Mówi: | Joanna Przetakiewicz, projektantka mody Kamila Szczawińska, modelka Hanna Lis, dziennikarka Karolina Ferenstein-Kraśko, bizneswoman |
La Mania pokazała kolekcję na sezon wiosna/lato 2015. Joanna Przetakiewicz: to był mój najlepszy pokaz
Nowe projekty marki La Mania łączą w sobie minimalizm i ponadczasową elegancję, są zmysłowe i kobiece. Dominują zwiewne sukienki, kombinezony i asymetryczne spódnice uszyte z wysokiej jakości tkanin, wybieranych u najlepszych dostawców z Francji i Włoch. Joanna Przetakiewicz tylko raz w roku organizuje pokaz nowej kolekcji.
Myślę, że ta kolekcja może z powodzeniem podbijać światowe rynki mody – tak swoje propozycje na sezon wiosna/lato 2015 ocenia właścicielka marki La Mania – Joanna Przetakiewicz.
– Mówiąc nieskromnie uważam, że to był mój najlepszy pokaz, najmocniejszy, najbardziej dojrzały. Osiągnęliśmy dokładnie to, co chciałam. Czyste, proste, piękne kształty architektoniczne, jak zawsze w La Manii. Są też nowe trendy, ale bez zbytniej przesady. Stworzyliśmy kolekcje taką, jaką myślę każda kobieta chciałaby nosić, czyli taką, która jej nie krępuje, jest kobieca i zmysłowa – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Joanna Przetakiewicz, projektantka mody.
W kolekcji dominują kunsztownie wykonane sukienki różnej długości, klasyczne kombinezony, asymetryczne spódnice i bluzki oraz błyszczące kreacje z nutką ekstrawagancji.
– Kolekcja jest zjawiskowa, wszystkie te suknie z gołymi plecami, które ja miałam na sobie, ta z cekinami, ta złota – po prostu są niesamowite, jestem zakochana. Miałam okazję dogłębnie obserwować powstawanie tej kolekcji od podstaw, od miar. Asia dokładnie wie, w czym będzie mi dobrze, więc zawsze jej wybory są trafne, co do stroju, który ja będę miała na wybiegu – podkreśla Kamila Szczawińska, modelka i muza projektantki.
Znakiem rozpoznawczym marki Joanny Przetakiewicz są tkaniny najwyższej jakości. Dominuje biel, czerń, grafit i liliowy róż.
– Ta biel powala. To piękne, klasyczne, ponadczasowe kreacje. Uwielbiam projekty La Manii i koncepcje mody Joanny. Jest bardzo klasyczna, szlachetna. Wszystkie te projekty wyglądają naprawdę wyjątkowo. Większość tych kreacji z przyjemnością widziałabym u siebie w szafie – przyznaje Karolina Ferenstein-Kraśko.
Marka La Mania istnieje na polskim rynku modowym od 2010 roku. W tym czasie zdążyła podbić serca wielu Polek. Hanna Lis podkreśla, że nowa kolekcja jest minimalistyczna, a jednocześnie wykwintna.
– Jestem od lat ogromną fanką pracy Joanny, jestem zakochana w tym, co robi. Wydaje mi się, że ta kolekcja jest absolutnie niezwykła. Śmiem twierdzić jest najpiękniejszą, najbardziej udaną, najbardziej kompletną w sensie jej artystycznie drogi. To jest takie typowe dla Joanny połączenie doskonałej, przepięknej klasyki z takim pazurem, który się wyraża w aplikacji, motywie konstrukcyjnym – mówi Hanna Lis, dziennikarka.
Pokaz najnowszej kolekcji marki La Mania przyciągnął tłumy miłośniczek mody – wśród nich Anja Rubik, Sara Boruc, Joanna Horodyńska, Monika Olejnik, Teresa Rosati i Anna Lewandowska.
Czytaj także
- 2025-07-11: Anna Dec: Klimat się zmienia i w tym roku wybitnie to widać. Musimy być przygotowani na różne warunki pogodowe na wakacjach
- 2025-07-21: Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły
- 2025-07-08: Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-03-21: Joanna Liszowska: Mam nadzieję, że nigdy nie będę świadkiem wypadku. Bałabym się udzielać pomocy, bo to niebywała odpowiedzialność
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-06: Karolina Malinowska: Wraca zainteresowanie czytelnictwem wśród dzieci. To jednoczy pokolenia i rozwija więzi rodzinne
- 2025-01-23: Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
- 2025-01-29: Karolina Pilarczyk: To jest karygodne, że ktoś ma kilkukrotnie zabrane prawo jazdy, a dalej pijany wsiada za kierownicę. Taka osoba powinna iść do więzienia
- 2025-02-20: Karolina Pilarczyk: Mamy świetnych sportowców w każdej dyscyplinie, tylko nie piłce nożnej. Rządzący ich nie dostrzegają i nie dają odpowiedniego wsparcia
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.