Newsy

Omenaa Mensah o swojej karierze: trzeba być myślącą i piękną kobietą

2014-06-16  |  07:00
Omenaa Mensah uważa, że nikt samą urodą nie zbuduje kariery. Prezenterka podkreśla, że oprócz ładnej buzi należy się ciągle uczyć i rozwijać. Prezenterka jest w trakcie studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej.

Wieloletnia prezenterka TVN Omenaa Mensah wcześniej pracowała również jako fotomodelka. Mensah podkreśla jednak, że na samej urodzie nikt nie zbuduje swojej kariery.

Nazywam to wkręconą żarówką. Jeżeli piękna kobieta jej nie ma, to jest mózgu, to mając tylko urodę, nic nie zwojuje. A mając tę żarówkę może przełamywać bariery, pokonywać swoje słabości i pokazywać innym, że oprócz tej urody coś jeszcze w głowie ma. Co z tego, że będziemy atrakcyjne, jeśli nie będziemy myślącymi kobietami? Trzeba być myślącą i piękną kobietą – mówi agencji informacyjnej prezenterka Omenaa Mensah.

Prezenterka podkreśla, że sama mogłaby realizować się w show-biznesie dzięki urodzie, jednak wie, że to błędne koło. Mensah jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, a teraz doktoryzuje się w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej.

Jeśli nie ma się na siebie pomysłu i bazuje się tylko na urodzie, nie pracuje się nad sobą, to prędzej czy później ta bańka pęka. Gdybym tylko bazowała na urodzie i nie rozpoczęła kolejnych studiów, nie rozwijałabym się na różnych polach biznesowych albo nie szkoliła ludzi, pewnie dziś nie byłabym tutaj i nie rozmawiałybyśmy – dodaje Mensah.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.