lepsze dla środowiska oraz ludzi – mówi Kinga Romanowska.
Podłogę można pomalować na jeden kolor. Najmodniejsze tonacje to czerń, brązy, kremy i biel. Od kilku sezonów na topie są także podłogi srebrne, które idealnie pasują do wnętrz o charakterze postindustrialnym. Coraz większe uznanie zyskują także wyraziste barwy, jak choćby kolor lata 2014 r., czyli morski. Aby nadać wnętrzu bardziej awangardowy wystrój, można zdecydować się na dwa kolory podłogi.
– Na podłodze możemy też namalować wzory, a nawet dywan. Do tego przydadzą nam się szablony albo taśma malarska w przypadku wzorów geometrycznych. Emalią do podłóg możemy także odnowić nasze schody, i to nie tylko same stopnie, lecz też podstopnie, ponieważ jest to farba odporna na zabrudzenia i mechaniczne uszkodzenia – mówi Kinga Romanowska.
Podłogi nie należy malować w czasie dużych upałów i przy dużej wilgotności powietrza. Najlepsza temperatura to 10-25 stopni Celsjusza. Pomalowaną farbą podłogę można pokryć lakierem, który dodatkowo zabezpieczy ją przed uszkodzeniami i nada jej połysk.
Niedoskonałości ścian zamaskują trójwymiarowe panele
Patchworkowa narzuta na łóżko lub transparentne krzesła nadadzą wnętrzu fantazyjny i nowoczesny charakter
Łatwo powiększyć optycznie pomieszczenia za pomocą odpowiedniej farby
Czytaj także
- 2024-05-20: Rafał Zawierucha: Remontuję teraz nowe, wreszcie duże mieszkanie. Do tego trzeba mieć anielską cierpliwość
- 2024-03-29: Maria Sadowska: Niektórym się nie chce i zamiast malowania pisanek używają gotowych barwników albo naklejek. Dla mnie to jedna z najważniejszych tradycji świątecznych
- 2024-03-14: Zielona rewolucja w budownictwie staje się faktem. Nowa dyrektywa to szansa na czyste powietrze i niższe rachunki
- 2023-10-18: Budynki wciąż konsumują 40 proc. całkowitej energii w UE. W kolejnych latach potrzeba przyspieszenia inwestycji w termomodernizację
- 2022-11-25: Polscy naukowcy opracowali sposób na nadawanie farbom właściwości antybakteryjnych. Rozwiązanie jest tanie i obojętne dla środowiska
- 2021-02-02: Czeka nas wysyp nowych technologii fotowoltaicznych. Innowacyjne rozwiązania pozwalają pozyskiwać energię za pomocą szyb czy farb
- 2020-12-03: Nowa strategia Komisji Europejskiej oznacza wysyp inwestycji budowlanych w ciągu kolejnych 10 lat. Renowacji wymaga większość domów w Polsce
- 2020-11-02: Dorota Szelągowska: W sprawach remontowych wiele rzeczy potrafię zrobić sama. Nie bawię się jednak elektryką, bo kiedyś źle się to skończyło
- 2019-11-06: Powłoka zmniejszająca opór wody pozwoli statkom o połowę zredukować spalanie ropy. Specjalne farby będą pochłaniać smog
- 2019-04-19: Joanna Kurowska: Coraz mniej jest tradycji w narodzie, a coraz więcej takiej taśmówki. Warto pielęgnować wielkanocne zwyczaje, bo one scalają rodziny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.