Mówi: | Dorota Goldpoint |
Funkcja: | projektantka mody |
Dorota Goldpoint: Najbardziej pożądanymi klientkami w Dubaju są kobiety spokrewnione z rodziną królewską albo pochodzące z bardzo zamożnych rodzin. Nie jest łatwo do nich dotrzeć
Projektantka podkreśla, że w kolekcji dedykowanej mieszkankom Zjednoczonych Emiratów Arabskich skupiła się na pięknych, szlachetnych tkaninach, soczystych barwach i wyszukanych zdobieniach. Zaprezentowane przez nią komplety, czyli wieczorowe suknie i abaje, zostały więc uszyte z naturalnego jedwabiu, żakardu, satyny, organzy, szyfonu i koronki. Kolekcja przygotowana została w hołdzie dla miejscowej tradycji i religii, z poszanowaniem wymagań arabskich kobiet i uwzględnieniem ich upodobania do koloru i drogocennych dekoracji. Projektantka nie ukrywa, że prawdziwym zaszczytem dla każdego kreatora mody jest możliwość ubierania tamtejszych księżniczek.
Kolekcja Doroty Goldpoint zaprezentowana podczas 11. edycji International Fashion Week Dubai wyróżnia się soczystymi kolorami. Projektantka postawiła na żółty, pomarańczowy, amarantowy, szmaragdowy, czerwony, turkusowy, biały, czarny i złoty. Jej zdaniem Arabki bardzo tęsknią właśnie za takimi intensywnymi barwami.
– Na pewno te kobiety wymagają soczystego koloru, bo na co dzień chodzą w czarnych abajach, więc z wielką ochotą wkładają printy czy intensywne kolory, jakie ja pokazałam. Moją koncepcją było stworzenie kompletów składających się z długiej, jedwabnej, wieczorowej sukni i do tego dedykowanej jej abai. Abaja to taka suknia wierzchnia, którą kobiety arabskie zakładają zawsze na tę suknię, która jest właściwie ukryta, tylko gdzieś delikatnie wystaje. I to, na co sobie mogą pozwolić, to jest to, co noszą w środku, czyli zawsze jest piękny jedwab i piękne zdobienie – mówi agencji Newseria Lifestyle Dorota Goldpoint.
Projektantka w swojej kolekcji zaproponowała więc cekinowe suknie i welurowe abaje. Stroje były ozdobione m.in. kryształkami Swarovskiego i piórami. Wysokiej jakości tkaniny, nietuzinkowe zdobienia i przyciągające wzrok kolory zachwyciły tamtejsze arystokratki. Uznały one, że jest to doskonała propozycja na okolicznościowe przyjęcia.
– Takie kolory, wzory i trochę królewskie fasony one zakładają zwykle na uroczystości rodzinne, czyli są to właśnie śluby, przyjęcia i one sobie wtedy mogą pozwolić na taką różnorodność i barwność. Natomiast jak jest taki moment np. na ślubie, kiedy pan młody z ojcem wchodzą do tej sali, gdzie bawią się kobiety, i zabierają pannę młodą na uroczystość zaślubin, to wtedy bardzo szybciutko wszystkie kobiety zakładają na siebie abaje i zakrywają włosy, a później znów bawią się w oddzielnym pomieszczeniu. Jest tam ogromny przepych, ogromna ilość kwiatów, bo oni kochają kwiaty, i niezwykle barwnie odbywają się ich uroczystości rodzinne – mówi Dorota Goldpoint.
Tworząc tę kolekcję, projektantka chciała, by kroje i zdobienia zachwyciły tamtejsze kobiety, a jednocześnie doskonale wpisywały się w kontekst kulturowy. Podkreśla, że współpraca z kobietami mieszkającymi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich układa się na różnych zasadach, bo są to różne klientki.
– Z jednej strony są to Arabki, które nie pochodzą z Dubaju, ale tam mieszkają, bo ich mężowie robią np. interesy. Zresztą one mieszkają nie tylko w Dubaju, ale również w innych emiratach. Są to kobiety, które pochodzą z dobrych rodzin, z bogatych, można powiedzieć, że to szlachta w tym kraju. I one bardzo często odwiedzają przede wszystkim shopping malle, bo tam życie toczy się pomiędzy plażą a shopping mallem. Największym mallem jest oczywiście Dubai Mall, parę tysięcy sklepów, ogromna przestrzeń, której chyba w jeden dzień nie zdołalibyśmy obejrzeć – mówi.
Drugą grupę klientek stanowią kobiety, które pochodzą z Europy i w tamtym miejscu pracują, otwierają swoje biznesy bądź towarzyszą mężom i mieszkają tam całymi rodzinami.
– Grupą najbardziej pożądanych klientek są kobiety spokrewnione z rodziną królewską albo pochodzące z bardzo zamożnych rodzin. I one nie chodzą po sklepach, do nich projektanci z całego świata przyjeżdżają, przywożą swoje kolekcje, czasami przysyłają, to jest bardzo różnie, czasami one się widują z tymi projektantami, czasami nie, czasami mają swoją służbę, która przyjmuje tę kolekcję. Każdy więc stara się o to, aby ubierać księżniczkę, tak tutaj mówimy w Europie – mówi Dorota Goldpoint.
Przed projektantami więc ogromne wyzwanie, by dotrzeć właśnie w te kręgi. Szycie strojów dla takich klientek to prawdziwy zaszczyt.
– To jest bardzo trudna droga i to nie jest takie proste, że można przyjechać, pokazać piękne suknie i dostać się na dwór książęcy czy królewski. Bo wiadomo, że te rodziny są bardzo rozległe i spokrewnione ze sobą, więc tych księżniczek jest tam cała masa. Nad tym trzeba bardzo intensywnie pracować, trzeba mieć partnera lokalnego, który wprowadza w to środowisko, więc to jest długa droga – dodaje projektantka.
Czytaj także
- 2024-10-01: Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi
- 2024-07-17: Luna: Moda jest fajnym sposobem na wyrażenie siebie. Ja albo się za nią chowam, albo coś manifestuję swoim ubiorem
- 2024-08-08: Joanna Przetakiewicz: Klienci nie odchodzą od fast fashion i co roku rynek wielkich sieciówek bardzo rośnie. Niestety cierpi na tym nasza planeta
- 2024-05-07: Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware
- 2024-05-14: Podczas wojny w Ukrainie całkowicie zniszczono niemal 10 proc. mieszkań i domów. Proces odbudowy potrzebuje odpowiedniej strategii
- 2024-03-08: Dorota Szelągowska: Chcę udowodnić widzom, że nie jestem w programie „MasterChef Nastolatki”, bo mam znaną twarz. Wnoszę coś wartościowego do tego formatu
- 2024-03-18: Dorota Szelągowska: Dwadzieścia lat temu sięgnęłam swojego dna. Miałam ataki paniki i przez kilka miesięcy nie wychodziłam z domu
- 2024-03-04: Dorota Szelągowska: Moje wymarzone wakacje zawsze są w Tajlandii. Staram się być tam na najmniejszej wyspie, jaką znam, i czuję się tam trochę jak na wsi
- 2024-03-27: Dorota Szelągowska: Moją specjalnością w kuchni jest czyszczenie lodówki i przygotowanie czegoś z niczego. Mam to po mamie
- 2024-03-29: Michel Moran: Dorota Szelągowska jest dobrą i prawdziwą osobą, a coraz mniej prawdziwych ludzi na tym świecie. Jesteśmy przyjaciółmi, odkąd spotkaliśmy się w programie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.