Newsy

Dziś do księgarń trafi kolejna książka Anny Starmach. Tym razem jurorka „MasterChef” zaprezentuje przepisy na domowe obiady

2017-10-11  |  06:56
Mówi:Anna Starmach
Funkcja:jurorka polskiej edycji „MasterChef”, autorka książek kulinarnych
  • MP4
  • Zdaniem Anny Starmach obiad powinien być codzienną radością, okazją do cieszenia się smakami i zapachami – tymi, które znamy z dzieciństwa, a także nowymi, które pozytywnie zaskoczą nas samych i naszych bliskich. Dlatego też warto urozmaicać swoje menu i wprowadzać do niego coraz więcej ciekawych produktów. „Pyszne obiady” to zestaw doskonałych pomysłów kulinarnych, zarówno nowoczesnych, jak i tradycyjnych, które sprawdzą się przy każdej okazji.

    Do tej pory ukazało się sześć książek kulinarnych Anny Starmach: „Pyszne 25” (2013), „Pyszne 25. Nowa porcja przepisów” (2014), „Pyszne na każdą okazję” (2014), „Lekkość” (2015), „Pyszne na słodko” (2015) i „Pyszności” (2016). W każdej z tych publikacji autorka zaproponowała czytelnikom ciekawe przepisy inspirowane zarówno kuchnią polską, jak i światową.

    – Moja najnowsza książka „Pyszne obiady” jest o tym, jak obiadować, jak spędzać czas z rodziną, jak szybko przygotować wspaniały obiad. Dostaję bardzo dużo wiadomości, e-maili i telefonów od ludzi, którzy nie wiedzą, co dziś przygotować na obiad. Czasami jest tak, że ma się w domu repertuar, który się powtarza, 7 czy 8 dań, więc tutaj jest dużo więcej tych propozycji i mam nadzieję, że w ten sposób ułatwię życie tym mamom albo tatom – mówi agencji Newseria Lifestyle Anna Starmach, jurorka polskiej edycji „MasterChef”, autorka książek kulinarnych.

    Tym razem jurorka „MasterChefa” zaprezentuje przepisy na doskonałe domowe obiady, łatwe do przygotowania dla każdego. Na początek gorące, aromatyczne zupy. Jako danie główne zrumieniona pierś z kaczki podana z pomarańczami, soczysty stek z masłem czosnkowym lub risotto z dojrzałymi zielonymi szparagami. I wreszcie idealny deser – delikatna tarta z owocami albo – jeśli mamy naprawdę wielką ochotę na łakocie – kawałek pysznego czekoladowego sernika.

    – Zawsze robię spisy treści z obrazkami, żeby na przykład dziecko mogło sobie wybrać i powiedzieć: mamo, dziś chcę to, jutro to. Przepisy jak zwykle są proste w przygotowaniu – mówi Anna Starmach.

    Anna Starmach to artystka sztuki kulinarnej, która potrafi wyczarować coś z niczego. Nawet kiedy ma wolne dwadzieścia pięć minut, a w portfelu zaledwie 20 zł, potrafi zgotować ucztę, która zadowoli najbardziej wybredne podniebienia. Jak podkreśla, nie mogłaby żyć bez gotowania. Co więcej, mistrzyni kuchni chce swoją pasją do gotowania dzielić się z innymi i sprawiać, że każdy będzie mógł odnaleźć w sobie pierwiastek kulinarnej fascynacji.

    – Cały czas rozwijam swój portal aniastarmach.pl, kilka projektów jest na takim etapie, że nic nie mogę zdradzić, ale nie jest nudno. Gdy ktoś robi to, co lubi, to chyba się nie nudzi – dodaje Anna Starmach.

    Anna Starmach nadal pozostaje jurorką w VI edycji programu „MasterChef”.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Transport

    Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

    W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

    Handel

    Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

    Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.