Newsy

Duża liczba szuflad i klasyczne kolory to trendy w wyposażeniu kuchni

2014-07-09  |  06:20
Modna kuchnia w tym sezonie to taka, która jest praktyczna, a jednocześnie elegancka i niezagracona. Dlatego eksperci polecają montowanie jak największej liczby szuflad. W kolorystyce wciąż ważne są kontrasty, np. biel i czerń. Modne są też odcienie delikatne, stonowane.

W nowoczesnej kuchni każda rzecz powinna mieć swoje miejsce. Dlatego wybierając meble, warto postawić na takie rozwiązania, dzięki którym można schować nie tylko sztućce czy garnki, lecz także przedmioty, których często używamy, np. przyprawy, woreczki do pakowania, pojemniki na żywność, detergenty. Popularne stają się szuflady i szafki dopasowane do przestrzeni, która z reguły pozostaje pusta.

Szuflady możemy ukryć za drzwiami, szuflady płytkie we wnętrzu głębszych szuflad, które umożliwiają nam zagospodarowanie całej przestrzeni szafki tak, żeby nie pozostała pusta i żeby wszystkie rzeczy, które mamy w kuchni, tam się zmieściły – mówi agencji Newseria Lifestyle Małgorzata Jezierska, ekspert ze sklepu IKEA.

Na rynku meblarskim można znaleźć kuchnie z tego typu wyposażeniem lub dokupić pojemniki, szafki i szuflady do gotowych już mebli.

Do wypełnienia szuflad mamy różne rodzaje pojemników np. drewniane z drewna bambusowego do kuchni tradycyjnych lub do bardziej nowoczesnych plastikowe w przeróżnych rozmiarach, kolorach, wysokości, które przydadzą się na pewno i spowodują, że w każdej szufladzie nie będzie panował bałagan i że będziemy mogli z łatwością znaleźć nawet najmniejszy wyciskacz do czosnku czy do cytryn albo małą łyżeczkę do herbaty – mówi Małgorzata Jezierska.

Schowane przedmioty i przyrządy powinny być niewidoczne, a jednocześnie znajdować się na wyciągnięcie ręki. Przy projektowaniu kuchni należy także wziąć pod uwagę umieszczenie sprzętów AGD, takich jak piekarnik, zmywarka, kuchnia mikrofalowa, aby były one w miejscach i na wysokościach dostępnych dla wszystkich użytkowników kuchni.

Każdy może mieć kuchnię na swoją miarę, to znaczy na miarę swojej przestrzeni, na miarę swojego budżetu, na miarę swoich oczekiwań, jeżeli chodzi o potrzeby przechowywania różnych rzeczy. Możemy sobie wyobrazić, że ktoś jest wybitnym kucharzem i ma mnóstwo akcesoriów albo gotuje w domu tylko w weekendy, albo mamy dużą rodzinę, w której są małe dzieci i chcą mieć swój kącik w kuchni – podkreśla ekspertka IKEA.

Wśród kuchennych trendów w modzie są nadal kolory kontrastowe, w tym najpopularniejszy, czyli biel-czerń. Popularne staje się także urządzanie kuchni z myślą o ekologii, czyli z energooszczędnymi lodówkami, koszami do segregowania śmieci, żeliwnymi patelniami. Modne są różnego rodzaju powierzchnie drewniane, np. blaty czy fronty szafek. Inspiracją są też motywy zaczerpnięte z przyrody.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Media

Finanse

Ponad 70 proc. Polaków najbardziej obawia się braku dostępu do opieki zdrowotnej. Prywatne ubezpieczenie zdrowotne posiada już 3,5 mln osób

Po I połowie tego roku prywatnym ubezpieczeniem zdrowotnym było objętych już 3,5 mln Polaków. To 15-proc. wzrost rok do roku – wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń. Do tego wzrostu popularności przyczyniła się pandemia COVID-19, która dodatkowo spotęgowała obawy Polaków związane z utratą zdrowia i brakiem dostępu do opieki lekarskiej. Pakiety medyczne to dziś najpopularniejszy benefit w polskich firmach – korzysta z niego ponad 70 proc. pracowników.

Infrastruktura

70 proc. budynków mieszkalnych w Polsce jest nieefektywnych energetycznie. Ich kompleksowa renowacja może napędzić gospodarkę i stworzyć kilkaset tysięcy nowych miejsc pracy

W Polsce aż 70 proc. spośród 5 mln domów jednorodzinnych nie spełnia standardów efektywności energetycznej. W rezultacie roczne koszty ogrzewania typowego domu o powierzchni 118 mkw., wyposażonego w kocioł węglowy oraz stare drzwi i okna, sięgają w tej chwili ok. 6,5 tys. zł. Po modernizacji, ociepleniu i wymianie stolarki ten koszt mógłby spaść nawet do 1,8 tys. zł rocznie – oszacowali analitycy w raporcie „Fala renowacji szansą na rozwój Polski po pandemii”. Wynika z niego także, że w Polsce powszechna termomodernizacja budynków mieszkalnych – wymuszona unijną strategią – mogłaby się stać motorem napędowym krajowej gospodarki po pandemii i stworzyć nawet kilkaset tysięcy nowych miejsc pracy.