Newsy

Natalia Kukulska: każda pomoc jest interesowna

2014-02-12  |  07:00
Mówi:Anna Popek (dziennikarka)
Magdalena Różczka (aktorka)
Natalia Kukulska (piosenkarka)
Małgorzata Socha (aktorka)
Jacek Rozenek (aktor)
Agnieszka Cegielska (prezenterka)
Majka Jeżowska (piosenkarka)
  • MP4
  • Artyści często wykorzystują swoją popularność do pomocy innym. Biorąc udział w akcjach charytatywnych, dzielą się z chorymi i ubogimi nie tylko pieniędzmi, ale  przede wszystkim swoim czasem. To sprawia, że same czują się spełnione i potrzebne. Niektóre przyznają jednak, że robią to dla spokoju sumienia.

    Natalia Kukulska  mimo wielu obowiązków zawodowych i prywatnych, zawsze potrafi znaleźć czas na to, aby pomóc innym.

    Są osoby, którym pomagam, i robię to nie po to, żeby o tym mówić. Chociaż wydaje mi się, że każda pomoc jest trochę interesowna, bo zawsze, jeżeli ta pomoc się uda, to pozostaje radość. Więc to jest to poczucie jakiegoś spełnienia i satysfakcji – mówi wokalistka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Lista gwiazd, którym los innych nie jest obojętny, jest bardzo długa. Zakładają fundacje i stowarzyszenia, udzielają swojego wizerunku w kampaniach społecznych i przekazują na aukcje charytatywne osobiste przedmioty.

    Jeżeli robisz coś dobrego i wysyłasz taką energię w kosmos, to taka do ciebie wraca. To jest sposób na życie, do którego zachęcam. Uzależnia jak narkotyk, więc polecam – mówi Magdalena Różczka. 

    To leży nie tylko w naszym obowiązku, lecz także w naturze. Czynienie dobra jest tak naturalne jak oddychanie. Musimy to robić dla własnego spokoju sumienia, dla higieny duszy i po to, żeby na świecie rozprzestrzeniały się dobre idee – mówi Anna Popek.

    Pomoc nie ogranicza się wyłącznie do wpłacania pieniędzy na konto wybranych fundacji. Równie cenny jest czas, który artyści poświęcają na rozmowę z potrzebującymi, na wsparcie i pomoc w codziennych obowiązkach.

    Tyle, ile dajemy z siebie innym, tyle jesteśmy warci. Pomaganie sprawia, że sama staję się lepsza. To jest bardzo ważne, żebyśmy nie rozczulali się nad pacjentami, tylko ich budowali, żeby stawali się silniejsi i wierzyli w to, że wszystko będzie dobrze – mówi Małgorzata Socha. 

    Włączając się akcje charytatywne, gwiazdy dają przykład i wskazują kierunek działań swoim fanom.

    Mam takie poczucie, że jako społeczeństwo powoli dojrzewamy do tego, żeby więcej dawać z siebie tak bezinteresownie. Oczywiście to świadczy o nas znakomicie. Im będzie to mocniejsze, im będzie bardziej naturalne, tym będziemy silniejsi jako społeczność  – mówi Jacek Rozenek.

    – Potrzebujemy zawsze przewodnika stada. Kogoś, kto pociągnie nas, kto zapali nas do jakiegoś pomysłu, kto przekona, że warto
    pomagać. Jak ktoś pokazuje, jak jest to pomoc zorganizowana, to się okazuje, że mamy w sobie mnóstwo empatii i mnóstwo dobroci i chcemy się tym dzielić. Tylko trzeba zawsze pokazać tę drogę
    – podkreśla Majka Jeżowska

    Wszyscy zgodnie podkreślają, że sami są w komfortowej sytuacji, niczego im nie brakuje, ale nie dla każdego los jest łaskawy. Właśnie dlatego do potrzebujących zawsze trzeba wyciągnąć pomocną dłoń.

    Jeśli wiem, że jakiemuś dziecku dzieje się krzywda, kiedy brakuje pieniędzy na pionizator, na wózek rehabilitacyjny czy na cokolwiek innego, to po prostu we mnie wstępują jakieś diabelskie, a może anielskie siły i ruszam do działania. Nie ma dla mnie znaczenia do kogo, do czyich drzwi. Powiedzcie, gdzie mam zapukać, a zapukam – mówi Agnieszka Cegielska.

    Gwiazdy chętnie włączają się choćby w takie akacje, jak: Szlachetna paczka, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, UNICEF czy Szkoła Otwartych Serc. Za charytatywną działalność w piątej edycji plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności" nagrodzeni zostali mi.in.: Natalia Kukulska, Agnieszka Cegielska, Małgorzata Ostrowska-Królikowska i Bohdan Smoleń.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Transport

    Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

    W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

    Handel

    Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

    Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.