Newsy

Magda Steczkowska: U nas w domu nie ma tradycji Halloween. Bliżej nam jest do Święta Zmarłych

2018-10-31  |  06:50

Wokalistka podkreśla, że w jej rodzinie nie przyjęła się halloweenowa moda na dekorowanie domu dyniami, przebieranie się w kostiumy niczym z horroru i organizowanie imprez w klimacie maskarady. Przełom października i listopada to dla bliskich wokalistki szczególny czas nostalgii i wyciszenia, kiedy wspomina się zmarłych i odwiedza ich groby.

Choć z roku na rok rośnie w Polsce popularność Halloween, to Magda Steczkowska podchodzi do tego zwyczaju z dużym dystansem. Nie uczestniczy w balach przebierańców, w jej domu próżno także szukać okolicznościowych dekoracji.

– Nie jestem ani za, ani przeciw Halloween. Ale u nas w domu nie ma i myślę, że chyba nie będzie nawet takiej tradycji, że wycinamy dynie, palimy świeczki. Bliżej nam jest do Święta Zmarłych, Święta Wszystkich Świętych, które obchodzimy od lat i wspominamy w ten sposób ludzi, którzy odeszli. U nas jest więc jednak bardziej tradycyjnie – mówi agencji Newseria Magda Steczkowska, piosenkarka.

Wokalistka podkreśla, że choć sama nie obchodzi Halloween, to nie krytykuje jego zwolenników. Każdy ma bowiem inne potrzeby i upodobania. Jeśli natomiast chodzi o dzieci, to zrozumiałe jest, że ten zwyczaj może im sprawiać dużą frajdę.

– Traktuję to jako zabawę jak już i jeżeli widzę, że moje dziewczynki zapraszane przez koleżanki, chodzą po osiedlu, zbierają cukierki i to jest dla nich fajna zabawa, to nie mam nic przeciwko temu – mówi Magda Steczkowska.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Lil Masti: Dużo się dzieje w moim życiu. Napędza mnie miłość do córki i jako matka kwitnę

Aniela Bogusz znana w sieci jako Lil Masti podkreśla, że po narodzinach córki w jej życiu dużo się zmieniło. Teraz spełnia się nie tylko w świecie cyfrowym, ale również na płaszczyźnie prywatnej. Jest dumna z tego, że udało jej się stworzyć szczęśliwą i pełną rodzinę. Wkrótce jej córeczka Aria będzie świętować drugie urodziny i z tej okazji rodzice szykują dla niej w ogrodzie przyjęcie z wieloma atrakcjami.

Konsument

Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.

Podróże

Anna Dec: Klimat się zmienia i w tym roku wybitnie to widać. Musimy być przygotowani na różne warunki pogodowe na wakacjach

Pogodynka przyznaje, że tegoroczne lato jest wyjątkowo kapryśne. Prognozy wskazują, że w najbliższych tygodniach upały będą się przeplatać z chłodem, burzami i obfitymi opadami deszczu. Taka zmienna pogoda nie powinna nas jednak całkowicie zniechęcać do aktywności na świeżym powietrzu. Zdaniem Anny Dec trzeba korzystać z uroków lata i niezależnie od tego, czy świeci słońce, czy też pada, tak organizować czas wolny, by nie siedzieć w domu.