Newsy

Rusza czwarta warszawska edycja 48 Hour Film Project. Uczestnicy konkursu będą mieli dwie doby na nakręcenie krótkometrażowego filmu

2014-09-26  |  06:35

48 godzin  tyle czasu mają uczestnicy konkursu 48 Hour Film Project na nakręcenie filmu. W Warszawie rusza czwarta edycja międzynarodowego konkursu filmowego. Zwycięzcy będą walczyć o nagrodę główną na festiwalu Filmapalooza w Stanach Zjednoczonych oraz szansę na pokazanie swego dzieła podczas festiwalu w Cannes. W tym roku widownia w Cannes obejrzała krótki metraż „W oparach Nikisza”, zrealizowany przez zwycięską ekipę z Katowic.

4. edycja 48 Hour Film Project potrwa od piątku do niedzieli. Jeszcze do godziny 14.00 w piątek ekipy filmowe mogą zgłaszać swój udział w tym międzynarodowym konkursie filmowym. O godzinie 18.00 ekipy poznają elementy, które będą musiały znaleźć się w filmie: rekwizyt, bohatera i tekst, wylosują także gatunek filmu. Na napisanie scenariusza, nakręcenie, i zmontowanie krótkometrażowego filmu twórcy będą mieli tylko 48 godzin.

Mnie się wydaje, że to jest super podniecające. To jest bardzo kreatywne i myślę, że to, co w reżyserii jest najważniejsze, to umiejętność podejmowania wielu bardzo szybkich decyzji na raz. Takie projekty zmuszają do szybkiego, kreatywnego podejmowania decyzji, a to jest bardzo fascynujące. Jestem szalenie ciekawa, jakie filmy zostaną stworzone – mówi Kasia Adamik, członkini jury tegorocznej edycji konkursu, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Od wtorku 30 września w kinie Muranów odbywać się będą projekcje filmów biorących udział w konkursie. Nazwiska zwycięzców zostaną ogłoszone podczas gali w sobotę, 4 października. O tym, kto zostanie laureatem tegorocznej edycji konkursu, zdecyduje jury w składzie: Roman Gutek (przewodniczący), Wojtek Lepianka, Adam Kwiatek i Kasia Adamik. Zwycięzcy warszawskiego konkursu przejdą do etapu międzynarodowego i tam, podczas festiwalu Filmapalooza 2015 w Stanach Zjednoczonych, powalczą o nagrodę główną.

To jest mój pierwszy raz w jury i nie wiem, czego się spodziewać, więc na razie nie mogę dużo powiedzieć, ale jestem bardzo ciekawa, co z tego wyjdzie – mówi Kasia Adamik.

Kasia Adamik samodzielnie wyreżyserowała filmy „Boisko bezdomnych” oraz „Szczekać na świat”. Jako II reżyser współpracowała przy obrazach „Kopia mistrza”, „Janosik. Prawdziwa historia”, „W ciemności”, i „Rosemary's baby”. Ma też na koncie kilkanaście odcinków popularnych seriali m.in. „Pitbull”, „Ekipa”, i „Układ Warszawski”. Mniej doświadczonym kolegom, biorącym udział w 48 Hour Film Project, doradza konsekwencję w podejmowanych decyzjach.

Myślę, że przede wszystkim nie można zmieniać zdania. Jak się podejmie jakąś decyzję, to trzeba po prostu w to iść do końca i trzeba przede wszystkim być konsekwentnym, nie bać się ambitnych rozwiązań – mówi Kasia Adamik.

48 Hour Film Project to pomysł amerykańskiego producenta Marka Rupperta z 2001 roku. Z lokalnego konkursu szybko stał się imprezą międzynarodową, do tej pory na całym świecie odbyło się ponad 700 konkursów. W ramach projektu łącznie nakręcono ponad 25 tys. filmów. Podczas tegorocznego finału festiwalu Filmapalooza w Nowym Orleanie pokazano 113 filmów, w tym dwa polskie: „W oparach Nikisza” – zwycięskiej ekipy pierwszej edycji konkursu w Katowicach, oraz „Złe zabawy” – laureatów pierwszego miejsca z Warszawy. Pierwszy z nich zdobył nagrodę za najlepsze zdjęcia, a jako jeden z dziesięciu finalistów został pokazany podczas festiwalu filmowego w Cannes. W Polsce konkurs odbywa się dopiero od czterech lat. Do tej pory wzięło w nim udział łącznie 218 ekip filmowych. W 2014 roku odbyła się pierwsza edycja 48 Hour Film Project w Krakowie oraz druga w Katowicach.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.