Newsy

Anna Popek: współcześni mężczyźni nie są facetami, o jakich się marzy

2017-11-29  |  06:13

Dziennikarka uważa, że polskim mężczyznom brakuje zdecydowania, samodzielności i opiekuńczości w stosunku do kobiet. Ma jednak nadzieję, że panowie zawalczą o swoją pozycję autorytetu w rodzinie. Zmianę w mentalności polskich mężczyzn zauważyła podczas ostatniej pielgrzymki na Jasną Górę.

Anna Popek zgadza się z coraz bardziej powszechnym przekonaniem o panującym we współczesnej kulturze kryzysie męskości. Problem ten dziennikarka dostrzega w wielu krajach Europy, a szczególnie w Polsce. Jej zdaniem owe niekorzystne zmiany obyczajowe w rodzimej kulturze mogą wynikać z przeszłości Polski. Obecne pokolenie 30- i 40-letnich mężczyzn było wychowywane w dużej mierze przez samotne matki, kobiety, które musiały radzić sobie z samodzielnym utrzymaniem rodziny pod nieobecność mężów.

– Są tego konsekwencje w charakterze tych mężczyzn, w tym, że oni często nie potrafią podjąć decyzji, nie są takimi facetami, o jakich się marzy, albo takimi, którzy mogliby coś zrobić bezinteresownie dla kobiety – mówi Anna Popek agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Jej zdaniem problem ten jest szczególnie istotny w dużych miastach, gdzie stale rośnie liczba kobiet prowadzących jednoosobowe gospodarstwa domowe. Dziennikarka ma jednak nadzieję na kolejną zmianę w mentalności polskich mężczyzn. Szansę dostrzegła podczas ostatniej Ogólnopolskiej Pielgrzymki Kolejarzy na Jasną Górę, która odbyła się w pierwszych dniach listopada. W ramach tego wydarzenia po raz pierwszy zorganizowana została także pielgrzymka mężczyzn pod hasłem „Oblężenie Jasnej Góry”, w której wzięło udział blisko cztery tysiące osób.

Fantastycznie wyglądały poczty sztandarowe rozstawione na wałach obronnych, na murach wokół klasztoru, tam była droga krzyżowa, ale co ważne, tam byli mężczyźni, bowiem tego samego dnia odbywało się oblężenie Jasnej Góry i były nieprzebrane rzesze bardzo fajnych facetów – mówi Anna Popek.

Gwiazda uważa, że w pielgrzymce wzięli udział mężczyźni, którzy dostrzegli upadek wartości i deprecjację typowo męskich cech we współczesnej polskiej kulturze. Panowie ci chcą walczyć o swoje miejsce w rodzinie, rozumiane jednak w szerszym i bardziej nowoczesnym kontekście niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Ich zdaniem mężczyzna powinien być dla swoich bliskich źródłem opieki i wsparcia.

Ci mężczyźni chcą walczyć znowu o to, aby męskość oznaczała opiekuńczość, odpowiedzialność, że prawdziwy mężczyzna to taki, który jest w stanie stworzyć dom, zaopiekować się żoną, dziećmi, dać im dobry przykład, jak należy regulować relacje w rodzinie – mówi Anna Popek.

Dziennikarka zgadza się, że mężczyzna powinien pełnić w rodzinie rolę autorytetu, a jego celem powinno być zapewnienie bliskim spokoju i dobrobytu. Nie może być jednak pozbawiony czułości, delikatności, ciepła i nie traktować tego jako dyshonor.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.