Mówi: | Ada Fijał |
Funkcja: | aktorka, piosenkarka |
Ada Fijał: zgadzam się z wieloma negatywnymi komentarzami internautów pod moim adresem
Modą należy się bawić, nawet jeśli czasami skutek tej zabawy nie będzie najlepszy – twierdzi Ada Fijał. Jej zdaniem moda w Polsce traktowana jest zbyt poważnie, co przejawia się m.in. w bezlitosnej krytyce stylizacyjnych wpadek gwiazd. Ona sama ma duży dystans do swojego sposobu ubierania, co udowodniła, publikując filmiki żartobliwie wyjaśniające jej modowe niepowodzenia. Gwiazda dzięki tym nagraniom zyskała nie tylko uznanie internautów, lecz także nowe propozycje zawodowe.
Ada Fijał uchodzi za jedną z najlepiej ubranych osób w show-biznesie, jednak nawet jej zdarzają się modowe wpadki. Aktorka twierdzi, że nie boi się zaryzykować i założyć oryginalną kreację, ponieważ moda jest dla niej okazją do zabawy. Do takiego podejścia zachęca też innych.
– Modą bawimy się. Niezależnie od komentarzy powinna ona służyć naszej zabawie, nie powinna być traktowana zbyt serio. W Polsce jest jednak inaczej. A to jest przecież dziedzina życia, z której mamy czerpać przyjemność. Myślę, że te wszystkie rubryki też powinniśmy traktować z przymrużeniem oka, bo nie dotyczy to naszego zdrowia czy rzeczy najważniejszych i ostatecznych. To jest zabawa, przyjemność, ja tak do tego podchodzę i namawiam do tego innych – mówi Ada Fijał w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Aktorka kilkakrotnie była obiektem krytyki ze strony internautów, którym nie podobały się np. jej usta pomalowane zieloną pomadką. Zapewnia jednak, że nie zamierza się na nikogo obrażać, a swój dystans do siebie udowodniła w listopadzie, publikując na portalu YouTube własnoręcznie wykonany filmik. W nagraniu pt. „Do It Yourself. Ada Fijał czyli Peszyn for Feszyn” gwiazda wyśmiewa niektóre swoje stylizacje z czerwonego dywanu, ilustrując je niepochlebnymi komentarzami internautów.
– Nakręciłam kilkuminutowy filmu, zmontowałam go, a później wpadłam na pomysł, żeby dodać do niego komentarze, które pojawiły się pod tymi moimi wyjściami, zresztą część słuszne. Użyłam tych, które mnie najbardziej rozśmieszyły i oczywiście z częścią z nich się zgadzam. Każdy z nas popełnia błędy, trzeba się tylko umieć do nich przyznać. Później wpadłam na pomysł, by wziąć pod lupę inne osoby, w ten sposób powstał film o Joannie Horodyńskiej, Tomku Jacykowie, zobaczymy, co będzie dalej – mówi Ada Fijał.
Już pierwszy filmik zrobił furorę wśród internautów. W ciągu dwóch dni od publikacji obejrzało go prawie 10 tys. internautów. Dystans Ady Fijał do siebie docenili też komentatorzy polskiego show-biznesu, m.in. Karolina Korwin Piotrowska. Dziennikarka stwierdziła, że wreszcie pojawiła się gwiazda, która potrafi śmiać się z samej siebie. Sukces zaskoczył samą autorkę, która wszystkie filmiki przygotowuje całkowicie samodzielnie: od pomysłu przez nagranie, aż do montażu. Nagrania utrzymane są w konwencji kina niemego i wyglądają na zmontowane przez profesjonalną ekipę. Dzięki tym nagraniom pojawiły się nowe propozycje zawodowe.
– Oczywiście, że się pojawiły, też jestem tym absolutnie zaskoczona, bo nie przewidziałam takiego rozwoju sytuacji. Mogę powiedzieć tylko, że jest mi bardzo miło i jestem zaskoczona. A co będzie dalej, to się okaże – mówi Ada Fijał.
Ada Fijał z wykształcenia jest aktorką i stomatologiem. Zajmuje się aktorstwem i muzyką, interesuje się także modą. Była współprowadzącą programu „Gwiazdy na dywaniku”, współredaguje także rubrykę „Modowy sąd” na łamach dwutygodnika „Party”. Razem z Joanną Horodyńską od kilku lat ocenia stylizacje polskich gwiazd.
Czytaj także
- 2024-07-17: Luna: Moda jest fajnym sposobem na wyrażenie siebie. Ja albo się za nią chowam, albo coś manifestuję swoim ubiorem
- 2024-01-24: Ewa Minge: Opracowałam inteligentną kolekcję ubrań. Projekty mają różnego rodzaju czujniki pozwalające monitorować stan zdrowia
- 2024-01-16: Ewa Minge: Rynek mody udaje, że ma się dobrze, ale tak nie jest. Jesteśmy zalewani przez bardzo tanią modę fast-foodową z Azji, z którą projektantom ciężko jest konkurować
- 2023-12-13: Ada Fijał: Projekty Macieja Zienia są na światowym poziomie. Tym nazwiskiem powinniśmy się chwalić za granicą
- 2023-10-26: Joanna Przetakiewicz-Rooyens: Polacy coraz bardziej kochają modę vintage i rzeczy używane. Nie krępujemy się tego, że na kolejnym evencie jesteśmy w tej samej sukience
- 2023-10-05: Joanna Przetakiewicz-Rooyens: Ekologiczna moda to w tym momencie iluzja. Klienci często są wprowadzani w błąd
- 2023-04-05: PLICH: Poszerzam działalność atelier o projektowanie wnętrz. W ofercie mam już ceramikę i szkło artystyczne, a niebawem pojawią się meble i obrazy
- 2023-04-14: PLICH: Jestem dość konserwatywny w kwestii sukien ślubnych. Kipiące seksem gorsety i zbyt głębokie dekolty to brak szacunku do Kościoła i religii
- 2023-02-22: Patricia Kazadi: Mam dużo czarnych ubrań i uwielbiam je na każdą okoliczność. Mój stylista próbował to przełamać i zaryzykowałam kolor, ale bez przekonania
- 2023-02-28: Anna Korcz: Moda jest dla szaleńców, a ja trochę się jej boję. Moja garderoba jest bardzo skromna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.