Mówi: | Michał Żebrowski |
Funkcja: | aktor, dyrektor Teatru 6. Piętro |
Michał Żebrowski jurorem w polskiej edycji globalnego konkursu dla młodych przedsiębiorców. Nagrodą jest milion dolarów i szkolenie w Dolinie Krzemowej
Aktor został członkiem jury konkursu dla młodych przedsiębiorców. Ogólnoświatowy program The Venture wspiera początkujące firmy, oferując im nie tylko nagrody finansowe, lecz także możliwość zaprezentowania swojego projektu na arenie międzynarodowej. Zdaniem Michała Żebrowskiego to bardzo pożyteczny konkurs, który daje szansę na zaistnienie innowacyjnym pomysłom użytecznym społecznie.
The Venture to globalna inicjatywa, której organizatorem jest marka Chivas Regal. W tym roku odbywa się jej pierwsza polska edycja. W programie mogą wziąć udział osoby zarówno dopiero planujące swój przyszły biznes, jak i przedsiębiorcy, którzy już funkcjonują na rynku, o ile ich działalność nie trwa dłużej niż trzy lata. Warunek jest jeden: ich projekt musi być użyteczny społecznie.
– Mamy wielu Polaków, którzy mają pomysły na swój biznes, natomiast warto zwrócić uwagę na biznesy, które mają jakieś szlachetne podstawy i cele. Gdyby jakiemuś młodemu Polakowi udało się zawojować świat, byłoby miło dać mu taką nagrodę i szansę – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Michał Żebrowski.
W jury konkursu zasiądą aktor i dyrektor Teatru 6. piętro Michał Żebrowski, założycielka firmy EventLabs Agnieszka Oleszczuk-Widawska, twórca firmy Bakalland Marian Owerko oraz przedstawiciel Chivas Brothers Philip Ainsworth. Zgłoszenia do konkursu przyjmowane będą do 15 grudnia, a wyniki zostaną ogłoszone w styczniu 2016 roku. Finaliści otrzymają nagrody o łącznej wartości 80 tys. zł, a zwycięzca będzie mógł zaprezentować swój pomysł na arenie międzynarodowej w globalnym etapie The Venture. Autor wybranego polskiego projektu będzie również miał możliwość zaprezentowania swojego pomysłu na arenie międzynarodowej w globalnym etapie The Venture, w którym łączna suma nagród opiewa na milion dolarów. Dodatkowo zwycięzca będzie uczestniczył w tygodniowych warsztatach biznesowo-networkingowych w Dolinie Krzemowej.
Zdaniem Michała Żebrowskiego jest to pożyteczny konkurs, który daje szanse innowacyjnym start-upom na zaistnienie. Dyrektor i współzałożyciel Teatru 6. piętro uważa, że kluczem do sukcesu jest realizowanie swojej autentycznej pasji, wówczas trudności, jakie napotyka każdy młody przedsiębiorca, wydają się łatwiejsze do pokonania.
– Warto się kojarzyć przyjaciołom, znajomym, ludziom, którzy mają razem z tobą budować jakąś markę, z kimś, kto niewątpliwie ma pasję i przekonanie, że to, co robi, jest słuszne. Oprócz tego nie należy się spóźniać i należy się otaczać lepszymi od siebie, nie udawać, nie oszukiwać – mówi Michał Żebrowski.
Aktor od ponad sześciu lat jest dyrektorem naczelnym i współzałożycielem jednego z najpopularniejszych warszawskich teatrów prywatnych. Na jego deskach grają takie gwiazdy, jak Daniel Olbrychski, Anna Dereszowska, Andrzej Grabowski, Piotr Fronczewski czy Anna Korcz, a kolejne przedstawienia są frekwencyjnym sukcesem. Michał Żebrowski twierdzi, że wraz ze wspólnikiem, Eugeniuszem Korinem, stara się robić teatr autentyczny, oparty na dobrej literaturze i rzetelnym aktorstwie.
– Staramy się robić teatr środka, gdzie aktor, człowiek, jego ból istnienia, pytanie o to, skąd my, po co, dlaczego i dokąd jest najważniejsze. Te pytania są najważniejsze w naszym teatrze i autentyczne porozumienie między widzem a widownią. Dlatego że dla nas istotą bycia w teatrze czy istotą teatru jako takiego jest autentyczny dialog i wymiana energii między publicznością a sceną – mówi Michał Żebrowski.
Aktor przestrzega młodych przedsiębiorców, że nie da się prowadzić biznesu, podejmując wyłącznie trafne decyzje. Błędy zdarzały się także jemu, choć ani on, ani Eugeniusz Korin nie podjęli decyzji złych, które wykluczyłyby Teatr 6. piętro z rynku lub podkopałyby ich autorytet wśród widzów.
Czytaj także
- 2024-08-07: Maja Klajda (Miss Polonia 2024): W konkursie chodzi nie tylko o piękno zewnętrzne, ale też o możliwość udziału w projektach charytatywnych. Wiem, że mogę wiele osiągnąć
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2024-02-26: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Moim celem podczas konkursu Miss World jest oczywiście korona. Jeżeli będzie to Top 5 czy Top 10, to również będziemy zachwyceni
- 2024-02-19: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Przygotowywałam się do finału Miss World w Indiach półtora roku. Zgodnie z ideą konkursu skupiłam się na projektach społecznych i charytatywnych
- 2023-12-18: Polska chemia na światowym poziomie. Kreowane przez nią innowacje są niezbędne dla przemysłu
- 2023-11-14: Michał Szczygieł: Na nowej płycie pokazuję swoje nowe twarze. Może to być zaskoczenie dla tych odbiorców, którzy do tej pory uwielbiali moje wesołe, radiowe utwory
- 2024-01-05: Michał Szczygieł: Czynnie uczestniczyłem we wszystkich pracach nad moją nową płytą. Pisałem teksty i muzykę, pełniłem rolę recenzenta, podsuwałem różne pomysły
- 2023-12-08: Michał Czernecki: Nie mam marzeń aktorskich. Chciałbym po prostu grać w dobrych filmach z dobrymi partnerami
- 2023-11-17: Michał Czernecki: Czuję się dobrze w swoim wieku. Nie cofnąłbym się ani o rok
- 2023-11-15: Katarzyna Warnke: My Polacy skrzętnie chowamy naszą seksualność w jakiś ciemny kąt i trochę się jej wstydzimy. A przecież już nawet sama rozmowa na ten temat może być podniecająca
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.