Newsy

Dzieła polskiej malarki zachwycają świat. Znajdują się między innymi w kolekcji rodziny królewskiej Arabii Saudyjskiej

2020-01-20  |  06:00

Bogna Jarzemska-Misztalska zaprezentowała swoje nowe dzieła podczas wystawy „Emalie. Obrazy ogniem malowane”. Tłumaczy, że technika, jaką wykorzystuje podczas tworzenia prac malarskich, jest unikatowa. Dzięki niej artystka jest w stanie osiągnąć niezwykły efekt kolorystyczny i odkryć nowe oblicze sztuki. 

Niespotykane techniki malarskie, wykorzystywane przez Jarzemską-Misztalską, wywołują zachwyt w wielu krajach. Dzieła artystki znajdują się między innymi w kolekcji rodziny królewskiej Arabii Saudyjskiej. Malarka tłumaczy, że metoda, jaką posługuje się podczas tworzenia prac, jest mało znana i wymagająca.

– Obrazy wykonuję niezwykłą, unikatową techniką emalii na metalu. Pokrywam blachę stalową kolorowymi tlenkami różnych metali, wkładam obrazy do pieca na 800 stopni Celsjusza i wychodzą takie niezwykłe, trwałe, pokryte szkliwem dzieła – mówi agencji Newseria Lifestyle Bogna Jarzemska-Misztalska.

Malarka wyjaśnia, że ze względu na specyfikę procesu chemicznego, podczas którego powstają obrazy, nie zawsze jest w stanie przewidzieć finalnego efektu swojej pracy. Jednak jej zdaniem to właśnie brak całkowitej kontroli pozwala osiągnąć unikatowość dzieła.

– Kolorystyka obrazów przed włożeniem do pieca jest diametralnie inna niż efekt końcowy. Jestem w stanie w 90 proc. przewidzieć, jak zachowują się przeróżne tlenki i w jaki sposób pracują ze sobą. Pozostałe 10 proc. to czysta alchemia – przypadek, na którym bazuję – tłumaczy.

Bogna Jarzemska-Misztalska wyznaje, że technika, jaką się posługuje, jest dla niej nową przygodą. Dzięki niej może odkrywać inne oblicza sztuki i tworzyć niezwykłe dzieła.

– To są nowe doświadczenia malarskie i twórcze, z których korzystam później podczas tworzenia obrazów. Cały proces jest niezwykle fascynujący i daje mi bardzo duże możliwości – dodaje artystka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Klaudia Carlos: Propozycja Kingi Dobrzyńskiej dotycząca „Pytania na śniadanie” sprawiła mi wielką radość i przyjemność. To dla mnie duży awans zawodowy

Gospodyni „Pytania na Śniadania” nie ukrywa, że angaż do tego formatu to dla niej duży zaszczyt i szansa na zawodowy rozwój. Jest więc ogromnie wdzięczna szefowej Kindze Dobrzyńskiej, że to właśnie ją wzięła pod uwagę i powierzyła to zadanie. Klaudia Carlos ma wieloletnie doświadczenie zawodowe i nie bierze sobie do serca krytyki widzów, którzy byli przyzwyczajeni do poprzedniej ekipy porannego programu. Nie chce także komentować zarzutów, które pojawiają się w sieci pod adresem nowych prowadzących

Handel

Handel odczuwa kryzys demograficzny. Pracownicy zagraniczni i automatyzacja sposobem na niedobór kadr

30 proc. firm handlowych uważa niedostępność pracowników za ważną lub bardzo ważną barierę w rozwoju – wynika z Miesięcznego Indeksu Koniunktury PIE z lipca br. Ponad dwukrotnie więcej uznało, że są nią wysokie koszty pracownicze. Brak kadr, który odczuwalny jest w wielu różnych branżach, często nawet mocniej niż w handlu, oznacza konieczność sięgania po pracowników z zagranicy oraz inwestowania w automatyzację.

Teatr

Aleksandra Popławska: Nadopiekuńczość i trzymanie dziecka pod parasolem ochronnym to przemoc psychiczna. Taka toksyczna relacja jak w spektaklu „Czułe słówka” to dobry temat dla psychologa

Najnowsza sztuka warszawskiego Och-Teatru przedstawia losy matki – przedwcześnie owdowiałej, ekscentrycznej Aurory i jej córki Emmy, która jak najszybciej chce wyjść za mąż, by uwolnić się od wpływu rodzicielki. Aleksandra Popławska, wcielająca się w rolę tej pierwszej, zaznacza, że kobiety łączy bliska, ale trudna, wręcz toksyczna więź. Jej zdaniem podobne relacje można zaobserwować również w polskich domach. Dlatego też, ta opowieść z przesłaniem powinna skłonić odbiorców do przemyśleń, bo być może jakieś sytuacje w ich rodzinach wymagają szybkiego uzdrowienia. Spektakl „Czułe słówka” powstał na podstawie jednego z najgłośniejszych amerykańskich filmów sezonu 1983/1984, jednak teatralna wersja została nieco zmodyfikowana.