Mówi: | Mariola Bojarska-Ferenc |
Funkcja: | instruktorka fitnessu, gimnastyczka artystyczna |
Mariola Bojarska-Ferenc kocha modę. Uruchomiła więc bloga dla kobiet 50+, które chcą się czuć atrakcyjnie
Kobiety nie chcą słuchać tylko o gimnastyce, chcą także wiedzieć, jak się dobrze ubrać – uważa Mariola Bojarska-Ferenc. Prezenterka i instruktorka fitnessu, która od ponad 25 lat zachęca Polki do dbania o zdrowie i piękną sylwetkę, postanowiła doradzać im także w kwestii mody i urody. Uruchomiła bloga skierowanego głównie do dojrzałych pań, na którym zdradza jak wyglądać i czuć się atrakcyjnie po ukończeniu 50. roku życia.
Mariola Bojarska-Ferenc uważana jest za niekwestionowaną prekursorkę zdrowego stylu życia w Polsce. Jest autorką ponad 2 tys. programów telewizyjnych oraz 200 artykułów w prasie na temat zdrowego stylu życia. Nagrała kilka DVD z ćwiczeniami, napisała też książki, w których dzieli się swoimi sposobami na zdrowie i piękną, szczupłą sylwetkę. Od 25 lat prowadzi w telewizji programy propagujące aktywny wypoczynek i zdrowe odżywianie. Teraz postanowiła doradzać Polkom także w zakresie mody i urody.
– Kocham modę i gdybym się jeszcze raz urodziła, to przypuszczam, że nawet mogłabym skończyć właśnie w kręgu mody. Nigdy nie ubieram się w rzeczy wybrane przez stylistów, zawsze ubieram się sama. Wszystkie moje stylizacje są absolutnie moje i głównie są to moje prywatne rzeczy. I tak sobie kombinuję, jak z jednej sukienki na przykład zrobić pięć sukienek. Myślę, że to jest bliskie przeciętnej kobiecie. Bo nikt nie chce kupować stu sukienek, ale chce na przykład z małej czarnej zrobić pięć kreacji – mówi Mariola Bojarska-Ferenc w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Od września Mariola Bojarska-Ferenc prowadzi blog o nazwie 50+, który jest skierowany przede wszystkim do kobiet dojrzałych. Gwiazda chce przekonać Polki, że kobieta po 50. roku życia może i powinna być zadbana, dobrze ubrana, atrakcyjna i pewna siebie. Na blogu Mariola Bojarska-Ferenc porusza tematy związane z modą, zdrowiem i urodą, a więc aspektami, które jej zdaniem nieodłącznie wiążą się z kobietą. Z czytelniczkami dzieli się wypróbowanymi sposobami na ciekawe stylizacje, które nie wymagają dużych wydatków.
– Kobieta nie chce tylko ciągle słyszeć o tej gimnastyce, myśli także o tym, jak zakryć swoje mankamenty, jak pokazać swoje atuty urody, czasami poszukuje jakiejś fajnej szminki czy tuszu do rzęs. I dużo kobiet chce podpatrzeć, co robią ci, którzy pracują w telewizji, skąd czerpią inspiracje na przykład do ubierania się. Pokazuję, że kiedy narzucimy na przykład sweterek, to już mamy inną kreację, narzucając skórę jeszcze inna. Jeśli dodamy do tego jakąś piękną dużą biżuterię, to ta sama sukienka może stać się kreacją wieczorową, wkładając kozaki – sportową, a zakładając szpiki – elegancką. Chodzi o to, żeby ludzi nauczyć trochę kombinować – mówi Mariola Bojarska-Ferenc.
Zdaniem gwiazdy każda kobieta powinna wypracować swój własny styl, nie powinna jednak zamykać się na eksperymenty. Ona sama ubiera się raczej klasycznie, lubi stonowane kolory, często jednak decyduje się na ekstrawaganckie dodatki lub buty, jak np. kozaki za kolano w stylu Rihanny. Swoje czytelniczki także zachęca do odwagi w kreowaniu własnego wizerunku, zawsze jednak w zgodzie z własnym gustem i samopoczuciem. Mariola Bojarska-Ferenc uważa, że strój powinien wyłącznie podkreślać charakter i urodę noszącej go kobiety, a nie ją przytłaczać.
– Lubię mieć zawsze jeden element taki modny, powiedzmy na topie, ale nie lubię być przebrana. Czyli nie sugeruję się tym, że jak w tym roku są modne kolory, kwiaty, kratki, to ja muszę mieć koniecznie coś takiego. Raczej ubieram się w trzy kolory: czarny, biały i szary, więc może nie jestem oryginalna. Jeśli się pojawiam, to tak bardzo klasycznie, lubię takie stroje, bo uważam, że – co zresztą powiedziała kiedyś Coco Chanel – moda to jest coś takiego, co jeśli wychodzimy na ulicę, to nie krzyczy, nie razi – podkreśla Mariola Bojarska-Ferenc.
Czytaj także
- 2023-02-24: Mariola Bojarska-Ferenc: Wybierajmy z mody to, co pasuje do naszej sylwetki. Nie hołdujmy bezmyślnie trendom i nie traktujmy ubrań jak jednorazówek na zakupy
- 2021-09-07: Mariola Bojarska-Ferenc: Perłową rocznicę ślubu świętowaliśmy z mężem na Lazurowym Wybrzeżu. Chcieliśmy, żeby było wyjątkowo, i znaleźliśmy tam wszystko to, co sprzyja miłości
- 2022-06-29: Mariola Bojarska-Ferenc: W modzie lubię klasykę i prostotę. Nigdy nie zrezygnuję z mini
- 2019-03-05: Wirtualni prezenterzy na razie nie zastąpią influencerów. Zmiana związana z nowymi technologiami jest jednak nieunikniona
- 2018-11-19: Mariola Bojarska-Ferenc: Kiedyś wystarczyła telewizja i pisanie w dobrym magazynie. Teraz trzeba iść z duchem czasu, dlatego działam na Instagramie i YouTube
- 2018-10-29: Mariola Bojarska-Ferenc:: U mnie jest dużo miłości, mogłabym obdzielić nią cały kraj. Jestem jak bomba atomowa, z miłością i energią
- 2018-11-13: Mariola Bojarska-Ferenc: Niebawem zorganizuję pierwszy fit weekend. Mam zamiar mądrze odchudzać Polaków i pokazywać im najnowsze techniki ruchu z USA
- 2018-09-24: Agnieszka Mrozińska: Marzy mi się, żeby zagrać Anię Przybylską. Od 6 roku życia słyszę, że jestem do niej podobna
- 2018-08-09: Podróżnicy udzielający się w mediach społecznościowych mają coraz większy potencjał reklamowy. Liderem rankingu Martyna Wojciechowska
- 2018-08-07: Blog z pasji może przekształcić się w dobry biznes. Najlepszą opcją zarabiania na nim jest sprzedawanie swoich towarów i usług
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.