Newsy

Duża liczba szuflad i klasyczne kolory to trendy w wyposażeniu kuchni

2014-07-09  |  06:20
Modna kuchnia w tym sezonie to taka, która jest praktyczna, a jednocześnie elegancka i niezagracona. Dlatego eksperci polecają montowanie jak największej liczby szuflad. W kolorystyce wciąż ważne są kontrasty, np. biel i czerń. Modne są też odcienie delikatne, stonowane.

W nowoczesnej kuchni każda rzecz powinna mieć swoje miejsce. Dlatego wybierając meble, warto postawić na takie rozwiązania, dzięki którym można schować nie tylko sztućce czy garnki, lecz także przedmioty, których często używamy, np. przyprawy, woreczki do pakowania, pojemniki na żywność, detergenty. Popularne stają się szuflady i szafki dopasowane do przestrzeni, która z reguły pozostaje pusta.

Szuflady możemy ukryć za drzwiami, szuflady płytkie we wnętrzu głębszych szuflad, które umożliwiają nam zagospodarowanie całej przestrzeni szafki tak, żeby nie pozostała pusta i żeby wszystkie rzeczy, które mamy w kuchni, tam się zmieściły – mówi agencji Newseria Lifestyle Małgorzata Jezierska, ekspert ze sklepu IKEA.

Na rynku meblarskim można znaleźć kuchnie z tego typu wyposażeniem lub dokupić pojemniki, szafki i szuflady do gotowych już mebli.

Do wypełnienia szuflad mamy różne rodzaje pojemników np. drewniane z drewna bambusowego do kuchni tradycyjnych lub do bardziej nowoczesnych plastikowe w przeróżnych rozmiarach, kolorach, wysokości, które przydadzą się na pewno i spowodują, że w każdej szufladzie nie będzie panował bałagan i że będziemy mogli z łatwością znaleźć nawet najmniejszy wyciskacz do czosnku czy do cytryn albo małą łyżeczkę do herbaty – mówi Małgorzata Jezierska.

Schowane przedmioty i przyrządy powinny być niewidoczne, a jednocześnie znajdować się na wyciągnięcie ręki. Przy projektowaniu kuchni należy także wziąć pod uwagę umieszczenie sprzętów AGD, takich jak piekarnik, zmywarka, kuchnia mikrofalowa, aby były one w miejscach i na wysokościach dostępnych dla wszystkich użytkowników kuchni.

Każdy może mieć kuchnię na swoją miarę, to znaczy na miarę swojej przestrzeni, na miarę swojego budżetu, na miarę swoich oczekiwań, jeżeli chodzi o potrzeby przechowywania różnych rzeczy. Możemy sobie wyobrazić, że ktoś jest wybitnym kucharzem i ma mnóstwo akcesoriów albo gotuje w domu tylko w weekendy, albo mamy dużą rodzinę, w której są małe dzieci i chcą mieć swój kącik w kuchni – podkreśla ekspertka IKEA.

Wśród kuchennych trendów w modzie są nadal kolory kontrastowe, w tym najpopularniejszy, czyli biel-czerń. Popularne staje się także urządzanie kuchni z myślą o ekologii, czyli z energooszczędnymi lodówkami, koszami do segregowania śmieci, żeliwnymi patelniami. Modne są różnego rodzaju powierzchnie drewniane, np. blaty czy fronty szafek. Inspiracją są też motywy zaczerpnięte z przyrody.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.