Mówi: | Michał Żebrowski |
Funkcja: | aktor, dyrektor Teatru 6. Piętro |
Michał Żebrowski jurorem w polskiej edycji globalnego konkursu dla młodych przedsiębiorców. Nagrodą jest milion dolarów i szkolenie w Dolinie Krzemowej
Aktor został członkiem jury konkursu dla młodych przedsiębiorców. Ogólnoświatowy program The Venture wspiera początkujące firmy, oferując im nie tylko nagrody finansowe, lecz także możliwość zaprezentowania swojego projektu na arenie międzynarodowej. Zdaniem Michała Żebrowskiego to bardzo pożyteczny konkurs, który daje szansę na zaistnienie innowacyjnym pomysłom użytecznym społecznie.
The Venture to globalna inicjatywa, której organizatorem jest marka Chivas Regal. W tym roku odbywa się jej pierwsza polska edycja. W programie mogą wziąć udział osoby zarówno dopiero planujące swój przyszły biznes, jak i przedsiębiorcy, którzy już funkcjonują na rynku, o ile ich działalność nie trwa dłużej niż trzy lata. Warunek jest jeden: ich projekt musi być użyteczny społecznie.
– Mamy wielu Polaków, którzy mają pomysły na swój biznes, natomiast warto zwrócić uwagę na biznesy, które mają jakieś szlachetne podstawy i cele. Gdyby jakiemuś młodemu Polakowi udało się zawojować świat, byłoby miło dać mu taką nagrodę i szansę – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Michał Żebrowski.
W jury konkursu zasiądą aktor i dyrektor Teatru 6. piętro Michał Żebrowski, założycielka firmy EventLabs Agnieszka Oleszczuk-Widawska, twórca firmy Bakalland Marian Owerko oraz przedstawiciel Chivas Brothers Philip Ainsworth. Zgłoszenia do konkursu przyjmowane będą do 15 grudnia, a wyniki zostaną ogłoszone w styczniu 2016 roku. Finaliści otrzymają nagrody o łącznej wartości 80 tys. zł, a zwycięzca będzie mógł zaprezentować swój pomysł na arenie międzynarodowej w globalnym etapie The Venture. Autor wybranego polskiego projektu będzie również miał możliwość zaprezentowania swojego pomysłu na arenie międzynarodowej w globalnym etapie The Venture, w którym łączna suma nagród opiewa na milion dolarów. Dodatkowo zwycięzca będzie uczestniczył w tygodniowych warsztatach biznesowo-networkingowych w Dolinie Krzemowej.
Zdaniem Michała Żebrowskiego jest to pożyteczny konkurs, który daje szanse innowacyjnym start-upom na zaistnienie. Dyrektor i współzałożyciel Teatru 6. piętro uważa, że kluczem do sukcesu jest realizowanie swojej autentycznej pasji, wówczas trudności, jakie napotyka każdy młody przedsiębiorca, wydają się łatwiejsze do pokonania.
– Warto się kojarzyć przyjaciołom, znajomym, ludziom, którzy mają razem z tobą budować jakąś markę, z kimś, kto niewątpliwie ma pasję i przekonanie, że to, co robi, jest słuszne. Oprócz tego nie należy się spóźniać i należy się otaczać lepszymi od siebie, nie udawać, nie oszukiwać – mówi Michał Żebrowski.
Aktor od ponad sześciu lat jest dyrektorem naczelnym i współzałożycielem jednego z najpopularniejszych warszawskich teatrów prywatnych. Na jego deskach grają takie gwiazdy, jak Daniel Olbrychski, Anna Dereszowska, Andrzej Grabowski, Piotr Fronczewski czy Anna Korcz, a kolejne przedstawienia są frekwencyjnym sukcesem. Michał Żebrowski twierdzi, że wraz ze wspólnikiem, Eugeniuszem Korinem, stara się robić teatr autentyczny, oparty na dobrej literaturze i rzetelnym aktorstwie.
– Staramy się robić teatr środka, gdzie aktor, człowiek, jego ból istnienia, pytanie o to, skąd my, po co, dlaczego i dokąd jest najważniejsze. Te pytania są najważniejsze w naszym teatrze i autentyczne porozumienie między widzem a widownią. Dlatego że dla nas istotą bycia w teatrze czy istotą teatru jako takiego jest autentyczny dialog i wymiana energii między publicznością a sceną – mówi Michał Żebrowski.
Aktor przestrzega młodych przedsiębiorców, że nie da się prowadzić biznesu, podejmując wyłącznie trafne decyzje. Błędy zdarzały się także jemu, choć ani on, ani Eugeniusz Korin nie podjęli decyzji złych, które wykluczyłyby Teatr 6. piętro z rynku lub podkopałyby ich autorytet wśród widzów.
Czytaj także
- 2025-06-20: M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa
- 2025-04-23: Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system
- 2025-04-28: Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel
- 2025-04-16: Polscy naukowcy rozwijają technologię hodowania bionicznej trzustki. Może ona rozwiązać problem cukrzycy insulinozależnej
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2025-01-07: Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
- 2024-08-07: Maja Klajda (Miss Polonia 2024): W konkursie chodzi nie tylko o piękno zewnętrzne, ale też o możliwość udziału w projektach charytatywnych. Wiem, że mogę wiele osiągnąć
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2024-02-26: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Moim celem podczas konkursu Miss World jest oczywiście korona. Jeżeli będzie to Top 5 czy Top 10, to również będziemy zachwyceni
- 2024-02-19: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Przygotowywałam się do finału Miss World w Indiach półtora roku. Zgodnie z ideą konkursu skupiłam się na projektach społecznych i charytatywnych
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.