Newsy

Ewa Wachowicz: Własna restauracja to bardzo trudny biznes, ponieważ wymaga codziennego dozoru. Menu jest pod moją stałą kontrolą

2020-01-20  |  06:12
Mówi:Ewa Wachowicz
Funkcja:restauratorka, producentka i dziennikarka telewizyjna
  • MP4
  • Miss Polonia z 1992 roku podkreśla, że prowadzenie własnej restauracji wymaga od niej dużej dyspozycyjności i zaangażowania. Nie może sobie pozwolić na żadne zaniedbania, bo to mogłoby się negatywnie odbić na jakości menu i satysfakcji gości, którzy odwiedzają jej lokal. Jej „Zalipianki” mieszczą się przy ulicy Szewskiej w Krakowie.

    Ewa Wachowicz podkreśla, że „Zalipianki” to zarówno spełnienie jej marzeń, jak i kolejne zawodowe wyzwanie, któremu stara się jak najlepiej sprostać. Zdaje sobie sprawę z tego, że dobra restauracja to biznes, którego trzeba codziennie doglądać i pielęgnować, wymagający dużo troski, uwagi, czasu i energii. Zależy jej na utrzymaniu renomy lokalu i zapewnieniu atrakcyjnego dla klientów menu, tak by ci wracali do niego z przyjemnością.

    Własna restauracja to bardzo trudny biznes, ponieważ wymaga codziennego dozoru. To naprawdę moja restauracja, więc jestem w codziennym kontakcie z moim szefem kuchni i z moimi menadżerami. Jak tylko jestem w Krakowie, to codziennie spędzam czas w swojej restauracji – rano, po południu, wieczorem. Jestem też dla gości, ale przede wszystkim z moimi ludźmi – mówi agencji Newseria Lifestyle Ewa Wachowicz, restauratorka, producentka i dziennikarka telewizyjna.

    Na stronie internetowej lokalu Ewa Wachowicz podkreśla, że jej krakowska restauracja powstała z pasji i miłości do gotowania, a także szacunku do tradycji i natury. „Zalipianki” bazują na sprawdzonych recepturach i lokalnych produktach.

    – Dopilnowuję tego, aby wszystko dobrze smakowało. Dla mnie podstawą jest dobre jedzenie w restauracji, a to wymaga mojego oka. Nie ma nic piękniejszego, niż karmić innych i jeszcze patrzeć, jak jedzą i jak im smakuje. To jest bezcenne. Dla mnie to ogromna satysfakcja – mówi Ewa Wachowicz.

    Restauratorka  od wielu lat prowadzi swój kulinarny program „Ewa gotuje”. Jest też jurorem w „Top Chef” .

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew

    Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.

    Gwiazdy

    Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem

    Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.

    Handel

    E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

    Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.